Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
This about sums it up for me...:D :D
Printable View
Citaat:
This about sums it up for me...:D :D
Hahaha , prachtig die uitspraak van Scali , zo lekker arrogant, heerlijk :cheerup:
Het ging om de expressiviteit, weet je nog?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punt
Niet om de tone.
Maar wel waar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MusicManMaestro
Begin je een discussie over expressiviteit en nuances in je spel... Geef ik een voorbeeld van een opname met een transistorbak die voor mij al die nuances en expressiviteit uit m'n spel pakt (dus waarom nog een buizenbak dan?), en krijg je geleuter over de tone.
Dan heb je het dus echt niet begrepen.
Ik laat me toch weer verleiden te reageren, was ik niet van plan, maar jij bent zo'n arrogante bal dat ik wel moet.Citaat:
TOON ZIT IN JE VINGERS en die is bij jou absoluut niet te vinden.
Als dat alle expressie is die je in je spel hebt, ga dan maar terug naar het orgel, je speelt namelijk gitaar alsof je op een toetsenbord bezig bent.
Suffe melodietjes zonder expressie, wat een ontzettend bord heb jij voor je kop zeg dat je denkt dat er expressie in je spel zit terwijl het er gewoon niet inzit.
Ik hoor toch duidelijk pinch harmonics etc. Ik verander de klank met m'n aanslag en de mate/hoogte van pinch harmonic die ik toevoeg.Citaat:
Met dat soort dingen voeg ik expressie toe aan m'n spel (beheers jij die technielen uberhaupt? Het is een andere speelstijl dan het blues-gesjor. Zo ja, laat maar horen hoe het moet dan, weet ik gelijk hoe slecht ik speel, en waar ik aan moet werken).
Expressie is voor mij alleen HOE je de noten speelt. Hoe hard je speelt, het vibrato dat je eraan toevoegt, timing, en dus extra 'effecten' als flageoletten of feedback of wat dan ook.
Dat heeft verder weinig met tone te maken. Tenminste, als we het er over eens zijn dat tone in het Nederlands vertaalt naar 'klankkleur'. Hoe het klinkt dus.
Heeft dus ook niet te maken met welke melodie je speelt. Ook een enkele noot kun je met veel expressie spelen, maar qua melodie is een enkele noot natuurlijk niet interessant.
Jij hoort die dingen kennelijk niet, misschien dat je het daarom ook niet kunt waarderen. Gelukkig zijn er genoeg anderen die het wel kunnen waarderen.
Ze mogen best kritiek hebben op m'n spel, maar daar gaat het hier niet om. Dat doe je maar als ik in het Sounds-forum post.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Het gaat erom dat ik met m'n transistordistortion ook veel expressie in m'n spel kan leggen. Dat terwijl me werd aangeraden om een *simpele* buizenamp te gebruiken. Blijkbaar was m'n *complexe* Marshall 6101 ook al niet goed, maar daar heb ik niks meer over gehoord.
Het is natuurlijk heel makkelijk om m'n muziek af te gaan zeiken, maar het is een feit dat ik expressie in m'n spel heb gestopt, en dat je die expressie terughoort in die opname, hoewel dat nu weer heel flauw ontkend wordt (hoe oud ben je nu?).
Dus ik vraag me nog steeds af... wat is er dan anders aan m'n transistorscheur en m'n Marshall 6101 dat er wel in een simpele buizenamp zou zitten, en waarom zou dat dan alleen in een simpele buizenamp zitten?
Zoals ik dus aangeef, ik heb die expressiviteit die ik zoek al met m'n transistors.
wat kunnen jullie veel letters verspillen om uit te leggen dat je verschil van mening hebt
kom op kids, ga muziek maken
en probeer niet met wetenschap en smaak door elkaar te gooien
Geen wonder dat je stil staat in je ontwikkeling als je denkt alles al te kunnen en te weten. Ik heb hier geen zin in, de groeten.
Ik geef aan dat ik juist NIET weet waarom ik een simpele buizenversterker moet nemen, dat vraag ik. Het was zelfs jouw advies.Citaat:
Vind ik wel zwak hoor, ik sta ervoor open, en dan probeer je me zo af te schepen.