Oorspronkelijk geplaatst door
RS-Rik
Gewoon doen natuurlijk.
Kan dat snaarspanningtechnisch en passen die dikke snaren in de stetsbar? Ik denk dat dat geen probleem is toch?
P.s. als je nou zelf je halzen maakt heb je geen probleem, de hiel komt gewoon wat anders te liggen. Fretboardtechnisch verzin je maar wat. Meer acces meer beter.
Ik snap ook niet waarom sommige mensen altijd vrolijk alle pickupgaten en bruggaten en in hun body maken voordat er uberhaupt gecontroleerd wordt waar deze volgens de hals zouden moeten komen.
Altijd eerst de positie van de hals bepalen en dan alles in het verlengde daarvan uitvoeren (brug- en pickup boor en freeswerk). Dat is een veel logischere volgorde in my humble opinion, in ieder geval meer foolproof.
Deze volgorde gaat ook op als je je neckjoint al hebt, zoals bij jou het geval. Uiteraard is het alsnog gewoon ongelukkig en frustrerend als je hiel verkeerd laat stralen. ;). Met zo een bouwwijze werk moet alles gewoon in elkaar passen. Als je nu je brug zou verplaatsen is het niet "echt" een tele meer. Je hebt eigenlijk niks aan mijn commentaar