Net als Bill Kaman. Die man is miljardair en houd zich nu bezig met hier en daar open mics te spelen.
http://billkaman.com/about/
Printable View
Net als Bill Kaman. Die man is miljardair en houd zich nu bezig met hier en daar open mics te spelen.
http://billkaman.com/about/
Best raar eigenlijk.
Ben mezelf er niet van bewust overigens, behalve dat ze goedkoper werden op een gegeven ogenblik.
Los van dat zo een Ovation eigenlijk nog prima klinkt zonder houten back & sides; je zou juist denken dat het daardoor minder moeilijk is om een fatsoenlijk exemplaar te bouwen.
Maar je zag het op een gegeven ogenblik steeds meer ja.
Ook door andere merken geloof ik ?
Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
Ik heb nog een Ovation, gekocht in 1978, zelfde model als Cat Stevens op speelde (wegens Cat Stevens fan)
Krengen waren duur, iets van 2100 gulden dacht ik, wat een ENORM bedrag was (voor mij althans)
Ovation was het merk to be, evenals Bozo (waar je ook niks meer van hoort) maar hun probleem was, ze hadden hun naam verbonden aan typisch jaren zeventig artiesten die niks te zoeken hadden in de 80's, alleen Al Di Meola hield het lang vol.
Al Di Meola is het tegenovergestelde van de natural singer/songwriter, het is processed shred aproved en dus precies waar de akoestische gitaar NIET naar toe ging.
De Ovation is met pensioen, af & toe speel ik er nog op. Fantastische sleek ebony nek, je snapt gelijk waar Al van zijn Ovations houd. En gooi er 80/20 snaren op en je hebt DIE gsound "we all loved in the 70's".
(Overigens speelde Cat Stevens op een Gibson in de studio, maar wel met 80/20's).
Ik heb ovations nooit wat aan gevonden qua geluid.
Klonken heel gemoffeld, alsof je in een kartonnen doos opgesloten zat. Zal aan de kunststof bowl gelegen hebben.
Vergelijk je dat met een compleet massieve gitaar uit houtsoorten merk je echt meer volume, projectie, ‘leven’.
Wat ovations wel hebben is comfort, de necks voelen heerlijk aan.
Mr Perik, de rode letters impliceren dat de tekst door een moderator is geschreven die oproept tot ontopic blijven. Klaarblijkelijk verliet juist de heer Fusion het Rechte Pad.
Anyway, is Ovation te grabbel gegooid of gewoon uit de mode? Het is wel een specifieke sound hé. Ik denk dat Pepe weer eens gelijk heeft.
Ovation heeft zelf 2 entry-level merknamen Applause and Celebrity met deze modellen dus misschien bedoel je die?
En over akoestisch gesproken, speelt iemand nog op Takamine? In de jaren 90 zag je bijna niet anders op podia, later zag je nog veel Crafter meen ik maar nu nergens meer.
Ik vraag me af op wat voor soort Ovation's jij dan gespeeld heb? Ik zou mijn eigen Pinnacle Deluxe juist als bijna overdreven helder met iets te weinig laag omschrijven (niet onverwacht voor een medium-bowl model). De magie van deze instrumenten zit overigens in het ingeplugd spelen, nooit meer problemen op een lawaaiig podium en met de latere OP-elektronica preset-filters om als Ovation of als normale akoestische gitaar te klinken.