Als ik een dure gitaar ga kopen zou ik denk ik inderdaad voor een Singlecut gaan, laat Gibson maar fijn in de stront zakken.
Printable View
Als ik een dure gitaar ga kopen zou ik denk ik inderdaad voor een Singlecut gaan, laat Gibson maar fijn in de stront zakken.
mee eens. PRS doet precies wat ik vind dat gibson moet doen; de lijn eenvoudig en simpel houden, weinig opties maar wel dat wat je als gitarist wilt en constante topkwaliteit leveren. geen rare poespas met guitar of the month oid.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rinze
TWEE nadelen van PRS; ze doen geen binding om de toets, en ze leveren geen ebben toets. daar heb je echt gibson dan voor nodig.
Klopt ze zijn echt niet op hun achterhoofd gevallen en zullen echt wel weten wat ze doen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omni
Je ziet het ook gebeuren in andere branches zoals bv auto's , vind nog maar eens een kleine officiele merkdealer.
Waarschijnlijk denkt Gibson dat ze vergelijkbare acties kunnen uithalen als Microsoft (die stellen namenlijk ook allerlei eisen aan hun dealers).
Alleen is Microsoft iets meer in de positie om zulke eisen te stellen.
Ik weet overigens niet of het marketing-technisch slim of dom is. Het feit dat Gibson al meer dan 100 jaar bestaat is overigens een drogreden. Ze hebben in de periode toch zeker een paar keer hun best gedaan om zichzelf de nek om te draaien.
Trouwens; hele volkstammen zullen en moeten een Gibson hebben. Ik denk dat het voor hen niet zo veel uitmaakt bij welke winkel ze dan terecht moeten.
En voor degenen die Gibsons toch al niet leuk vonden zal het ook niets uitmaken.
t lijkt wel op ruzie met je vriendin of vrouw :satisfie: je vind haar vaak onuitstaanbaar, maar toch moet je seks hebben :hippie:
hoorde toch over fender zo'n zelfde verhaal dat er eisen werden gesteld of je bepaalde modellen wel of niet in de winkel kreeg.
nu zal dit alles voor een bepaalde groep kopers werken.
die willen een 'merk' gitaar, willen dat in een gepaste ambiance uitproberen en hebben daar evt wel wat meer geld voor over.
zo heb je immers ook het audi , bmw etc gevoel.
de een zal zich erin verheerlijken , de ander vind het patser karren.
maar je betaald er toch indirect voor bij aanschaf
Zelfde verkoopstrategie als Harley-Davidson.Merk bestaat ook meer dan 100 jaar en ook alleen nieuw te koop bij geselecteerde dealers die aan gestelde eisen voldoen.Dit houd het merk exclusief en begerenswaardig.USA mythe,en zolang een mens niet elke dag financieel noodgedwongen vissticks hoeft te eten zal het merk Gibson altijd blijven verkopen.
Gaan de dealers die Gibson niet willen of kunnen opnemen, dan nog wel Epi willen verkopen ?
nop. hoort te sterk bij gibson hiervoor. voor de winkels is het hebben van epi een opstap om gibson te mogen voeren. wellicht 2ehands gibsons en epi's....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccc
dit gaat een hoop duiten kosten voor gibson......Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo