Wat vinden jullie goede gitaarwinkels en waarom? Welke vinden jullie absoluut niet goed?
Printable View
Wat vinden jullie goede gitaarwinkels en waarom? Welke vinden jullie absoluut niet goed?
Hoi Arthur,
Ik heb eigenlijk maar met 2 zaken goede ervaringen, te weten bass-connection in Hilversum en Rikkers in Groningen. Ik heb een Musicman EVH bij Bass connection gekocht, de service was prima, de gitaar werd in goede staat afgeleverd, goed afgesteld (kun je zelf ook wel, maar voordat je hem koopt is het wel belangrijk) enz. Rikkers is een gitaarbouwer, ik heb geen gitaar van hem, maar laat wel alle reparaties doen, en dat doen ze perfect. Verder vind ik dat er in te veel zaken te veel troep hangt, komt vooral door commercieel opzicht.
Mijn Fender Stratocaster gekocht bij Double- D in Rijssen.
Prima geholpen en ze gaven me ook nog een redelijk bedrag terug voor mijn oude gitaar.
Bij Feedback in Apeldoorn kom ik nooit meer terug. De manier waarop ik geholpen werd toen ik op zoek was naar wat anders leek nergens op.
Feedback in Rotterdam is net zo'n ramp. Erg duur en er valt nooit iets te onderhandelen met hun, daarom ga ik maar naar Music Force in Rotterdam. Zijn m'n oude maatjes van het vroegere Saris. Krijg altijd lekkere korting en altijd een bak koffie zodra ik de zaak binnenstap.
Verder is Double D een erg goede zaak, zij weten waar ze over praten en veelal kwaliteitgitaren die ze in de winkel hebben staan. Geen 100.000 Squiers zoals bij Feedback (gelukkig), maar altijd een zooi PRS en Music Mans en Taylors.
De Plug in A'dam is ook wel aardig, staat veel zooi maar hij heeft soms wel wat leuks ertussen en dan valt er nog goed te onderhandelen.
waveworld in culemborg is wel relaxed, daar nemen ze tenminte nog de tijd voor je en kun je rustig kijken en proberen. qua prijs zitten ze ver onder feedback doe de groeten aan danny
kees dee is wel een coole gast(maar ik koop er bijna nooit wat).
veder fox humana is erg oke.
huub boel custom shop in zutphen is meer dan te gek.
grotere dealers kom ik nie meer dus kan er ook niks van zeggen(of het algemeen vind ik het kut)
Feedback in Rotterdam is echt een ramp ja.. Ze weten niks van gitaren af, en behulpzaam zijn ze ook niet.. Veels te groot.
Waveworld is wel ok..
Ik heb nog niet echt de gitaarwinkel gevonden (heb er twee bij Dirk Witte in Amsterdam gekocht) die is ook wel ok.. maar dat was al weer jaren geleden.
In het oosten hebben we gelukkig veel keus.
Paauwe in Wierden:Goede koffie met uitmuntende service voor en na de koop.
American GuitarStore Enschede: Grote keus in High End gitaren. Standaard en Customshop hangt er gewoon en niet alleen voor de show.
Casa de Gitara: Grote keus in ( alleen ) acoustische gitaren. Dealer van L`arrivee en andere grote merken.
Penterman in Geesteren ( Borculo)voor veel gebruikte instrumenten en amps.
Dus zeggen dat we er slecht voor staan nee!
hey eko als je toch in de buurt woont kom eens langs bij huub boel custom shop!!
He Monty, de feedback is echt niet zo'n ramp hoor. ze zijn wel relaxt want ik kreeg bij mijn gitaar ook een paar gratis extra's.voor de rest hebben ze toch nog best leuke gitaren en die 100.000 squiers is helemaal niet waar.ze hebben nog best aardige collectie van ibanez en gibson. maarja iedereen zijn eigen winkel....Ik vind het zelf wel een coole en lekker grote winkel waar je overal op kan spelen.
Maar ff nog iets ik ben in New York geweest bij zo'n supercoole straat met alleen maar muziekwinkels. Daar heb je nog eens coole gitaarwinkels met een hele uitgebreide collectie, daar kopen ook alle beroemde gitaristen hun gitaren.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-07-13 19:12 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-08-22 13:25 ]</font>
In Amsterdam heb je ook Palm Gitaars, een aparte zaak met mooie oude archtop gitaren. Nog nooit wat gekocht, maar ze hebben wel bijzondere spullen.
JAN PIET BEERS IS EEN K**ZAAK!!!!
ongeloofelijk ik werd gewoon weggestuurd!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De muziekwinkel op de gedempte gracht in schagen zuigt HARD!!!!!!!(JP BEERS ZUIGT!!!!)
