Kwam toevallig op deze site terecht: http://www.vintage-revolution.com/home/
Iemand bekend mee?
http://www.vintage-revolution.com/_p...lery_47_28.jpg
Printable View
Kwam toevallig op deze site terecht: http://www.vintage-revolution.com/home/
Iemand bekend mee?
http://www.vintage-revolution.com/_p...lery_47_28.jpg
Nee, weet wel dat het een Nederlands product is.
Op hugeracksinc.com is er een verhitte discussie over dit apparaat.
Zoek 'm even op en je hebt een hoop leesvoer :seriousf:
PedalPro System (PedalPro + Pedalino Foot Controller) - SRP. €2100,00 (ex BTW)
Best vet. Wel vaag filmpje op de site. Die delaysound gaat hier toch echt van links naar rechts. Zie alleen maar één mic voor die combo staan. Hmmm...
Leuk speelgoed. Maar met die prijs zit je aan de bovenkant van de markt en de meeste gitaristen met dat budget zijn vaak nogal picky als het aankomt op pedalen en gebruiken liever hun eigen specifieke pedalen, al dan niet in een switcher of op een high end gebufferd board.. En die footcontroller lijkt mij ook niet echt road ready. Ik zie me niet bij een energieke show op het podium ook nog eens pressure sensitive tapdancen:???:
maar misschien wel interessant als generiek apparaat in de studio voor als je net even dat effectje nodig hebt.
0,02
morris
Is die footcontroller en/of Pedal Pro eigenlijk MIDI bestuurbaar? Lijkt me wel een dikke voorwaarde voor Midi-rackjes...
Die pressure sensitivity zie ik ook niet zo zitten. Double tap lijkt me heel handig (zit op sommige andere controllers) maar ik denk dat dit 'in the heat of battle' een stapje te ver gaat (ik heb nu soms al moeite om op het juiste moment banks en patches te wisselen).
Verder ben ik het eens met Chiel: voor zo'n prijs zit ik liever niet vast aan effecten maar vul ik mijn keten aan met losse pedaaltjes.
Tof concept maar ik heb m'n twijfels bij de marktwerking.
Ik moet trouwens zeggen dat ik de sounds in de clips best goed vind klinken.
Ik heb een uitnodiging gehad om 'm te komen testen in hun showroom in Den Haag.
Ben zelf niet opzoek naar nieuwe app. heb genoeg zooi om mij voorlopig de komende tijd te vermaken.
Was een hoop leesvoer op HRI ;). Maar al met al toch wel een vet ding. Een stapel pedalen, kabels en een router/switcher kosten ook niet weinig en dit concept biedt daarnaast extra (bruikbare) functionaliteit.
Het is alleen al leuk dat de keus er is.
Hoewel ik moeite heb met het anti-digitaal standpunt van de ontwerpers, je gebruikt technieken tenslotte daar waar ze het beste inzetbaar zijn ben ik best benieuwd om eens met deze doos te mogen spelen.
Verder ben ik enigzins benieuwd naar de basismodellen waaromheen de verschillende effecten gebouwd zijn. Uiteindelijk zullen er toch een aantal klassiekers als basis zijn gebruikt om de effecten van af te leiden. phasing in de fet (MXR stijl) of OTA (smallstone) stijl bijvoorbeeld. Idem de vraag op welke BBD's de delay's gebaseerd zijn. MN320x's/V3205's/BL3208's (beter verkrijgbaar) of MN300x's (meer headroom). etc etc. Dat soort vragen dus.
etc. etc.
Mooi produkt maar ik kan me voorstellen dat het, niet onrealistische, prijskaartje kritische vragen oproept.
Ik heb het filmpje ook bekeken en de audio presets beluisterd. Wauw, wat een mooi apparaat en een prachtige sounds. Volgens mij is dit echt iets voor de vintage gitarist die mooie en pure uitgebalanceerde sounds belangrijk vindt. Ik zou er zo wel eentje willen hebben ware het niet dat de prijs wat aan de hoge kant is.
Maar wat een geweldige innovatie van Nederlandse bodem. Ik ben er wel een beetje trots op!
