Jij vindt de afname van dynamiek en toon door de GT-Pro acceptabel?
Printable View
Is het niet zo dat elke toevoeging aan je signaal routing een beetje afbreuk is aan je eind geluid.
De gtpro doet dat ook, maar ik vind het acceptable voor Live optredens.
In de studio zou ik met deze set niet gaan zitten.
Wat is de afname in dynamiek en toon bij de Axefx in vergelijking met de gtpro?
Ik ben inmiddels eigenlijk wel benieuwd in de volgende topics:
- Hoe goed simuleert de Axe-Fx de CAE preamp 2e (Luke mod) en het 3e kanaal?
- Zit het mooie volle clean van mijn CAE3+ SE met Scott Henderson modificatie er in?
- Hoe goed is de Marshall vintage JMP sound (in vergelijking met Egnater SL)
- Hoe goed is de Marshall Marshall Super Lead sound (in vergelijking met Egnater SL2)
- Hoe goed is de Soldano sound (SP77 alike?)
- Hoe goed is de dual delay (i.v.g. met G-Force / Lexicon MPX G2)
Alvast bedankt voor de info!
Hoe was de vuurdoop op het podium geweest morris?
Mijn indruk over de axe fx naar aanleiding van alle posts/recordings die ik heb gehoord: zoiezo het beste wat uit is op modelling gebied en komt enorm dicht in de buurt van het buizengeluid & het grote voordeel is dat je hier relatief "makkelijk" erg goed klinkende opnames mee kunt maken.
Iedereen die weleens een buizenamp heeft opgenomen weet wat een *** karwei het is om dat goed te micen en op te nemen. Om nog maar te zwijgen over hoe het geluid alweer veranderd als bv 1 mic aangestoten wordt en van positie verandert, je na een dag terugkomt en door temperatuur verschillen etc je sound is veranderd etc etc.
Makkelijk toch als je bij dat ding alleen maar een kabel erin hoeft te pluggen en gelijk goed klinkt? Dan maar een geluid dat iets minder goed klinkt als een PERFECT gemicte buizen amp. Het gemak is ook wel een groot pluspunt van dit ding. Maybe bestel ik er ook wel 1 :P
Hoi,
Ik weet niet zoveel van de amps die je graag wilt vergelijken ....ik neem aan dat je dat bedoelt door een bijv een eindtrap + 4x12 kast.....
AXE blinkt uit als daarnaast je een opgenomen buizen top + box + mic door een bijv studio monitor beluisterd of heel simpel door je pc speakers....
Daarnaast is de AXE super om echt je eigen geluiden te creeeren ipv na te willen boosten hoe bepaalde top gaat klinken....
Ik heb hier een link met een preset : overdrive + cab + reverb wat ik voor meerdere nummers gebruik...daarmee heb ik Still Got The Blues gespeeld dus NIET de sound van Gary Moore te willen kopieren alleen zijn spel & feel....
http://www.soundclick.com/bands/defa...?bandID=796465
Het is ook gepost onder recording....
Wat ik van Morris gelezen heb , was dat ie onder de indruk was....:)
:lp:
is dat de axe-fx? zoja dan moet ik snel zo unit gaan bestellen.
super netjes gespeeld trouwens
;)Na de soundclips van Anand te hebben beluisterd, wat zondermeer goede opnames zijn, zou ik hem niet overwegen te kopen. Temeer omdat ik nooit studiowerk doe, maar ook omdat ik toch de feel van een buizenamp (nog steeds) mis. Het klinkt allemaal netjes en gepolijst, maar het is het nog steeds niet voor mij....
Vergelijk het met vinyl en cd en jullie weten wat ik bedoel. Kortom, ik ben gewoon een conservatieve azijnzeiker misschien maar ja... so be it !
Ieder zijn ding natuurlijk, maar als je de kans krijgt probeer hem dan eens samen met een poweramp (eventueel je buizenamp) en je favoriete box. Want juist de feel is het grote verschil met ander modelers, en dat kun je enkel ondervinden door de axe-fx zelf te bespelen.
Ik wil de axefx hoofdzakelijk live gebruiken, ik ben dol op buizenversterkers alleen het gesleep ben ik zat. Daarnaast vind ik de soundclips van Anand zeer goed klinken, ik heb zelden zulke goede gehoord ook niet met buizenversterkers. Het comfort van inpluggen en spelen en de eenvoudige mogelijkheid om inear te gaan spelen maakt het voor mij een zeer interessant product. Ik moet er wel even voor sparen dus kan het nog niet direct aanschaffen.
@Anand waar heb jij de Axefx gekocht, bij g66? In Amerika is die een stuk goedkoper nl. Ik ken iemand die tijdelijk in Amerika zit, kan vragen of hij hem koopt en dan opstuurt.
Ik denk dat ik voor de gewone versie ga, deze heeft toch ook alle amps aan boord, alleen niet de wat extremere effects en kan minder combinaties toch? Ik gebruik meestal maar 1 effect hooguit 2, dus dan lijkt mij de standard meer dan voldoende.