Hoi,
Ik speel nu al bijna 6 jaar elektrische gitaar waarvan de eerste 3 jaar op een beginnersgitaar (Washburn BT2), heb dan een Godin LG Hmb gekocht voor 700eur waar ik nu bijna 3 jaar op speel en waar ik uiterst tevreden mee ben.
Alleen begint het nu weer een beetje te kriebelen om op een nieuw gitaartje te spelen. Aangezien ik uiterst tevreden ben met mijn Godin zou ik een gitaar zoeken met juist helemaal andere karakteristieken. En aangezien de Godin twee Humbuckers heeft, lijkt me de keuze om nu voor een S-S-S configuratie te gaan wel leuk. Met andere woorden een strat-achtige gitaar.
Eerste gedacht is natuurlijk Fender, maar mijn maximum budget is ong 800 eur (jaja, arme studentjes hebben geen groot budget). En ik zou dus eerder voor een grotere prijs/kwaliteit verhouding opteren (zoals de Godin LG tov een Gibson Les Paul). Nu heb ik hier al een paar keer gelezen dat Blade hier goed in is. Als ik dan kijk op hun site zie ik dat ze maar twee gitaren hebben met een S-S-S configuratie; de Texas Standard Pro en de Texas Vintage. De prijs van beide is bij Musik Poduktiv respectievelijk 525 en 768 eur.
Nu is mijn vraag welke van de twee dan de beste keus zou zijn want veel verschil zie ik niet echt op de site van Blade. Van de Standard Pro zijn de reviews op Harmonycentral redelijk lovend, maar van de Vintage vind ik niet echt veel informatie.
Andere voorstellen zijn natuurlijk ook welkom :-)
Groetjes,
Dolf