Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
En Simon, je hebt gelijk dat buis 6 dichtbij de pt komt, maar buis 6 versterkt niet echt veel en buis 3 (bij mij op positie 5) van het clean kanaal ook niet superveel. Volgens mij gaat het wel goed zolang ie maar bij buis 1 en 2 uit de buurt blijft. Tevens moet je de buizen goed afschermen met kraag en huls anders pikken ze sowieso brom op, ook al staan ze er 30 centimeter vandaan.
Misschien is het ook aan te raden de dradenhandel onder de buizen af te schermen door een tussenschot oid. (een hoog L-profiel misschien? Waar de buizen inhangen?)
Maar het verschil in lengte tussen jou en mijn board is maar acht centimeter nu en ik verwacht daar niet al te veel heibel door. Maar we zullen zien, misschien bromt het wel en scheelt het wel, maar ik denk het niet. Tevens is de laatste 6 centimeter van ons board gebruikt door die drie optocouplers en dus komt het er uiteindelijk op neer dat ons board maar 2 centimeter verder uitsteekt naar de pt dan die van jou. En idd lange draden is niet goed, maar buis zes en drie mogen van mij de langste hebben van allemaal dus er valt nog wel het een en ander te schipperen.