Werkt dat, ja?
Eerste keer dat ik dat lees, goede tip!
Printable View
Een dikke 30 jaar geleden de nagelneue CTS volumepot van mijn Peer Dellen strat vervangen door een Taiwanees exemplaar van 2 gulden, omdat die CTS veel te zwaar liep. Tot op de dag van vandaag werkt deze pot nog steeds en ik heb 'm één keer schoongemaakt.
M'n optische wah staat ook altijd in de hielstand, vanwege een veer die er in zit.
Persoonlijk vind ik te soepele pots ook rete irrirtant. Je verdraait ze veel te gemakkelijk. Zelfs als je niks met die dingen doet en ze altijd op 10 hebt is dat irritant denk ik dan hehe. Ik hint gewoon nog een keer op VIpots omdat ik ze zo goed vind. Sorokin op instagram gebruikt ze ook, niet de minste bouwer.
Bestaan er ook elektrische gitaren zonder pots? Dan heb je al die discussies en problemen hierover niet. Scheelt weer slijtage 😎
Gewoon een aan-uit toggleswitch i.p.v. pots.
Ik heb weleens een Fender Strat gezien met een bypass tuimelschakelaartje naast de volumepot, maar dat kan ook huisvlijt zijn geweest.
Als je niet vies bent van actieve elektronica / batterijen in je gitaar, kun je ook denken aan een elektronische volumeregeling met een + en - toetsje :) Dat heb ik iig nooit horen kraken :)