Sterkte ermee man, hopelijk mag die lijer grof gaan betalen voor wat hij je heeft aangedaan. Smerige imbeciel die qua sociaal niveau niet mee kan komen in de maatschappij en dan maar met dommekracht zich probeert te bewijzen...
Printable View
Sterkte ermee man, hopelijk mag die lijer grof gaan betalen voor wat hij je heeft aangedaan. Smerige imbeciel die qua sociaal niveau niet mee kan komen in de maatschappij en dan maar met dommekracht zich probeert te bewijzen...
Wat ik ook hoop is dat die gek af en toe op gitaarnet komt, en hier het hele topic heeft doorgelezen...
Ik denk dat de zaak anders zal lopen. Waarschijnlijk zal de (WA) verzekeraar van de dader dit niet gaan vergoeden. Dit soort moedwillige geweldplegingen valt waarschijnlijk niet onder de polis. Logisch ook. Betekent wel dat de verzekeraar van het slachtoffer met het Waarborgfonds te maken krijgt. Aangezien de schade naar ik zo kan beoordelen groot is, zal de dader dit namelijk niet uit eigen zak kunnen voldoen, vandaar dat het Waarborgfonds de uitkering van de geleden schade dan (meestal) op zich neemt. Dit fonds gaat in gesprek (dat kan voor een rechter zijn als de hoogte van het verhaalde bedrag betwist wordt) met de verzekeraar van het slachtoffer. Het bedrag dat door het Waarborgfonds wordt uitbetaald wordt op de dader verhaald door dit fonds. Dit kan betekenen dat hij nog jaren aan het terugbetalen is. De post van het slachtoffer over het langdurig terugbetalen is dus niet zo hypothetisch.
Overigens merkt het slachtoffer van het bovenstaande weinig tot niets....
Maar goed: laten we het proces even afwachten. Ik neem aan dat het eerste proces strafrechterlijk is. De schadevergoedingsvraag is civielrechterlijk en zal daarna waarschijnlijk aan de orde komen. Strafrechterlijke uitspraak is wel belangrijke info in het bepalen van de civiele aansprakelijkheid overigens.
Ik ben benieuwd.
Ohja...ik had trouwens wel teruggeslagen:-)
... Ik denk niet dat ik tot terugslaan in staat zou zijn geweest, na een hersenkluts en mogelijke schedelfractuur te hebben opgelopen van een zwaar ijzeren voorwerp (met knopjes, dat dan weer wel).
sterkte de komende tijd, wat een belachelijke aktie van dat figuur....
Om met het laatste te beginnen, valt echt niet mee terug te slaan als je bewusteloos geslagen bent en je wenkbrauw in je oog hangt.
Een schadevergoeding kan ik alleen krijgen na het starten van een civiele procedure maar of ik daar iets mee opschiet is zeer de vraag.
De 'lieverd' die mij geslagen heeft schijnt een behoorlijk lang strafblad te hebben en heeft natuurlijk geen cent te makken.
Van een kale kip valt niet te plukken dus de kans is erg groot dat het een typisch geval van jammer dan gaat worden en ik de 15.000 Euro schade gewoon lekker zelf mag betalen. Ik heb een lelijk litteken boven mijn linker oog, ben toch wel ff bezig om de geleden schade weg te werken en ondertussen loopt meneer weer vrolijk rond in afwachting van 4 november.
Waarmee ben je nu eigenlijk geslagen? Ik heb verschillende dingen gelezen: een klein pedaaltje, een multi-effect, een complete plank vol met pedalen, etc.
Niet dat het wat uitmaakt, maar ik was wel benieuwd wat het nu was.
Daarnaast nog veel succes met de herstel en de rechtszaak. Hopelijk krijgt die kerel zijn verdiende loon en jij weer vlug de kans om je normale leven op te pakken.
Ik zou zeker een procedure starten, helemaal als er mogelijk blijvend letsel is. In elk geval loop je nu een hoop inkomsten mis, die je gewoon op hem kunt verhalen.
Een advocaat in de arm nemen misschien?