mijn eigen geluid vind ik ook mooi
Printable View
mijn eigen geluid vind ik ook mooi
Een van mijn meest favoriete geluiden is het geluid dat Billy Gibbons heeft op Rythmeen, zo vuil,vet en vadsig dat je na het beluisteren van die cd de vloer kunt gaan schrobben.
Ben geen al te grote liefhebber van cleane sounds. Ik ben nu al een minuutje of tien aan het bedenken welke cleane sound ik echt goed vind, maar ik weet het echt niet...
Geef mij maar een lekker ranzig,stinkende en grommende overstuurde gitaar :rockon:
:D. :D.. :D...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloodboiler
hmm.. tja.. clean..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloodboiler
dan hou ik het op Jimmy Vaughan op zijn solo cd's... brug pickup, vingers en cleane Matchless en Victoria's.. andere koek dan een swingende sultan.
Qua tele moet dat Arlen Roth zijn wat ie deed voor het Rounder label, meestal is een late sixties tele op een silverface een recipe voor icepick in the forehead maar in Roths handen is het een mean growling dude.
http://www.arlenroth.com/dashboard/a...03_Track_3.mp3
Ik hou van het gitaar geluid van jimi hendrix, maar ook the bealtes hebben een geweldige sound!! mijn favorite geluiden:
- The beatles
- Jimi hendrix
- Stevie ray vaughan
- Jimmy page
- Rory gallagher
- Keith richards, Brian jones.
Te veel om op te noemen ;)...
niemand zegt hier van mijn geluid is het mooist.. ik vind dat je daar best trots op mag zijn...
Nu je het zegt.. ik heb wel een sort of eigen geluid en het bevalt me best heel erg. Maar om nou te zeggen dat ik Hendrix, Buckley, Frusciante, Greenwood etc. benader in coolheid van sound.. ;)
Ik heb nog lang niet het mooiste gitaargeluid. Geen geld en geen spullen om dat te bereiken voorlopig.
Iedereen heeft wel een bepaalde klank in zijn hoofd die hij wil hebben. Dat wordt hier gevraagd. Als je dat inmiddels bereikt hebt, en je zegt dat hier, weet nog niemand wat je nou het mooiste gitaargeluid vindt. Vandaar, snappie?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
hoe aardig en symphatiek Greenwood, Frus & Buck ook zijn, geen sound waar ik voor zou kiezen.
Greenie klinkt als een Fender transistor, Frus ielig en dun en Buck z'n tele denkt dattie een Rickenbacker is.
zo zie je maar weer, de ene coolheid is niet de andere
Bij een goed geluid denk ik eerder aan grootmoeders stoofpot dan aan een snelle microwave hap
maar ook daar valt over te twisten natuurlijk
Citaat:
hoe aardig en symphatiek Greenwood, Frus & Buck ook zijn, geen sound waar ik voor zou kiezen.
Greenie klinkt als een Fender transistor, Frus ielig en dun en Buck z'n tele denkt dattie een Rickenbacker is.
zo zie je maar weer, de ene coolheid is niet de andere
tja bij deze mannen die frusciantefan opnoemt draait het ook om meer dan sound alleen, ze zijn daarenboven ook nog es origineel,durven de meest gebruikte paadjes te verlaten en spelen in functie van hun muziek.
Als ik dan de zogezegd 'grote' meneren hoor (Vai,Satriani,Petrucci etc...), dan hoor ik een paar stoere kereltjes die vooral willen laten zien wat ze allemaal wel niet kunnen op hun gitaar (meer het verlengde van hun penis denk ik), maar over het feit of dat muzikaal is valt ook serieus te twisten natuurlijk.
Technisch benaderen ze natuurlijk de perfectie, daar niet van.