Gewoon proberen:soinnocent:
Printable View
Gewoon proberen:soinnocent:
Moet je niet bang voor zijn. Daar leer je van. Je hebt een idee en je wilt onderzoeken van wat het effect is. De volgende stap is begrijpen waarom. Anders beperk je jezelf tot het uitvoeren van kunstjes.... maar daar hebben we het circus voor.....
Done! :ok: Simpel klusje ...
Het is nu bijna een standaard plexi, op de 100nF's als PI coupling caps na en ipv 330uF heb ik 5uF gebruikt op het normal channel. En de tonestack van 47K/400pF natuurlijk. En de 50/50uF filtercaps ... En de 460VDC van de powertrafo ... En 680nF over de V2B cathodeweerstand ... En de 22K/680nF presence .. en de 2 mastervolumes ... :soinnocent:
Het is nu te laat om er naar te luisteren maar ik denk dat het wel goedgekomen is en dat hij nu alweer een stuk meer "in your face" is met toch genoeg modder in de normal channel. Dankzij de 5uF kan ik die ook bijna vol open gooien zonder dat een brij wordt!
50/50uF filtercaps: oudere plexi's hebben volgens mij 33/33uF filters, in ieder geval op de preamp.
460VDC: is Marshall niet in de jaren 80 gewisseld van trafo zodat ze van achterin de 300 naar 460-480VDC gegaan zijn?
En 680nF over de V2B cathodeweerstand: Een paar wel, maar over het algemeen niet.
Het zou kunnen hoor. Het is inderdaad verwarrend tussen vroege plexi en latere plexi. Ik heb zelf dit schema op me schijf staan, daar refereerde ik eigenlijk een beetje naar http://www.davidsonamp.com/sm/images/1987.gif
Maar goed, bij marshall zit er per versterker een hoop verschil in en zeker die eerste jaren zijn vrij onduidelijk wat schema's betreft.