Musik produktiv in duitsland (bij almelo over de grens, 80km duitsland in). Veel goedkoper dan de altijd te dure winkels in nederland, gemiddeld 25% goedkoper. Goeie service, het meeste personeel kan nederlands verstaan en de meest uitgebreide keus in europa!
http://www.musik-produktiv.de
Voor de mensen ui z-Limburg:
Als je iemand zoekt met VEEL verstand van zaken dan ga je naar Walkers Musical Supplies in Brunssum. Rien (die daar in de zaak staat) lult je wel de oren van je hoofd maar over het algemeen kan ie je goed adviseren als je nog niet weet wat je precies zoekt. Belangrijk aandachtspunt: In mijn ogen is het een buizendoctor, als je iets aan je versterker hebt, laat het dan door Rien repareren, he's damm goed!!
Als je gewoon geholpen wilt worden zoals in de slagerij dan ga je naar Guus Arons. Als je niet weet wat je zoekt en je zegt gewoon "Doe mij een scheurgitaar" dan zullen ze je opschepen met die gitaar waar ze het meeste van hebben (op dit moment staan er maar liefts 25 verschillende 7-snarige Ibanez' dus als je naar 7-snaren vraagt, zullen ze niet nog eens verwijzen naar andere merken met meer of minder optie's). Verder wordt je met een beetje geluk de zaak uitgekeken wanneer je alleen maar kijkt en een setje snaren komt kopen, Zeer onvriendelijk dus..... (wel veel keuze in gangbare merken)
Last but not least: Stalmeijer Music in Hoensbroek. Best een leuke zaak maar niets bijzonders. Mocht er iemand voor gitaren naartoe willen, hoop dan dat Jean aan het werk is want de rest weet nog niet eens hoeveel snaren er op een gitaar zitten (ik kocht er ooit eens een gitaar en ik wilde er een hoes bij. Gaat dat vrouwtje "Wie weet waar de hoezen voor basgitaren liggen?!?" Need I say more? :smile:
jpb zuigt zeker hard ja dat is niet eens een muziek zaak wat een amateurs daaro!!
:razz: :razz:
probeer MUPO in Zwaag en musik produktiv is echt goed er is een site van Musik Produktiv.de gr ben
De gitaarwinkel waar ik vind dat ze uitstekende service en kennis van zaken hebben, is 'Heins gitaaratelier' in Sneek. Niet erg groot, maar wel veel keus. Moeilijk te vinden, want ze zitten in een donker steegje (maar gelukkig schijnt er licht aan het eind...)
Wiegersma,
Deze zaak in Sneek ken ik nog niet. Dus direct het verzoek om het adres van deze niet te versmaden toko.S.v.p. met kleine route beschrijving in Sneek.
Martin.
ik kan je een gigantische routebeschrijving gaan geven, maar daar heb ik geen zin in. Het best kan ik je verwijzen naar de webzijde: http://www.heinsguitars.com zo kom je er ook en krijg je nog extra informatie erbij. (Helaas is de omvang van de winkel niet net zo groot als van Feedback)
hallo,.
iedereen zecht dat feedback nix is, maar ik kwam daar en ik heb wat vragen gesteld wabt ik wil dus beginnen met elec gitaar spelen, en ze hebben me alles uitgelegd en rondgeleid. vond ik toch best behulpzaam, en je kan daar zo alles testen zonder dat er steeds iemand bij je staat. Het klopt wel dat ze veel Squiers hebben maar ja, ook veel andere gitaren. Ik weet zelf nog niet waar ik mijn gitaar moet kopen, heeft iemand een tip..... ik woon in zuidholland (onder rotterdam)....ps. ik ben eigenlijk niet van plan bij feedback te kopen. Ik wil eerst iets 2e hands
ik heb niks tegen feedback,maar zal er geen gitaar gaan kopen.
dan zijn er toch wel betere zaken,ik vind de kleine custom shops te gek.
je kunt daar overal op spelen ook de duurste modelen enzo + als je ze kent heb je nie zo het gevoel dat je een winkel instapt,zo van kan ik u helpen meneer.(al ben je er 100 keer geweest)
Ik ga altijd naar feedback utrecht, ze kennen me daar en dat scheelt zeker qua service en bovendien ga ik dr alleen heen als ik weet wat ik wil hebben, dat gehang in zo'n winkel word ik helemaal gestoord van :wink:
daar heb je gelijk in. :smile:Citaat:
Op 2001-08-19 21:01, schreef B_FORCE:
hallo,.
iedereen zecht dat feedback nix is, maar ik kwam daar en ik heb wat vragen gesteld wabt ik wil dus beginnen met elec gitaar spelen, en ze hebben me alles uitgelegd en rondgeleid. vond ik toch best behulpzaam, en je kan daar zo alles testen zonder dat er steeds iemand bij je staat. Het klopt wel dat ze veel Squiers hebben maar ja, ook veel andere gitaren. Ik weet zelf nog niet waar ik mijn gitaar moet kopen, heeft iemand een tip..... ik woon in zuidholland (onder rotterdam)....ps. ik ben eigenlijk niet van plan bij feedback te kopen. Ik wil eerst iets 2e hands
de feedback is een hele leuke winkel, en de winkelmedewerkers zijn ook heel behulpzaam dus ik snap niet wat monty zo slecht vind.