Ik heb me nog eens wat verder verdiept in de pedalpro en denk dat het om een goede plaats in de markt te veroveren, de volgende kwaliteiten zou moeten hebben:
1. De pedalpro zou zich sowiso moeten onderscheiden in een analoge kwaliteit/ervaring die voor de liefhebbers superieur moet zijn t.o.v. digitale alternatieven zoals de Axe-Fx, TC Electronics, Lexicon. Dit zou gewoon het selling feature van de pedalpro moeten zijn (ik hoop dat het ook zo is ;-)
2. De stereo delay en chorus effecten zouden eigenlijk via een insert preamp loop achter de preamp moeten kunnen worden geschakeld (kijk bijv. naar de Lexicon MPX G2). Veel puristen gebruiken delay in de loop van hun versterker.
3. De pre-effect fx routing zou standaard en niet optioneel moeten zijn zodat je altijd een eigen pedaal mee kunt schakelen. Er zouden bij voorkeur 2 of 3 loops met 9V voeding (denk aan de GigRig/TC G-System concept) in moeten zitten.
4. Ik ben het met HRI forum eens dat de footcontroller leuk maar proprietary is. MIDI was misschien handiger geweest en had de vraagprijs omlaag kunnen brengen.
Desondanks ben ik blijk met deze nieuwe ontwikkeling. Ik heb heel veel respect voor de firma die een dergelijk complex apparaat kan maken en dat ook nog eens via een overtuigende demo's weet over te brengen op het publiek. Ik ga hem zeker nog wel een keertje uitproberen (hopelijk een aantal dealers waar het uit te proberen is?). Ben namelijk erg benieuwd naar de kwaliteit en de sound samples klinken veelbelovend.
Ziet er wel veelbelovend uit. Ik wil meer zien/horen van dat apparaat zelf. Die footcontroller is leuk maar ik geloof er niet in. Ok, 3 presets met 1 "knop"? Maar die "knop" is net zo groot als 3 knoppen op rij van een conventionele MIDI-controller. Dit gaat mij echt niet lukken live.... Ik trap altijd te hard op mn pedalen...dan weet ik tenminste zeker dat ie aanstaat :-)
Die footcontroller is inderdaad kansloos. Naast het feit dat hij mij totaal onbruikbaar lijkt live onstage, zie ik er weinig heil in om nog een trapdoos op het podium erbij te hebben. Hadden ze zich beter niet zo op kunnen focussen, een uitgebreide midi implementatie is toch wel een vereiste voor een 19" FX doos.
Overigens heb ik mijn delay en reverb liever (parallel) achter de preampsectie. Zoals ik dit apparaat zie staat nu alles altijd voor de preamp?
Mooi apparaat. Samples klinken ook wel lekker voor zover ik kan beoordelen a.h.v. van die korte fragmenten. Ik vind de delay tijd van 614ms wel erg mager. dat moet toch minimaal 8 seconden zijn, liefst nog veel meer.
Ja weet ik, maar goed op de Axe II kan het wel, zij het een digitale simulatie natuurlijk.
Met 614 ms kan ik toch veel dingen niet doen die ik zou willen. Maar goed, waar maak ik me druk om, ik koop deze VR toch niet.
Wat is eigenlijk de maximale delaytijd die met analoog te bereiken is, theoretisch gezien?
Je beantwoord je eigen punt eigenlijk al: de Axe-FX is een emulator. Dit ding is geheel analoog. 8 seconden analoog lijkt me onhaalbaar. Het maximale? 1000 tot 1200ms, volgens mij - of althans, het maximale wat op de markt is uitgebracht.
Anyways, ik vind deze unit, persoonlijk, niet echt boeiend, o.a. al door de voorgenoemde punten. Daarbij vind ik hem ook gewoon niet echt heel boeiend klinken. Erg leuk dat hij geheel analoog is en digitaal aanstuurbaar is, dat vind ik dan wel weer een plus, maar qua geluid heb ik nog niets boeiends gehoord. Heeft die delay overigens een LFO die geregeld kan worden voor modulatie? Dat zou wel een plus zijn, anders is het een vrij saaie delay, voor mij dan. ;)
Ik heb een maxon AD999 liggen die is gemodificeerd voor dubbele delaytijd. (DMV 2048 stage BBD chips ipv de originele1024 stages) Da's dus 1.8 sec ipv 900mS. Wat me vnl opviel is dat als je zo'n lange scheiding krijgt tussen droog en repeat de repeats ineens knap beroerd, kaal, droog en kunstmatig klinken.
