Hoeveel draadjes komen er uit je humbucker? Heb je misschien per ongeluk de kant die met de voet is verbonden aangesloten aan de signaalkant van het circuit?
Verandert er iets aan de brom als je de snaren of de output-plate aanraakt?
Printable View
Hoeveel draadjes komen er uit je humbucker? Heb je misschien per ongeluk de kant die met de voet is verbonden aangesloten aan de signaalkant van het circuit?
Verandert er iets aan de brom als je de snaren of de output-plate aanraakt?
Het is een epiphone humbucker uit een les paul, er komen 2 draadjes uit waarvan volgens mij is er 1 de shielding en een de hot wire, als ik de brug, of een van de andere onderdelen die met het circuit verbonden zijn aanraak houd de brom inderdaad op. Overgens is het gebrom een stuk minder als ik de tone pot helemaal dicht draai.
Merkwaardig.
Als je de polepieces (of het kapje als dat er zit) van de humbucker aanraakt (zonder de snaren te raken), wat gebeurt er dan met de brom?
Behuizingen van de potmeters zijn ook met de aarde verbonden?
Brom verdwijnt ook als ik de polepieces of het kapje aanraak, het maakt niet uit welk elektronisch component ik aanraak als ik er maar een aanraak verdwijnt de humm. Ik heb de bedrading exact zoals in het seymour duncan schema staat, maar dan met toegevoegde kill switch.
Dan zit volgens mij alles goed aangesloten; en is alles geaard dat geaard moet zijn.
Zit er afscherming in de gitaar? Daar valt ook nog wel een beetje brom mee te elimineren.
En verder maar contact houden met geaarde delen van de gitaar tijdens het spelen :makeup:
Er zit geen shielding op de gitaar maar dat hoeft ook niet met een humbucker,
toen dat ding nog in mn les paul zat had ik helemaal nergens last van.
Ik denk dat ik van de week nieuwe pots en een capacitor haal en dan de alles
helemaal opnieuw aanleg, en hopen dat ie het dan wel goed doet.
Tenzij iemand nog andere suggesties heeft?
Als nog bedankt voor de hulp Aaron!
Zat er in die Les Paul dan niet van die zwarte verf in de pickup holtes en de de cavity voor de knoppen?
Humbuckers maken de 50 Hz-brom wel een heel stuk minder, maar alle verbindingsdraden vormen ook antennes voor diezelfde brom.
Ja klopt er zit van die zwarte verf in de lp, maar in deze strat waar ik m inzet ook (een beetje) alleen in het gedeelte waar de elektronica zich bevindt, dus niet bij de pickups, daarnaast zit er op de slagplaat een klein stukje aluminium folie, ook alleen waar de elektronica zit.
Dan zou ik het toch eens met wat extra shielding proberen. Potmeters kunnen inderdaad wel defect raken, maar dan gaat het meestal om kraken of haperen. En condensatoren kunnen kapot (hoogst onwaarschijnlijk bij de minieme spanninkjes in een gitaar) maar dan zou je toonregeling als een soort volumeknop gaan werken.
Beide zouden niet tot meer brom moeten leiden, al zouden ze mankementen vertonen.
Je zou ook afgeschermde kabel kunnen gebruiken voor alles. Dat scheelt afschermen met folie of metaalverf. Het 'zuigt' wel een beetje toon maar dat doet in principe alle afscherming omdat je ahw een extra parallel condensatortje creëert.
ok dan ga ik dat doen, ipv nieuwe onderdeeltjes kopen. Bedankt voor de tips Aaron, ik laat hier nog wel weten of het heeft gewerkt!