Cool!! Ben heel benieuwd!
Printable View
Helaas Dirk, de Akai is net een brandkast. Nadat ik'm open had bleek natuurlijk de electronica aan de bovenkant te zitten. En de inbus schroeven in de potmeters zitten zo strak dat ik er 1 heb dolgedraaid. Wat een klootjavanen zeg. Dus het blijft geheim wat er nou inzit.
Jammer......
Ik heb de akai naast de biyang ad-8 gelegd, en kwa geluid zijn het echt 2 verschillende beestjes. De biyank heeft een nogal klikkerige en hoog decay geluid, en de akai heeft niet dat klikkerige en veel meer vervorming(schurend) in de decay, hij is niet heel donker in't geluid maar wel donkerder dan biyank. Ik vind de akai een stuk mooier klinken, want de biyank is nogal kunstmatig in het geluid. Bij het openen van de akai kon ik wel meerdere groene condensatoren waarnemen via de zijkant en op de achterkant kon ik volgens mij ook zien dat er iig 2 gewone IC opzitten. Voor de rest is't smd, ook via de zijkant iig 1 smd IC kunnen waarnemen. Het is volgens mij een beetje mix smd en oude onderdelen. Ik zal volgende week eens de biyank mee naar huis nemen om te kijken of hij ook zo klote in elkaar zit als die akai.
Heeft iemand die Carbon Copy al eens kunnen vergelijken met dat oude groene bakbeest van MXR (die gewoon "Analog Delay" heet)?
Die had een leuke feature, dat hoe korter de delaytijd, des te hoger de freq. response. Langere delays werden dus donkerder en zaten je directe sound dus ook minder in de weg, terwijl slapback standen die benodigde 'spank' en 'grit' hebben.
@Dirk_H; behalve elco's, zijn er nog meer zaken die 'vergaan' bij zulke oude pedalen? Ik maak me met name zorgen over de BBD's, aangezien die niet zo maar te krijgen zijn, of zijn daar (SAD?) al drop-in replacements voor? Ben d'r al een tijdje uit zeg maar. :soinnocent:
Als ik die Carbon Copy aanschaf willik'm gelijk ombouwen om de 2 trimmers aan de binnenkant voor de modulatie eruit te halen en vervangen voor pot meters aan de buitenkant. Zal wel gelijk ook een andere behuizing erom heen moeten denk ik.
Of je koopt gelijk een Malekko Ekko 616.