[edit] Nieuwe gitaar gekocht! Foto's op pagina 3 [/edit]
Hallo allemaal,
in het electrisch gitaren forum gedeelte is er een sticky met verschillende prijsklasses welke gitaren aan te raden zijn. Is dit misschien ook verstandig voor het akoestisch gitaarforum?
Ik kan me voorstellen dat hier namelijk ook veel mensen komen die opzoek zijn naar hun eerste gitaar.
Dan even wat over mij. Ik ben na een jaar of 2 electrisch gitaarspelen op gitaarles gegaan. Dit bevalt mij tot nu toe erg goed en ik merk ook dat ik beter wordt. Ook merk ik dat ik wat meer rustige muziek ben gaan spelen als je het vergelijkt met de wat hardere rock en punk die ik eerst speelde.
Omdat ik nu wat rustiger speel leek het mij leuk om ook akoestisch te spelen, ook omdat ik nu nummers die van nature akoestisch gespeeld zijn op mijn electrische speel.
Vandaar ook mijn vraag over die prijsklasses. Ik vind het zelf namelijk vervelend om aan te komen met de vraag ,,welke gitaren zijn aan te raden?"
Nu wil ik er niet te veel aan uitgeven omdat ik vooral bij electrisch gitaar zal blijven en ook aan het sparen ben voor een nieuwe electrische. Ik ben nu benieuwd vanaf welke prijs ik een beetje naar gitaren kan gaan kijken. Gitaren voor minder dan 199 euro vallen voor mij meteen al af omdat dit niet echt geloofwaardig op mij overkomt. Wat zou wel een goede vanaf prijs zijn om naar te kijken?
Nog een vraag waarmee ik zat en nu meteen wel kan stellen is. Ik zie soms dingen over verschillende modellen, dReathnought (sorry indien fout gespeld), jumbo, grand concert ofzo etc. Het lijkt mij dat dit met de grootte van de klankkast te maken heeft, maar zouden jullie me misschien wat meer duidelijkheid kunnen geven over welke modellen er bestaan en wat de verschillen zijn.
De gitaren waar ik naar zal gaan kijken hoeven niet persee electro-akoestisch te zijn, hoewel veel van de gitaren die ik in foldertjes zie staan dat wel zijn. Ook moet hij staalsnarig zijn en met een niet te dikke hals. De akoestische waar ik tot nu toe op gespeeld heb (bij vrienden enzo) waren goedkope nylonsnarigen met een boomstamhals.
Ik heb ooit één keer op een hele mooie akoestische Ibanez gespeeld die ik heel lekker vond spelen, volgens die jongen was dat model ontworpen door een electrisch gitarist. Ik kan die gitaar alleen niet meer vinden op die site. Hij had in ieder geval geen rond maar meer ovaal klankgat. Ik heb die jongen al gesmst, maar volgens mij heeft hij een ander nummer, ik spreek 'm ook niet meer.
Ik hoop dat jullie mij enigzins wat helderheid kunnen verschaffen.
Groeten, Erwin