Jij wilt gewoon de mijne van hieronder:
http://img.photobucket.com/albums/v2...y27_4400_l.jpg
Vaak kom je ze niet tegen, maar ALS je er eentje tegenkomt op de 2de hands markt, dan heb je er voor een relatief laag bedrag een geweldige gitaar aan met een uitstekend geluid en een eenvoudig, doch zeer goed functionerend tremolosysteem die perfect in stemming blijft en zich makkelijk laat stemmen (i.t.t. de meer verfijnde systemen).
Zonder gekheid, dit soort gitaren zijn voldoende te krijgen van verschillende merken. Gewoon even rondkijken en uitproberen lijkt me.
Heb ik toch 1 opmerking: Je wilt een tremolo voor subtiel gebruik, maar je wilt dat ie alleen naar omlaag kan. Dat is althans wat ik uit je openingspost heb begrepen (toch?).
Voor het steviger tremolowerk heeft het zeker voordelen als de brug op de body rust en je derhalve alleen maar naar omlaag kan duiken. Voor een subtiel, kabbelend en mooie vibrato (tremolo is feitelijk een foutieve benaming voor de jengelstengel, zoals je wellicht weet...), verkies ik een zwevend afgesteld 'tremolosysteem'. Dat 'Shadows-achtige Hank Marvin-geluid' en alles wat daar op lijkt, krijg je niet voor elkaar met een tremolo die vast op de body leunt. Zelfs de meeste tremsetters werken tegen bij dergelijk gebruik.
Het is maar iets om in overweging mee te nemen in je uiteindelijke beslissing.
Succes met het bevredigen van je GAS aanval. En laat ons weten wat het geworden is, hè?
:D