Ik vind de opzet van Feedback wel goed. Leuke mailing, leuke aanbiedingen vaak. Maar als ik een nieuwe gitaar koop, dan bestel ik die bij m'n vaste dealer.Ik heb geen zin om uren te rijden als er iets mis is met m'n instrument.En kom je daar op een zaterdag (want de rest van de week moet je werken) en dan kun je geen poot trekken. Ik hou toch al niet van poten trekken....eughh!!! En bij m'n vaste dealer krijg ik korting....dus!
Tja, Feedback Utrecht is voor mij 20 minuutjes op de fiets, heerlijk!
Ik vind Feedback Rotterdam ook een prima zaak.
Ga alleen niet op zaterdag als je uitgebreid geholpen wil worden wat het is dan enorm druk.
Bij Feedback kan je elke gitaar zo van de muur pakken en uitproberen.
Ik woon op 3 minuten loopafstand dus dat is ook meegenomen.
Feedback is ook goedkoper als bijv. Verspuy.
Ik woon op 10-20 minuten autorijafstand, kom er toch best vaak, en daar heb ik ook een gitaar gekocht(Ibanez).
American Guitarstore in Enschede heeft veel cool spul ja en ze zijn nog aardig ook.Citaat:
Op 2001-07-05 21:26, schreef Eko:
In het oosten hebben we gelukkig veel keus.
Paauwe in Wierden:Goede koffie met uitmuntende service voor en na de koop.
American GuitarStore Enschede: Grote keus in High End gitaren. Standaard en Customshop hangt er gewoon en niet alleen voor de show.
Casa de Gitara: Grote keus in ( alleen ) acoustische gitaren. Dealer van L`arrivee en andere grote merken.
Penterman in Geesteren ( Borculo)voor veel gebruikte instrumenten en amps.
Dus zeggen dat we er slecht voor staan nee!
kom ik als noordeling: muziekhuis westerhaven is echt cool. De verkopers hebben ontzettend veel verstand van gitaren en als je een beetje slijmt krijg je een fikse korting en extra's!
nederland Muziek is eem erg goede winkel, ze reparen er gitaren en nog veel meer instrumenten (keyboards, drums) en hebben een groot assortiment Gibsons. ok, ik mis wel een paar merken, zoals Hamer en Danelectro maar de service is goed en ze kijken je niet de winkel uit als je enkel kijkt en snaren koopt.
Bovendien is het in almere :wink:
In Almere is er maar een goede winkel...guess which one...
Woon jij (ook) in Almere Jimi Hendrix?
Neen, ik bedoelde: jij vindt het natuurlijk ook een goede winkel omdat het vlakbij is.
Om dezelfde reden ga ik naar feedback utrecht.
Trouwens, Rectifier, ze krijgen komende maand de Knucklehead reverb binnen! yoho
dat is een rivera toch??is wel goed spul.
kent iemand trouwens die vht pittbull amp??
die zie je bijna nergens staan als die je ziet die moet je proberen! koopen zou ik niet doen teminste niet als je minder dan ƒ6000,00 op zak hebt(alleen 1 top)
Ja, ik heb een keer een test gelezen in dat kutblad de gitarist. Maar daar maakten ze natuurlijk weer 'grappen' over 2e hypotheken en een roadie die je dr bij moet krijgen om hem te tillen.
Ik moet trouwens minimaal 3 kanalen hebben, had die pitbull dr niet 2? nou ja, ze ziet ze toch nergens, ik denk dat ik toch maar voor rivera ga...
weet je dat 75% van de artikelen uit de gitarist regelrecht vertaald wordt uit het Engels bald? vooral de intervieuws met buitenlandse artiesten. De Gitarist is een stom pamfletje vergeleken met the Guitarist.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitaarhiero op 2001-09-23 17:25 ]</font>
En vertalen uit het Engels gaat ze bovendien niet bijster goed af. Dat doen ze volgens mij zelf.
The American Guitar Store is echt een goeie winkel. Vooral de klantvriendelijkheid en de kennis. Als jij een speciale gitaar zoekt kijken hun de beursen voor jouw af.
Ik las laatst nog een Gitarist van een paar jaar geleden met een test van de VHT pitbull combo. Ze zeiden dat ie loodzwaar was maar hij was het geld wel waar. Ik weet het niet,ik ken maar één gitarist die een VHT top heeft en die ik heb gehoord.
Joost Vergoossen, die speelt bij Ilse de Lange in de band en die heeft verder wel een leuke sound. Als je de forums op Harmony-central leest hebben bijna alle gitaristen daar die een 19" rack hebben een VHT eindtrap in hun rack. Zal wel goed zijn!
Trouwens Jimi,ik zit met smart te wachten op de Sukkelhead. Duurt wel lang trouwens en de midicontroller sturen ze na,of niet???
Rivera is erg goed,kwa afwerking en sound.Wordt errug onderschat!