Mooi zwart.... met een spuitbus.... vanaf 7 meter. En dan een hanekam en een afgetrapte Peavey.... En dan punken.....
Printable View
Mooi zwart.... met een spuitbus.... vanaf 7 meter. En dan een hanekam en een afgetrapte Peavey.... En dan punken.....
als je iets wil verkleuren, best eerst heel licht opschuren met grid1000 of zo, mss heb je het gedaan
Sander, ik ben zwaar onder de indruk van het geduld en de precisie waarmee je deze restauratie aanpakt.
Hulde!
@ Muziekschuur: ik zal hem voorlopig maar even netjes houden. Als hij tegen carnaval klaar is, zal ik er misschien eens over nadenken. :crazyhappy:
@ Barno: het teststukje wat ik lichtjes had opgeschuurd, verkleurde inderdaad erg snel en goed, maar het liet toch min of meer doffe plekken na op het plaatje, terwijl ik het glanzend wil houden.
Ik heb ondertussen wel de kleur verkregen die ik wilde. Ik heb wat acetone gemengd met vloeibaar verfpigment en op die manier alles eventjes laten trekken. Nu ben ik er redelijk tevreden mee; het springt in elk geval niet meer zo fel in het oog als voorheen.
(Foto's komen nog!)
Daarjuist heb ik overigens nog wat teststukjes naaldhout op kleur gebracht. Ik heb gewoon wat beitsen gebruikt die ik hier thuis nog had staan. Alleen waren deze te geel en te bruin. Ik denk dat ik al snel een rodere, oranjere kleur ga nodig hebben.
http://i250.photobucket.com/albums/g.../PC1800022.jpg
Dit is het blokje dat van kleur het dichtstbij kwam. Maar zoals je ziet, is dit het nog helemaal niet.
http://i250.photobucket.com/albums/g...V/PC180004.jpg
En deze kleur hout was toevallig de achterkant van datzelfde blokje. (wat gek genoeg wel erg goed past!)
Zoals ik al eerder zei heb ik het ingelegde hout uit een oud pitchpine tafeltje gehaald. Maar die dingen hebben dus altijd zo'n typische kleur die toevallig overeenkomt met de kleur van de gitaar.
Weet er dus iemand hoe die oude pitchpine meubels vroeger afgewerkt werden? (Zie 2de foto dus) Zou het kunnen dat deze met een soort was of olie werden afgewerkt ipv een beits?
Als ik die afwerking zou kunnen benaderen, zou het alvast een goed begin zijn.
om mijn halsjes dat vergeelde effect te geven gebruik ik verschillende kleurtjes ecoline. volgens mij kom je in de buurt met de kleur "donker oker" eventueel met toevoeging van een hele kleine drup rood
Super! Dan ga ik eens aan de slag met die kleurtjes. :)
Daarna hoef ik dan (neem ik aan) geen rekening meer te houden met een eventuele kleurtoevoeging aan de blanke nitrolaag? Ik heb nog nooit met nitrolak gewerkt, dus heb er geen benul van hoe die lak reageert en zo.
tis te zeggen: blanke lak en zeker nitro, voegt een bepaalde diepte toe, dus daar moet je rekening mee houden
hier zie je een halsje dat ik gekleurd heb, het is niet exact zoals de andere hals, maar eens met de nitro erover was het zeer close, iets donkerder zelfs. dus hold back on the colour. teststukje gebruiken
http://i158.photobucket.com/albums/t...l/DSC00543.jpg
Hou er rekening mee dat een groot deel van de verkleuring van de gitaar in de lak zit. Ik zou zeker ook een licht aangekleurde lak gebruiken. JMTC
Oké, bedankt! :) Ik ga er binnenkort eens wat mee proberen!