Oh, okay........bedankt voor je antwoord Bass Blom. Deze procedure betreffende buitenlandaankopen excl. btw/vat was het enige dat ik wilde weten. Het gekochte artikel moet je dus in je boekhouding opnemen en afschrijven binnen x-jaar.
Printable View
klopt.
afschrijving van een interface zal meestal gewoon direct gaan.
alles beneden de 450 (weet ik niet echt zeker, vraag je boekhouder) ex btw schrijf je in 1 keer af.
de rest in 3 of 5 jaar, afhankelijk van wat het is en wat het kost.
tot een restwaarde van 10% en zo blijft het op je balans staan.
Klopt ook, dat bedrag ligt rond de €500.
Het is echter niet zo dat je al je aankopen op de zaak kan zetten, het moet wel gerelateerd zijn aan je werkzaamheden...
Dus jij stelt voor dat iedereen met een KvK nummer zo veel mogelijk privéaankopen moet doen om daar de BTW van af te schrijven? Ook al hebben die aankopen helemaal niets met je bedrijf te maken?
Zo heb ik een keer in de rij bij de kassa van een schoenenwinkel gestaan en achter mij hadden ze het er over dat ze zelfs hun schoenen gingen declareren, zoals ze ook met hun jas hadden gedaan.
Ik ken ook iemand die voor haar moeder een laptop heeft gekocht omdat zij de BTW af kon schrijven.
Ik walg daarvan.
Jij leest een beetje selectief en doet je best mij een discussie op te dringen betreffende een onderwerp waar ik gewoon een vraag over stelde. De quote die je daar ondermeer voor gebruikt was een stukje uit mijn vraag aan jou op welke wijze dit in het nadeel van de belastingbetaler uit zou vallen daar je mij gelijk voor oplichter uitmaakt waar jij de prijs voor moet betalen. Dat je jaloers bent of principieel tegen bent dat mensen op de zaak spullen kopen kan en mag. Maar ga nou niet de hoeder van de ethiek uithangen naar iemand die slechts uit interesse een vraag stelt en op geen enkele wijze propaganda maakt om zoveel mogelijk op de zaak te kopen met als doel de btw terug te kunnen vorderen.
Het spijt me oprecht dat ik de aandacht van het muziekminnend collectief even van deze bijzonder interessante en vooral zinvolle discussie wegneem, maar heeft iemand eerstehands ervaringen met de NI Komplete Audio 6 interface? Ik hoor en lees er veel goede dingen over.
Thanks!
Bij deze even mijn ervaring:
2008:
Tascam 122: usb. Stabiele drivers, maar middelmatige preamps / adc... Goede build quality. Latency ~ 10ms (in + out)
2010:
Alesis IO14: firewire! Fijne heldere preamps / adc, maar had regelmatige blue screens of death met inpluggen :( Build quality matig. Latency ~ 6ms (in + out)
2011:
Focusrite 18i6: usb 2.0. Stabiel, erg veel features, prima preamps / adc. Latency ~ 12ms (in + out). 6ms latency is theoretisch mogelijk, maar krijg ik niet stabiel genoeg nog. Hopelijk met nieuwe drivers.
Welk opname programma gebruiken jullie met je interface?
Wat kost deze ? en is er ook een gratis goeie super versie waar je ook drums en mogelijk nog meer kan toevoegen ?
ben een beetje vers in dit gebeuren
alvast bedankt ,, ik blader me rot op het net
Ik gebruik Reaper, die is in principe gratis en ik vind hem gewoon prima. Hij is overzichtelijk, snel en doet wat 'ie moet doen.
Bij veel interfaces krijg je overigens wel een versie van Cubase LE of iets dergelijks.
Kan je bij al deze programma,s bv Reaper dan ook een backtrack neerzetten en eroverheen spelen ?