moah dat heeft niet zozeer iets met kapitalistisch te maken. een ibanez spreekt een heel eigen publiek aan, de strat ook een heel eigen publiek. een ibanezspeler zal niet snel een strat pakken en andersom ook niet echt. je pakt een strat voor heel andere redenen en muziek dan een ibanez RG. je KAN het natuurlijk wel doen (ik laat in het midden welke stijl) maar dat is eerder uitzondering dan regel: een strat is meer voor blues en een RG is voor supersnelle loopjes en licks en voor 'heftig' werk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AgileGhost
gibson klaagde PRS aan, omdat ze bang waren dat de singlecut een te GOEDE LP kloon zou zijn, en dat daarmee PRS klanten weg zou snaaien van gibson. de singlecut spreekt namelijk nagenoeg hetzelfde publiek aan als de les paul zelf. de verschillen zijn niet bijster groot als je kijkt naar houtsoorten, algehele looks, controls etc etc etc. eerlijk is eerlijk; ik speel liever op een singlecut dan een les paul als het gaatom speelgemak (maar wel liever LP vanwege die BAGGERvette en uberstrakke tone).
maar dit alleen mijn idee! brand me niet af als je het anders ziet; ik hoor t graag.