20-componenten, heftig
spijtig dat het niet al te goed lukt met de afwerking
Printable View
20-componenten, heftig
spijtig dat het niet al te goed lukt met de afwerking
Pueblo,
Hoe opmerkzaam weer van je :)
2 Zal inderdaad meer dan genoeg zijn.
Tja, de afgelopen periode is rijk aan ervaringen geweest. Het zal wel ergens goed voor zijn. Ik heb me er in ieder geval niet onder laten krijgen.
En die afwerking is uiteindelijk toch goed aan het komen; duurt onderhand alleen een maand langer dan verwacht.
meer bloed meer zweet en tranen dus ook meer blijdschap als tie klaar is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
plastic coat is ook 2 componenten
de red special van heer B may is er ook mee afgewerkt.
Zo, daarnet heb ik me weer eens op dit project gestort. De hals is iig voldoende uitgehard om er weer aan te werken. Dus heb ik de rest van de frets erin gezet. Dat ging deze keer aanmerkelijk makkelijker dan op mijn eerste bouwsel (kennelijk toch iets geleerd op dat gebied :) )
Wel prettig na de worsteling met de binding van mijn ES335-variant.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JVURV3AF.jpg
Beetje vreemde schaduwval op deze foto; de eerste frets lijken aan zijkant omhoog te komen maar dat is niet zo. Wel vond ik op de foto in de verte nog een fret die een tikje nodig had.
Nu die moordende uitsteeksel d'raf !
als je gewone blanke lak wilt die snel hard wordt zou je blanke lak op alcyd basis kunnen proberen. ik gebruik meestal blanke lak die ik koop bij de action.Citaat:
is belachelijk goedkoop ( 1,99 euro ) en kan na een dag of 4 al gepolijst worden ( mits niet te dik opgebracht ) en het wordt goed hard. nadeel is wel dat de verwerkings temperatuur niet onder de 17 á 18 graden C moet zijn anders krijg je een doffe waas over de lak en dat betekent weer meer polijsten.
groeten pasqual.
Pasqual, ik neem aan dat die lak ook een beetje bruin is? Zoals de zaak zich nu ontwikkelt, is dat nl. wat ik zoek voor m'n ES335-geinspireerde gitaar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pasqual
wat betreft de fret uiteinden.
een van de tips van dan erlewine is knip hem eerst een stuk in overdwars, dus met de open kant van de bek omhoog/omlaag.
(dus je knipt in wezen de wangen van de fret)
daarna hem doorknippen met de open einden van de bek naar de zijkanten.
je knipt dan de top en tang waarbij je een beetje de scheve kant al krijgt die op de uiteinden horen.
daarbij bij de laatste knip de knijptang naar beneden duwen zodat je niet het fret uiteinde er wat uit trekt naar boven het fretboard uit.
Dank Hops,
Da's weer het proberen waard; het kan nog want ze zitten er nog aan. Ik was er al achter dat ik een goede nijptang ontbeer. Eerder heb ik die uitsteeksels met de dremel eraf gesneden. Gaat op zich prima, maar toch wel een heel gedoe.
Eerst maar 'ns 'n goede scherpe nijptang scoren.
een zgn vlecht tang is makkelijk.Citaat:
kleine bek lange steel.
met de dremel heb je kans dat je metaal splinters krijgt en ben ik bang dat die in de lak kunnen smelten.
(zo eens met een flex het raam van de hoks deur een lagje gesmolten ijzer gegeven.
had nog nooit met een flex en ijzer gewerkt, allemaal vonken richting dat raam en dit room kon toen roesten)
hoe gevoelig frets daarvoor zijn weet ik echter niet
ik doe het met dremel, gaat veel sneller, want ik slijp dadelijk de juiste hoek af. wel niet aan beginnen zonder vaste hand.