Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
En hoe vaak stond jij ook alweer op het podium?
:seriousf:
:sssh:
Printable View
Citaat:
En hoe vaak stond jij ook alweer op het podium?
:seriousf:
:sssh:
Het leuke aan die modelers/multifx is dat de mogelijkheden bijna onbeperkt zijn.
Ik heb zelf sinds 1997 een Zoom 8080 (hoewel dat strikt gezien geen digitale modeler is), en ik heb daar gisteren nog een aantal geluiden uit getoverd die ik nog niet eerder ontdekt had... Eigenlijk waren die geluiden een beetje de reden dat ik toch op zoek ging naar een buizen-preamp.
Het is een beetje haat-liefde... Sommige geluiden krijg je er vrij makkelijk uit, en heel overtuigend. Bij andere geluiden ben je soms heel lang aan het zoeken totdat je net dat foefje ontdekt waardoor je ineens die nuances in het geluid ontdekt, die je altijd miste.
Als jij een Triple Recto over een 8" combospeakertje wil horen, dan kan dat. En daar komen misschien verrassend goede geluiden uit. Ik gebruikte zelf jarenlang een dergelijke instelling. Door het kleine speakertje kreeg je een strak geluid, omdat je in verhouding weinig bas had, en het midden en hoog heel duidelijk waren.
Ook de mogelijkheid om bijna overal in de keten het volume of de toonregeling bij te kunnen stellen is heel fijn. Bij praktisch alle buizenversterkers kun je ofwel voor de overdrive eq'en, ofwel erna... zelden kun je allebei. En dat is nou juist wat ik wil. Ik wil m'n gain goed kunnen doseren, zodat ik de juiste soort overdrive krijg... en daarna wil ik die overdrive bijregelen zodat ik de scherpe kantjes eraf kan schaven, en de zwakke plekken op kan trekken, zodat ik een geluid heb dat van laag tot hoog superstrak is. Dat is voor mij erg belangrijk, want ik soleer graag over de hele hals, en ik wil ook enkele noten afwisselen met akkoorden en dergelijke.
Met alleen een buizenversterker ben je er dan nog lang niet. Dat is maar zo'n klein deel in het geheel van mijn setup, dat het eigenlijk niet zo relevant is. Vervang de buizendistortion door een goede transistordistortion, en door de rest van de setup blijft het geluid nog steeds vet en strak.
De laatste tijd even niet, want ik heb geen tijd voor een band op het moment. Ik wil wel een keertje in het weekend met een band komen jammen hoor, als je dat zo belangrijk vindt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Ik vind het schattig.
Jammen is net iets anders dan optreden, maar dat weet jij natuurlijk veel beter met al je podiumervaring :seriousf:
het is allemaal ook erg verandelijk,je kunt een setup thuis hebben die te gek klinkt neem je het mee naar de oefenruimte met drums en bass etc erbij klinkt het toch al weer anders ,op verschillende podiums net zo.
ik heb het ook wel eens anders om gehad een amp(h&k triamp) die ik nooit thuis had staan toch is een keer mee genomen vond nooit echt helemaal 100% super maar thuis dacht ik van sjezus dat ding klinkt goed man.
Ik bedoel dus jammen tijdens een optreden, soort guest-appearance, zeg maar.Citaat:
Lijkt me voor het gitaargeluid niet uit te maken of je nu jamt of een ingestudeerd stuk speelt.
Ik heb nogal het idee dat je nooit verder bent gekomen dan jammen, en je doet bijzonder weinig om iets aan dat beeld te veranderen. Het plaatst je posts wel in een zeker perspectief daardoor...
Hoe kom je aan dat idee dan? Want dat idee is dus fout, ik heb vroeger een eigen band gehad, waar ik keyboards en gitaar speelde, ook eigen materiaal (waarvan nog een stuk of 3 nummers op m'n soundclick-pagina te vinden zijn).Citaat:
Er moeten zelfs nog wel ergens video-opnamen van een optreden zijn. Maar dat is alweer een jaar of 8 geleden, dus vraag me niet waar.
waarom?ik ken ook wel gitaristenmet weinig ervaring maar zeker goed kunnen spelen,anders om ook gitaristen die 3 akkoorden kunnen en vaak op het podium staan dat zegt toch helemaal niks..
als je het erover wilt hebben zal je ze toch moeten vergelijken anders heb het geen zin.Citaat:
Geloof me ik heb zat van dat spul gehad, okee niet de top als de vetta, maar niets haalt het bij mijn huidige buizen-amp.
Daarmee zeg ik niet dat modeling slecht is. Sterker nog ik beweerde ooit hier nog dat modeling buizen in zou halen kwa geluid, kom ik voorlopig wer op terug trouwens.
Het is zoals je zelf zegt anders.
Btw heb wel is de exgitarist van de urban dance squad zien optreden met een zentera en man o man die had me een geluid.
heb zelf ook een tech21 gehad en die kwam kwa geluid en feel ook erg dicht bij buizen, maar nog steeds net niet.