Op die plekken polijst de snaar het wel weer weg. Het is maar oppervlakkige oxidatie.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Printable View
Op die plekken polijst de snaar het wel weer weg. Het is maar oppervlakkige oxidatie.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
hoe heb je die metaken en plastic onderdelen behandeld?
Plastic is gedaan met verf en het metaal met azijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurence
Voor de resterende onderdelen zit ik te denken aan:
Sperzel, Schaller of Planet Waves locking tuners,
Diego Deluxe tremelo
B(l)ackbox
Roller stringtrees
Of heeft iemand betere tips? Met name de lefty stemmechanieken zijn redelijk beperkt in keus.
Sperzels kun je altijd ombouwen van links naar rechts, dus da's altijd een optie, en het zou me verbazen als de meeste andere mechanieken niet makkelijk in lefty te krijgen zijn. Dat het niet op de site van een supplier staat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen leveren...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Goh... Een vraagje wat vaak in nederland niet gewaardeerd wordt maar ik ga hem toch stellen: hoeveel heeft het gekost? Hoeveel kost de body, hoeveel kost zo'n oogverblindend stuk flamed maple?
Tjaaa, da's geen vreemde vraag. Het ligt er een beetje aan waar je koopt en hoeveel je koopt. Koop je hout ruw of gevlakt en geschaafd etc.. Koop je een stuk esdoorn waar je 1, 2 of 3 halzen uit haalt etc...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephistocles
Ik zal een globaal kostenplaatje proberen neer te zetten (je kan het goedkoper doen, maar je bouwt zo'n ding met een bepaalde kwaliteit in je gedachten en daar horen geen krakende chinese mini pots bij etc):
Eendelige essen body €50
Halshout €30
Halspen €10
Toets €15
Frets €15
Dots: €10
Stringtrees €5
Nut € 5
Sperzel tuners €80
Diego Brug € 45
Lak / stain, filler etc. €25
Slagplaat en elementen (GFS) €65
Pots en switch €20
Neckplate, jackplate, schroeven en ander klein spul €30
Dus in totaal kom je iets over de €400 (en dan heb ik het geluk dat ik al het gereedschap heb, en tot nu toe nog niets verziekt heb)
Stew mac gemaild met de vraag of ze lefty lockings hadden, antwoord was negatief. Dus heb ik Sperzels van Ebay gahaald. Zijn nu al verzonden, dus hopelijk begin volgende week in huis. Elementen en slagplaten zijn ook onderweg (weet nog niet of het mint of tortoise gaat woren bij deze strat). Nu alleen nog een keer een brug kopen (hoogst waarschijnlijk weer een Diego.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
G.G hoelang heeft het geduurd voordat je die GFS pickups binnen had?
Die zijn onderweg (was ff vergeten dat de pickups in backorder waren, dus die komen later) slagplaten en wat kleinspul zijn een week geleden verzonden dus komen ieder moment aan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevz0r
GFS duurt meestal een weekje.