Even schaamteloze spam: zie mijn sig.
- G-Major 2
- Furman P-1400 AR E
- Dunlop Crybaby rack wah DCR-S2R
- MIDI Solutions Quadra Thru
- Axess CFX4
- Psionic Audio Lumos
- Stageclix jack (verkocht)
Printable View
Even schaamteloze spam: zie mijn sig.
- G-Major 2
- Furman P-1400 AR E
- Dunlop Crybaby rack wah DCR-S2R
- MIDI Solutions Quadra Thru
- Axess CFX4
- Psionic Audio Lumos
- Stageclix jack (verkocht)
Heb besloten om de boel om te gooien en te versimpelen: Axe-Fx Ultra.
Eerst alleen voor de effecten. Misschien later zelf als amp (met een Atomic Reactor FR) maar daar ga ik nog niet vanuit.
Hierdoor ga ik van 5he naar 2he. Minder aansluitingen en kabels, minder aparte hardware (bv. power conditioner, PP2, rack wah, pedalenlade). Geen GRX4/pedalen meer want ik kan fx ook vóór de amp plaatsen. Simpelere MIDI-programmering. Betere fx dan de GM2 en geen GM2-nadelen zoals het gedoe met levels, gaps, gelimiteerde modifiers/controllers e.d.
en natuurlijk geen enkel probleem met je compacte MIDI-Gordius...!
heb je geen angst dat je weer 'terug' wilt.. ? de Axe-FX lijkt de do-all/end-all w.b. effecten in een relatief betaalbaar pakket, maar 'ons ben gitarist'... ...
ah well, de dingen die je aanbiedt heb ik voor 'n groot gedeelte zelf al (behalve 't rackspul), hoewel die vibe erg interessant is.....
Eigenlijk niet. Ben inmiddels wel overtuigd v/d kwaliteiten en het programmeergemak. Het is wel mooi geweest, ik blijf altijd a/h sleutelen a/h rack en pedalen kopen, het is bewerkelijk en duur, er kunnen gauw dingen los gaan en dat alles is met de Axe gewoon afgelopen. Het is kleiner, beter draagbaar, universeel bruikbaar etc.
En door alles nu te verkopen hou ik geld over a/h eind v/d rit.
Nu levert het nog wat op. Later niet meer als iedereen een Axe heeft :-)
Of ik ook overga op de amp/cab sims blijft te bezien. Ik hou iig mijn geliefde XTC (althans één ervan).
Die vibe is fantastisch, een van mijn meest geliefde pedalen en zo simpel! Maar ja, er zit er ook eentje in de Axe ;-). De vraagprijs is intussen al geboden.
Ik dacht al dat er een Axefx voor in de plaats kwam, maar waarom doe je dan ook je wireless weg?
En dan te bedenken dat dit idee gisteren pas is ontsproten uit een vraag van mij omtrend de GM2. Ik kan me dat haast niet voorstellen. Heb je dit idee al langer, Alex? Binnen 1 dag alles omgooien is wel érg radicaal :blast:.
Durf het haast niet te zeggen ..... ;-) maar het is inderdaad in de laatste 2 dg ontstaan en geëffectueerd. Noem het maar een Eureka-belevenis of iets dergelijks. Heb me even goed verdiept in dat Axe-Fx gedoe en ik was om.
Heerlijk, al dat randgebeuren de deur uit, gaat als een trein. Straks is alles opgeruimd en dan focussen op geluiden maken en lekker spelen.
Ik ben niet bang dat ik er spijt van krijg, integendeel. Of ik alleen de effecten of uiteindelijk ook de sims ga gebruiken, time will tell.