Erg Dun!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
(Very Thin)
:)
Mooi gitaartje gewoon!
Printable View
Erg Dun!Citaat:
(Very Thin)
:)
Mooi gitaartje gewoon!
Je moet er natuurlijk helemaal niets mee, maar het is niet slim om een invloedrijke factor als je elementkeuze op voorhand tot (voor jou) irrelevant te bombarderen als je eens niet 100% tevreden zou zijn over je geluid. Ik ben blij dat je verplaatsing van het element een goede oplossing voor je bleek te zijn en de positie van het element is uiteraard van grote invloed op het geluid. Het is ook een prima oplossing, zoals alles dat is als het het gewenste resultaat zonder hoge kosten of andere offers oplevert. Je vergist je echter als je zegt dat het verschil tussen elementen altijd marginaal is. Als je tijd en zin hebt zou je hier eens rustig kunnen luisteren naar de verschillen:Citaat:
http://www.seymourduncan.com/support/audio-samples/
Soms zijn de verschillen inderdaad marginaal, maar soms ook behoorlijk groot. Of een verschil marginaal is of niet is natuurlijk tot op zekere hoogte een kwestie van opinie. Wat vind je marginaal en wat niet? Hetgeen jij miste in je geluid was ook een kwestie van "net dat beetje extra". Dat is dus in zekere zin ook een marginaal verschil (voor velen), maar voor jouw gehoor en met name voor je speelgevoel zeer relevant. En terecht! Het gaat om jouw gevoel als je op die gitaar speelt. Als je echter het verschil tussen sommige elementen hoort, zul je het er denk ik gauw mee eens zijn dat dat niet meer marginaal te noemen valt. Dan zul je horen dat het verschil minstens net zo groot is als die 1 cm verplaatsing. Dan heb je het echt over duidelijk hoorbare en ook meetbare verschillen in frequentieweergave. Het verschil in respons en dus het speelgevoel dat de elementen met zich meebrengen kan verder van enorme invloed zijn op je spel. Dat kan een behoorlijk verschil maken, zoals ik onlangs zelf heb ervaren. Speelgevoel was voor jou geloof ik ook een van de redenen om je element te verplaatsen.
Wat je ermee doet moet je helemaal zelf weten, maar het kan wel eens zinvol zijn om een element te vervangen als je iets (al dan niet marginaals) mist in je geluid.
als ik het goed begrepen heb is hij (door het verplaatsen van element) nu helemaal tevreden over zijn sound... dus hij hoeft geen ander element..
Dat zeg ik toch ook niet?
Laten we het er op houden, dat de elementen wissels die ik deed allemaal niet zo gek veel verschil maakten.
Ja, dat kan dus inderdaad. In dat geval zou ik ook geneigd zijn te denken dat het vrij zinloos is, maar het kan dus ook anders. Hoe dan ook, je hebt een mooie gitaar, die je ook nog eens succesvol gecustomized hebt! Wat wil je nog meer?
Nu nog geluidsfragmenten posten!
:strat:
Niks. deze gitaar is echt heel fijn! Ik heb al soundsamples in het topic 'dunne sound' gepost.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door e!
:o wow :oCitaat:
Misschien moet ik...ik wil...ook...zo'n..git
shit m'n vrouw komt er aan
doei!
335's zijn de shit!!
Ik zal ASAP gaan luisteren, maar nu ga ik een filmpie pakken. Ik heb trouwens een Ibanez AS50, wat ook een 335 kloon is. Inderdaad erg fijn, hoewel ik 'em nu al eeuwen niet gebruik, omdat de pots vervangen moeten worden en eigenlijk ook een refret nodig is.
Laters!