Haha klopt, ook net zo snel op de teentjes getrapt :)
@orpheo: ik zei dezelfde klasse als de gitaar.
Printable View
Ach Orpheo toch, maak je niet druk. Als ik als mede-forumlid Groove zijn post lees, merk ik toch wel echt dat hij oprecht niet de intentie heeft om je aan te vallen. Ik vond die post eigenlijk echt heel doordacht en voorzichtig net om je niet te kwetsen. En ik vind ook dat hij een heel solide punt heeft. Vat het niet persoonlijk op, maar eerder als een suggestie.
Pas, op, ik vind dat je wel gelijk hebt he. Die gitaar is wereldklasse, topniveau, veel hoger in de ladder kan je moeilijk klimmen.
Daarnaast gebruikt hij een simpel oefenversterkertje. Dit is inderdaad niet erg in balans. Als dit nu een 30-jarige ervaren speler geweest was, zou je antwoord volledig terecht geweest zijn. Maar de knul is nog maar 15, is waarschijnlijk nog niet erg lang bezig met gitaar, en kan dus ook nog niet echt veel verschil horen/voelen tussen al die amps. Je gehoor moet toch altijd een beetje getraind worden als het aankomt op tone. Daarbij zal hij waarschijnlijk vooral thuis op zijn kamer spelen, en heeft hij absoluut geen nood aan een full tube stack. Daarbij komt ook dat wanneer je een amp goed kent, en op een correcte manier gebruikt, je er altijd wel een acceptabele tone eruit kan krijgen. Ik heb al een aantal keer gezien dat mensen zelfs uit een marshall MG een heel deftige tone krijgen.
Ik ben er zeker van dat na een tijd, als de knul zich nog steeds amuseert met zijn gitaar, de versterker zal vervangen worden door iets wat meer past bij zijn gitaar, maar als hij op dit ogenblik tevreden is met de klank die er uit zijn VT komt, dan is daar toch helemaal niets mis mee?
Daarnaast is het beter om, als je echt een R8 wil, direct een te kopen, met een iets minder goede versterker (zeker als je op dit moment toch niet veel verschil hoort in tone), dan een gewone LP std, met een 800€ amp. Want later zal hij die std. toch weer willen verkopen voor een R8, en een 800€ amp is nog steeds niet echt in balans met de gitaar die hij heeft. Dus moet hij later opnieuw een versterker komen, en zal hij toch weer meer geld kwijt zijn dan tevoren.
Je visie wordt soms wat overschaduwd door je (terechte) obsessie voor kwaliteit en tone. En dat is soms te merken in je posts. Soms is dit wat misplaatst, en dat zou je wat meer in het oog kunnen houden (ook al bedoel je het goed, en heb je in de essentie wel gelijk).
Oprecht: ik heb absoluut geen hard feelings tov. jou, orph, alleen vond ik dat groove de nagel op de kop sloeg met zijn post, en dat naar mijn mening daar geen kwade bedoelingen achter schuilden.
ik vind van niet. Mijn post was niet beledigend, mijn post was niet neerbuigend, het was alleen een opmerking. ik zei dat ik het grappig vond dat ie naast zo'n mooie gitaar die vox had. dat ie 15 was, had ik nog niet eens gelezen/mee gekregen; ik keek alleen naar die mooie gitaar (lijkt me ook wel iets zeggen, of niet soms?). Dan word wat ik gezegd heb verkeerd opgevat, verdraaid, en weer aangegrepen om de discussie op te doen laaien 'orpheo is respectloos'. Ik ben helemaal niet respectloos, ik vroeg het me alleen af, net als in dat topic van dirkdewaard. Ik kreeg gewoon antwoord op hetgeen ik me afvroeg, snap het relaas, en de kous is af. ik begrijp het, snap de keuze, en die keuze is heel logisch. Het leek er alleen op alsof ie de vox deed tegelijk met die les paul,en dat vond ik vreemd. niets meer, niets minder.
Juist door steeds zo te antwoorden hou je het in stand. Antwoord gewoon niet, of met "wat jij wil". Chill man, je gaat overal veel te diep op in. Als jij vind dat je niet zo bent als je hier wordt neergezet is dat toch goed genoeg? Lak aan de rest zou ik zeggen...
@ts: Vette gitaar! Iets minder gave amp :P Als dit je speelgoed is op je 15e, NICE!
@alle zeikerds: Kap nou es met zeiken!
je kan veel zeggen, maar ik vindt 't een wel heel gave gitaar... :o! Veel mensen van 15 moeten het inderdaad met heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel minder doen ;)! Heb hele veel ervaring daarmee wat dat betreft, haha! super man!
gefeliciteerd ;)! stikjaloers :(!
en @ Orph, windt je niet zo op, maar om als eerste topic meteen een opmerking maakt over iemand die over een Valvetronix speelt. Je hebt het denk ik niet zo bedoeld, maar komt wel beetje minachtend over... :dontgeti: En da's jammer ;)!
---
Gniffel, over gear gesproken: ik zag pas een video over Lincoln Brewster, een gitarist die regelmatig voor duizenden mensen speelt... Hij heeft 2 Fender Custom shop strats, paar Gibsons etc... en als effecten? zo'n POD X3 live... En wow, wat krijgt hij er een geluiden en alles uit, niet normaal :strat:
http://www.youtube.com/watch?v=BkT4tLiH32M
Dit is waar jij fout bent. Ik weet heel goed dat het je bedoeling niet is om zo over te komen, en dat het enkel bedoeld was als opmerking, niet als commentaar, maar jij moet goed beseffen dat sommige dingen anders overkomen dan dat je bedoelt. Als jij iets zegt of doet, en de meeste mensen vinden dat dit nogal 'x' overkomt, maar jij bedoelde het 'y', wie heeft dan gelijk? Jij, of alle anderen?
Het gaat hier niet om WAT je zei, het gaat over hoe je overkomt. En als de mede forumleden je erop wijzen, dan is het misschien best van er even over na te denken, en niet lullig te blijven ontkennen. Het is gewoon een kwestie van hoe de wereld rondom jou de dingen die je zegt ervaart.
Perceptie is iets wat je zelf niet in de hand hebt, maar waar anderen je wel in kunnen sturen. Luister er dan ook naar.
Wat een gezever zeg.
Gefeliciteerd met je schitterende gitaar. Ik denk dat het zeker voor heel wat jaren een prachtig instrument is!
Wat de standaard betreft, ik heb ook ooit een akoestische gitaar en een bas aangetast zien worden door een standaard. Een uitstekende standaard die je lak geen schade aanbrengt is die van Hercules.
Ik heb zelf deze . Ze hebben een grip systeem en zijn zeer stevig. Daardoor geniet je gitaar optimale bescherming.
Veel speelplezier met je nieuwe gitaar!