helemaaaaaaaaaal geweldig!!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AutoStatic
Printable View
helemaaaaaaaaaal geweldig!!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AutoStatic
De duurste elco"s die erin gaan kosten slechts 17,30 p/stuk en daarvan gaan er 2 in. Voor de overige elco's die er dan nog bij moeten als je alles wilt vervangen (wat wel zo wijs is) betaal je nog geen tientje!
Materiaalkosten voor het vervangen van alle elco's is dus nog geen 45 Euro!
NB. Als je een 100Hz brom hebt volstaat het vervangen van aleen de eerste elco vaak al voor het verhelpen van dit probleem. (100Hz klinkt 2 keer zo hoog als een brom die je hoort als je de gitaarplug vastpakt)
@autostatic: SUPER FOTO!!
ja, die 60 wordt hier ook incl arbeid geschat....
joa... thanks in ieder geval. ik hoor binnenkort wel wat het gaat worden. als 't beestje er maar weer lekker tegenaan kan ;)
ik zat er eerst over te denken om 'n dual switch te gaan gebruiken en mijn peavey triple xxx voor overdrive/hi-gain en de london city voor cleans (met eventueel wat losse effecten er tussen).
op zich wel bruut, maar ik denk dat ik de peavey verkoop en een vox tonelab se er op aansluit. mag wel wat leuke geluidjes opleveren denk ik ;)
nog suggesties op dat punt?
Mijn suggestie is -> niet doen!
Modeling techniek werkt niet met puur klinkende buizenversterkers...
Ik zou gewoon 1 of een paar goede overdrive/boost pedaaltjes bij de amp zoeken en daarmee de verschillende crunch en lead geluden maken...
Je stelt de amp af zodat ze clean met een randje of een mooie crunch heeft en voor je cleane sound draai je je volumeknop terug, voor je lead sound trap je dan het door jou gekozen overdrive/boost pedaaltje aan...
Wordt wel een beetje zoeken denk ik. Ik heb er zelf een ouwe Ibanez Mostortion tussen hangen. Maar ik zou er ook geen modelling spul tussen leggen. Met mijn SG gebruik ik ook een attenuator (een Marshall Powerbreak) aangezien de output van die gitaar nogal hoog is en de boel gewoon te hard gaat. Laatste tijd speel ik veel over een geleende Telecaster en dan heb ik dat ding niet nodig.
Wat betreft de LC lofzang: kan het alleen maar beamen. Na de revisie bij DrTube klinkt ze erg goed, zowel live als in de studio. We hebben m'n stack weer veel gebruikt bij de opnames van onze laatste plaat en ook de studiobaas (Corno van de Next To Jaap studios in Voorhout) was wel te spreken over het bakkie. De ouwe JMP op de foto is van hem. Vooral in combinatie met de Jaguar uit '69 van Corno klonk de LC fantastisch.
ik weet niet of je die vox tonelab al es bekeken hebt, maar er zit 'n buis in ! :p
ik heb ooit al eens eerder een london city top gebruikt met m'n pod. nou daar kwam wel wat uit zeg ! dus ik denk eerlijk gezegd dat 'n tonelab minstens net zo goed kan klinken als losse pedalen. aan de andere kant losse pedaaltjes hebben wel iets. beetje dat vintage idee, dus ik weet het nog niet zeker.
ik heb laatst eens de nieuwe fender supersonic gecheckt. zo vet gewoon !
das pas iets cools om losse effectjes tussen te gooien. dat ding kan alles en zelfs hi-gain dingen. maar goed das tussendoor ;)
edit: oh ja het heeft misschien ook meer te maken met welke stijl je speelt? ik bedoel als ik meer van de blues was duwde ik er een boss blues driver in ofzoiets. of een of andere tubescreamer.
mijn favoriete bands van het moment zijn underoath en thrice ik weet niet of jullie daar wat mee kunnen. wat effecten betreft vooral veel delay's voor de rest niet veel maar dat zou ik zelf wel willen. distortion en clean halen ze onder andere uit orange's, mesa rec's en marshall jcm2000's dus tja... dan zou ik die peavey moeten houden voor distortions en losse effecten er tussen moeten knallen. ik weet het allemaal nog niet
oeps....
....
que?...........
Hoi Chris,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Voor een vraagje even een dit oude topic omhoog halen, ik heb namelijk pas een grijze MarkIV gekocht en wil even uitvoeren wat je hierboven zegt.
Mijn vraag: waar komen precies de draden die vanaf de elco naar deze 120 (100 bij de mijne) ohms weerstanden gaan, op pin 4 of pin 6? De weerstanden zitten nu immers 'tussen' de buispin en de elcodraad, maar straks dan niet meer. Of maakt dit niet uit?
Kan ik voor die 220K biassplitter 1w metaalfilm nemen?
gr. Jeroen
P.S. kan ik er na deze aanpassing ook 6L6 in stoppen (mits ik de weerstand aan de biaspot aanpas voor het juiste bereik)?