Nou, ik vind het wel een uiterst boeiend apparaat vooropgesteld dat ie echt een stukje puurder klinkt dan de digitale generatie. Veel mensen op het forum vinden deze sounds kennelijk een koud kunstje. Waar ik dan wel benieuwd naar ben is met exact welke effecten (met naam graag) je dit had willen realiseren. Ofwel wat zijn de beste effecten voor een dergelijke sound?
Hoop alleen dat het niet teveel off-topic is...
Heeft al iemand dit ding uitgeprobeerd?
OK. anders geformuleerd, zou de vintage revolution beter in een rack setup passen dan een G-Force? Ben namelijk wel benieuwd of mijn Groove Tubes Trio preamp samen met die vintage revolution effect unit en een stereo 6L6 (Simul Class 295of een EL34 eintrap Traveller) tot een stukje pure chocolade zou leiden....
Één ding weet ik zeker; die TC phaser van jou verslaat de phaser van dit apparaat met verve.....
Bovendien, wat is er nou leuker dan zo af en toe een leuk nieuw c.q. ander pedaal aan te schaffen?
Ik heb trouwens een paar maanden geleden een Ibanez Swell Flanger van degene die dit apparaat op de markt heeft gebracht, gekocht. :cooler:
Kijk da's nou precies wat mij doet twijfelen over het concept van dit apparaat. Wat is het leuke van dit ding? De analoge effects. Dus pedalen. Als we een goede delay, reverb of chorus willen kopen we wel een Eventide, GForce of Lexicon e.d.
Dus naast voornoemde helden verslaan zal het ding ook nog analoge pedals moeten verslaan. Dat wordt een uiterst lastige!
Daarnaast, wat doet de gemiddelde pedal freak het liefst? Expirimenteren met pedals. Dus wisselen en veranderen. Hoezeer ik het initiatief ook waardeer, de geluidskwaliteit zal van een dermate hoog niveau moeten zijn dat het veel mensen definitief tot tevredenheid zal gaan stemmen, en daar heb ik - afgaande op de soundclips- een hard hoofd in.
Morris
hoi Tnijland,
we staan op de Vintage Veenendaal gitaarbeurs op zaterdag 31 maart (zie http://vintageveenendaal.eu/showmrt2012nl.html, dus als in de buurt bent kun je 'm zelf checken!
groetjes
Rogier
Hoi Morris,
binnenkort gaan we een vergelijkingsvideo doen waarin we de effecten van de PedalPro A-B vergelijken met de betere 'boetiek' analoge pedalen.
Het wisselen van pedalen is juist wat de PedalPro mogelijk maakt: je hebt 2 effectloops zodat je je eigen pedalen op 2 plaatsen in de signaalketen kan opnemen en in de presets kan programmeren. Tel daarbij op de MIDI out waarmee externe effecten mee kunt bedienen vanaf de footcontroller en je krijgt een idee.
Als je twijfelt aan de kwaliteit van de geluiden dan zou je 'm eigenlijk zelf eens moeten bespelen. We staan op de Vintage Veenendaal gitaarbeurs op za. 31 maart dus als je tijd hebt...
groetjes
Rogier
Neee!!!!
Doe dat vergelijk nou met de betere standaardpedalen. De stock tubescreamers, MXR flangers, Iba chorus, EH muffs en wat dies meer zijt. Met referenties dus. Niet met pedalen waar een blije soldeerder z'n kwakkie overheen heeft geflatst. Dan is elke referentie weg en is je vergelijk dus appels met peren geworden.,
Daarnaast,
Leuk dat je weer even langskomt. Regareer ook eens op de andere vragen/opmerkingen in dit draadje ;-)
Ik quote mezellef even. Speciaal voor Roger die ik net een PM heb gestuurd met de vraag wat meer te reageren op alle vragen/opmerkingen die in dit draadje voorbij zijn gekomen sinds z'n laatste bezoek.
