...je bedoelt zeker "Direct Guitarfetish Price: $219.00" = 160 eypo ! Met mijn vinger boven voornoemd knopje...met ergens anders een setje pink speedknobs, ook weer zo'n knopje van mij verwijderd...ik weet het, ik heb een ordinaire smaak...
Printable View
...je bedoelt zeker "Direct Guitarfetish Price: $219.00" = 160 eypo ! Met mijn vinger boven voornoemd knopje...met ergens anders een setje pink speedknobs, ook weer zo'n knopje van mij verwijderd...ik weet het, ik heb een ordinaire smaak...
En dan deze (stukje naar beneden scrollen):
http://store.guitarfetish.com/xaxvandxvgu.html
Crunchy Rails klinkt behoorlijk fel. Als je een donker en/ of wollig klinkende gitaar hebt, bijvoorbeeld volledig mahony met gelijmde hals, dan gaat je gitaar van dit element behoorlijk open klinken. Veel dynamiek, hoge output, maar zeker wel clean mee te spelen. In een "normale" gitaar, zoals een Strat, wordt 'ie mij wat te fel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Underdog
Power Rails heeft wat meer laag-mid en mid t.o.v. de Crunchy Rails, komt dan wat beter tot zijn recht in een Strat. Output is nagenoeg gelijk aan de Crunchy Rails, geldt ook voor dynamiek. Clean natuurlijk ook wat meer mid. Comprest naar mijn idee een heel klein beetje, maar zeker niet zoveel als de meeste SD's doen.
Ik kick deze ipv een nieuw topic te openen.
Ik ga misschien een setje strat pickups bij GFS bestellen samen met Niels. Nu hebben ze er nogal veel, vooral van 'vintage' repro's. Ik dus weet ik niet echt welke ik moet hebben.
Ik heb het topic al doorgelezen maar kwam niet echt veel verder in mijn beslissing. Ik zoek een John Mayer achtige tone in mijn strat, de body die zijn strat heeft, samen met het ronde hoog dat wel helder is maar niet fel of schel. En dat typische beetje mid scoopede van zijn geluid.
Welke kan ik dan het beste nemen volgens jullie?
John Mayer Mid Scoop?
Hij heeft in mijn oren nogal veel laag en hoog in zijn sound zitten. Geen metal V-shape, maar wat subtieler. In zijn sig strat van Fender zitten ook Big Dipper elementen, die zijn idd wat mid scooped.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Om geen nieuw topic te openen, haal ik deze maar even naar boven.
Ik wil dus in mijn ibanez sa260fm nieuwe elementen gooien, maar zit een beetje te twijfelen tussen bepaalde dingen.
Het gaat dus om 2 single coils(neck en middle), en een humbucker. Ik ga geen twee aparte single coils kopen, ik koop wel gewoon een voledig setje gfs pu's, kost toch niet echt veel. Ik wil van dit gitaartje een lekker veelzijdig ding maken, maar er hoeven verder geen high ouptut elementen in.
Ik zat zelf te twijfelen tussen drie setjes single coils en wel de volgende:
Premium Alnico Strat Pickups
GFS "Premium II" Alnico II
1960's Repro Premium Alnico
En een van deze dan in combinatie met deze: Vintage 59" Classic Alnico PAF in de bridge positie.
Welke van de drie single coil sets kunnen jullie mij voorschrijven als lekker allround? En de humbucker een goede keus?
Alvast Bedankt.
Groeten Tim
Ik heb de premium alnico pickups in mijn strat zitten. Klinken echt waanzinnig goed. Neck en middle pickup klinken puur vintage, dus niet heel geschikt voor het heavy werk (maar dat wil je gezien de humbucker in de brugpositie waarschijnlijk niet met dit setje bereiken). Prachtige vintage cleans uit de neck en middle pickups.
Heel allround zijn ze denk ik niet. Dan moet je meer kijken naar de Boston Blues die ik ook nog in een strat ga zetten. Passen goed bij de humbucker in de brugpositie omdat ze een beetje een EMG karakter hebben.
Ik bedoel eigenlijk met allround, beetje van rock, pop, funk, reggea enz. dus voor mijn begrippen zeg maar allround.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prs
Maar zal de combinatie van een van de drie sets met de humbucker goed zijn, of zal ik dan een andere humbucker moeten nemen?
natuurlijk bedankt voor je reactie, hier heb ik zeker wat aan. Ik ben dus echt wel een beetje opzoek naar dat vintage clean geluidje.
wilde vandaag de twee single's uit mijn crafter cruiser omruilen voor twee uit een affinity strat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
in die cruiser zit dus bij de brug een humbucker.
jammer dan, wat een verschil in output.
ik denk dat je het beste de lui van GFS kunt mailen en vragen welke aan je voorwaarden voldoen en ook qua output matchen