Ik ben op zoek naar het geluid van de the edge van u2.
volgens mij gebruikt die een delay
wat is een geschikt apparaat op zijn geluid te benaderen.
gibson les paul+ engl thunder gebruik ik.
Printable View
Ik ben op zoek naar het geluid van de the edge van u2.
volgens mij gebruikt die een delay
wat is een geschikt apparaat op zijn geluid te benaderen.
gibson les paul+ engl thunder gebruik ik.
the edge gebruikt meer apparatuur dan nasa
En dat is een understatement, zoek eens bij google naar 'edge gear' of 'u2 effects' of een combinatie daarvan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Hij schijnt ook de H2O van visual sound te gebruiken, maar of je daar nu zijn specifieke sound uit kunt halen?
Veel Gaaaaaaaaaaalm en modulated delay zijn essentiele basis ingredienten van zijn sound. En Vox AC30 natuurlijk.
...hij gebruikt inderdaad een delay..!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spike67
ik schrok even toen ik las 'wat gebruikt The Edge ?'
.. een paar gram Unforgettable Fire misschien...
In het begin gebruikte hij een Electro Harmonix Deluxe Memory Man, fantastische analoge delay...
Natuurlijk ook een Fender Strat door een Vox AC30, zeer kenmerkend voor zijn sound...
Nu voornamelijk een TC Electronics 2290 als delay denk ik...
The Edge gebruikt idd een heleboel effecten, ik vind zelfs dat het moeilijker is om de goeie sound te krijgen bij een U2 nummer dan om het nummer te spelen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
De bekendste effecten die hij gebruikt zijn zn delays, die gebruikte hij tot ongeveer 1988 ook het meeste (denk aan where the streets have no name, still havent found what im looking for, bad, pride (in the name of love) dat soort nummers) Na 1988 ging U2 een hele andere richting op met muziekstijl en gebruikte hij veel phasers, flangers, whammy, wah dat soort effecten.
Misschien kan je zeggen welk nummer(s) je van U2 probeert te spelen?
dit ongeveer:
http://www.guitarraonline.com.ar/set...dge/Edge02.jpg
succes ;)
ongeveer ja, normaal zit dat ding helemaal vol met effecten ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yhcmarc