precies! 9, 10
Printable View
precies! 9, 10
Je moet je eigen posts is goed lezen... :confused:
Nou als jij maar gelukkig bent, de meeste mensen komen trouwens naar een gig om zich goed te amuseren denk ik. Het maakt hen niet uit op welke gear je speelt of welke broek je aan hebt, al zou je dat zelf blijkbaar wel graag hebben dat ze dat belangrijk vinden en dat ze je hier over complimentjes geven...
Smells like a snobby poseur here...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Je moet gewoon veel oefenen alleen en met de band en je (zelfs goedkopere) amp goed leren afstellen. Dan voel je je lekker op't podium als alles relax draait. Trouwens 50% van de gitaristen met een dure top slagen er nog steeds in er nog een kutgeluid uit te krijgen....Citaat:
Materiaal koop je voor jezelf, en voor 2% van het publiek.
EDIT: Maar idd als het voor jou werkt... maareuuh :stop:
Klopt! Je moet jezelf eerst ook afvragen wat voor geluid je zoekt. Als je daar uit bent is het een koud kunstje om de spullen erbij te zoeken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josdevos
:) lezen in de context graag.
Ik heb liever een compliment over mn gear dan over mn spel want ik voel me opgelaten met persoonlijke complimenten.
Talk to the hand meester!
[QUOTE=Josdevos]Trouwens 50% van de gitaristen met een dure top slagen er nog steeds in er nog een kutgeluid uit te krijgen....
Materiaal koop je voor jezelf, en voor 2% van het publiek.
QUOTE]
helemaal mee eens. daarom ben ik er ook zo druk mee bezig om mn geluid goed te krijgen! en dat van begin tot eind! en het materiaal koop ik idd voor mezelf. en een kick dat het geeft om een goed geluid helemaal naar mn zin achter me te hebben wat reageerd op de manier zoals ik wil! heerlijk.
Ik krijg liever een compliment over mijn spel dan over mijn spullen. Spullen kan idd 95 % van het publiek een grote worst zijn. Ik ben het wel met je eens dat je je met goeie spullen zekerder voelt, maar dat is heel wat anders.
Maar dat jij een gearslut bent, is algemeen bekend. :D
Is je manier van spelen dan niet persoonlijker dan je gear?Citaat:
Ik heb enkel volledige alinea's gequoted...
Complimenten over je gear verwachten is gewoon cheap, voor je manier van spelen moet je werken!
idd allinea's quoten is niet de gehele context zien.
Het gaat niet over verwachten van complimenten maar ervaringen vanuit het verleden wat is er leuker dan iemand tegen het lijf lopen die zegt van: wauw mooie spullen heb je. en je wete er mee om te gaan. hoe heb je dit gedaan en wat was dat?
vind ik veel plezieriger dan: wauw wat ben jij goed. dat ben ik helemaal niet en ik voel me dan opgelaten.
Oké, ik begrijp het...Citaat:
Dus om toch maar een eerlijk compliment te krijgen heb je mooie spullen nodig?
hehehehe :)
nou, ik geloof best dat jij helemaal het mannetje bent met je roadstar stack, je gibsons, je mooie shirtje en je merk koffer. wel treurig dat je dat allemaal nodig hebt om he goed te voelen op het podium (beetje stagefright mischien?) en je impliciete stelling dat de opgetelde prijs van je apparatuur op het podium (let wel: inclusief originele tweed fendersonPRS-kabels!) garant staat voor "chemie" toont voor mij alleen maar aan dat jij nog nooit echte chemie op een podium hebt meegemaakt.Citaat:
je verdraaid de zaak nu zo, dat het lijkt alsof de discussie gaat over goeie spullen of slechte spullen kopen. niemand hier zegt dat je met rotzooi het podium op moet. live spelen is werk, en voor goed werk heb je goed gereedschap nodig. maar jij gedraagt je aslof je een modeshow gaat lopen in plaats van te rocken.Citaat:
je zou eens moeten weten hoeveel mensen er op het podium staan en zichzelf slecht horen, slecht gestemd staan, kraken hebben in gitaar kabels en versterker... die mensen stralen het lose gevol uit! ik wil dat niet! het moet 100% zijn.
tuurlijk. jij koopt je gibson niet voor jezelf, maar voor die arme toeschouwer wiens avond ZO VEEL beter wordt omdat jij op een gibson speelt...Citaat:
de mensen die komen kijken naar de band en nara mij hebben moeite daarvoor gedaan. soms nog 5 euro neergelegd ofzo en die hebben recht op iets!
grappig toch. ik voel me regelmatig kiplekker op het podium. ook als ik met een squier 51 van 150 euro speel. is er nu iets mis met mij? denk je dat ik me continue zorgen moet maken dat die gitaar kapot gaat?Citaat:
en ik vind het super om die gitarist uit zn dak te zien gaan met zn mooie gitaar! en dat kan die alleen maar als tie zich kiplekker voelt. en dat kan die niet als tie zich zorgen moet maken om zn gear...
[/quote]Citaat:
ik denk dat als je ene goede amp hebt je het verschil ook h=beterhoort tussen de vershillende gitaren. dat is ook de reden dat ik een andere gitaar wil. ik ben tevreden over mn gitaar maar het kan beter. 110%!!!!!
precies, het kan altijd beter, dus HUP, naar je kamertje, een gitaar pakken en SPELEN! daar komt de chemie, 110& uitstraling en publiekstevredenheid straks vandaan, niet uit je superprelawsuitrelicvintagegitaarkoffer.. en matching zijden blouse...