Oh Roger,
Is er ook nog iets kritisch te melden of is echt alles helemaal waanzinnig?
Hoi Dirk,
goed idee. Ik heb nog wat standaardpedaaltjes liggen en qua referentie zou dat inderdaad beter zijn. Wel is het zo dat andere mensen vragen hoe de PedalPro sounds zich verhouden tot de verschillende boutique/snoepje-van-de-maand/blije-soldeerder pedalen en dat wil Vintage Revolution dus ook laten horen. Ze hebben een hele rits van die dingen in huis gehaald, ik weet niet precies welke (Diamond Memory Lane en Zendrive o.a.). Ze zijn heilig overtuigd dat ze hier makkelijk tegenop kunnen met de PedalPro, maar de kracht van een hoge kwaliteit video is natuurlijk dat iedereen z'n eigen mening kan vormen.
groetjes
Rogier
Hoi Dirk-Hendrik,
wat betreft die basismodellen, dat kan ik niet beantwoorden, hoofdontwerper Max heeft eindeloze technische verhalen hierover waar ik meestal niet alles van begrijp.
Puntjes van kritiek: - op de effecten zelf heb ik die niet. Mijn eigen pedalen, waar ik toch altijd wel blij mee was, klinken een stuk minder dan de equivalente sounds in de Pedalpro, bij een A-B vergelijking (ik gebruik oa. Keeley TS Plus mod, Eventide Modfactor en Vox wah).
- functionaliteit. Veel mensen op de diverse fora zouden willen dat je de Pedalpro zelf ook kan besturen met een externe MIDI switcher. Dat zou inderdaad nog een goede toevoeging zijn. Maar van mij hoeft het niet, ik doe geen MIDI. Daarnaast werkt de besturing via de Pedalino perfect.
Oh ja, hier is een goed voorbeeld van de overdrive: http://www.vintage-revolution.com/pr...es/distortion/
Luister naar de bovenste sample 'Dynadrive', die heb ik ingespeeld :)
Zoals je kan horen kun je qua dynamiek alle kanten op, van clean naar een flinke dot vervorming. Dit kan je doen met je aanslag, met de gitaar volumepot of zoals in deze opname met gebruik van de expressionpedal voor de hoeveelheid gain.
groetjes
Rogier
Thanks Roger!!!
Hoi Dirk Hendrik,
ik heb dit voorgelegd aan Max, hier mijn vertaling van zijn antwoord:
'De PedalPro bevat ongeveer 2000 topkwaliteit componenten waaronder 9 Neutrik connectors, 21 relays, 13 opto-resistors, 5 BBD's, 14 matched pair transistoren en een toroidal power supply die een vergrote headroom en minder ruis oplevert.
Er zijn 3 MN3005's gebruikt voor de delay en 1 MN3007 voor de chorus en 1 MN3007 voor de flanger. De delay heeft 3 afzonderlijke circuits, voor korte, middellange en lange delay (tot 614 ms) voor verschillende analoge sounds.
De phaser bevat 6 custom-gemaakte optische componenten. En, de phaser is gebaseerd op de Mu-Tron Phasor, maar met betere componenten en meer modulatie functies.
Andere basismodellen die als uitgangspunt dienden zijn ADA flanger, Boss Chorus CE-1, Cry Baby wah. Wederom met betere kwaliteit componenten en meer parameters.'
Iets anders wat hij vertelde is dat de od/dist sectie alleen FETs bevat, geen chips.
groetjes
Rogier
Hoi Demolition,
dank je. De gebruikte versterker is een Fender Twin Reverb afgesteld op een clean geluid.
groetjes
Rogier
Ja, zo'n gevoel had ik al. Mooie attack van de noot door het heldere karakter van de Twin. Maar goed, dit laat zien dat een bepaald overdrive model in dat ding van jullie leuk is, voor de rest ben ik (nog?) niet overtuigd, en nee, ik kom niet naar een beurs. ;)