is dat zo'n esquire van duizende euri(in de 3000?) of die rond de 600 euro? als het de goedkopere is hoe klinkt hie want die esquire's vind ik bloedmooi!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluesbreaker
Printable View
is dat zo'n esquire van duizende euri(in de 3000?) of die rond de 600 euro? als het de goedkopere is hoe klinkt hie want die esquire's vind ik bloedmooi!Citaat:
@Dweez en Orpheo, de tele custom is ontworpen door Ted Mcarthy, de ontwerper van de les paul (dus nadat hij Gibson verlaten had)
dus de opmerking LP wannabe is niet geheel onterecht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
nú zie ik het...
Dit is een zelfbouw, maar die goedkopere versie is volgens mij uit de classic serie, en die serie vind ik bijzonder goed!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ...rock...
Misschien niet geheel 'onterecht', maar blijft wel een hemelsbreed verschil.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
Als dit een LP wannabe is kan je hetzelfde zeggen van élke humbucker gitaar, want behalve die hums is heeft hij niet meer overeenkomsten dan om het even welke Tele.
Die hums zijn trouwens widebuckers.
Misschien dat de 4pots/3standen switch opstelling gepikt is, maar hoeveel modellen bestaan er niet zo.
ahzo zeer mooi zelfbouw heb je daar :) !!Citaat:
Ja ik ga er na de exames is 1 uittesten...
IK heb zo'n tele :cooler: echt een wereldgitaar want er zit (wat voor jullie overigens geen verassing is) een echte fender telecaster onder.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helter Skelter
@ Jeanken
de pups voor de Tele Custom zijn ontworpen door Seth Lover de man die ook de Pafs ontworpen heeft voor Gibson en het was een duidelijk poging van
Fender om een Gibson achtige set up te kopieeren in een fender gitaar (togle switch positie, 2 toon en 2 volument knoppen, 2 humbuckers)
natuurlijk ziet iedereen het verschil wel tussen een tele en een LP maar je kunt ook duidelijk in deze tele de overeenkomsten zien
zie hier mijn '52 RI tele:
http://hyves.net/showImage.php/20155823_6_71iF.jpeg
en een '91 tele plus omgebouwd naar gretsch filtertrons:
http://hyves.net/showImage.php/20155822_5_fNum.jpeg