REVIEW - Gitaren boven de 1000 Euro
Het verslag-topic voor gitaren boven de 1000 Euro
De regels:
- Alleen verslagen van gitaren. Vragen en commentaar graag in een nieuw topic of per PM.
- Post een foto en/of een link naar de website van de fabrikant.
- Minimaal vijf regels tekst. Alleen melden dat een gitaar tof is, is te weinig. Copy/past het volgende lijstje, en vul het zo goed mogelijk in.
Gitaar:
Prijs (evt. met link):
Vorm:
Muziekstijlen:
Waarom deze gitaar?
Kun je het geluid beschrijven?
Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
oude koopadviestopic : http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ght=Koopadvies
Review gitaren boven 1000 euro
Gitaar :Furch S24SR(Spruce-Roswood pallisander)
Prijs: 1450 euro bij Vox Humana.
Vorm:Super jumbo,Foto''s http://s213.photobucket.com/albums/cc131/nymo_album/
Ik heb het laatste half jaar zowat op alles gespeeld en geprobeerd o.a. Larrivee mooi maar de nek lag mij niet,Avalon zeer mooi maar ook duur,Lowden hetzelfde verhaal als Avalon,Yari uitstekend,Bleuridge zeer goed voor de prijs,Martin onder de 2000 euro teleurstellend op een paar uitzonderingen na,Taylor technisch perfect met schitterende halsconstructie maar de klank een beetje te kil naar mijn smaak.
Tot ik eindelijk een Furch in mijn handen kreeg minstens zo goed bespeelbaar als Taylor met een zeer dunne nek die zeker niet dikker is dan deze van mijn oude Fender Stratocaster 45mm breed wat 2mm breder is dan de meeste anderen wat soms zeer comfortabel kan zijn, breder mag voor mij zeker niet gezien mijn vrij kleine handen.
Deze gitaar leent zich voor alle speelstijlen je kunt ermee fingerpicken hij is wel niet zo open als een OM model,om te strummen is dit een ongelofelijk kanon.
De klank is warmer dan een Taylor maar iets minder lief dan een Larrivee,voor deze prijs is dit een absolute supergitaar.
Als je boven de 1000 euro wil uitgeven voor een gitaar heb je natuurlijk vrij weinig teleurstellingen in handen, toch loont het de moeite om er je tijd voor te nemen, bij mij bleven op het laatst 2 merken over Taylor en Furch, de S24SR klinkt als een Taylor GS-SR die dezelfde houtsoorten heeft, het prijsverschil bedraagd ongeveer 1000 euro bovendien vond ik de klank van de Furch warmer, dan is de keuze niet moeilijk.