-
Duidelijkheid,wat hoe ?
eee allemaal,
Ik ben zelf ook van plan een eige kgitaar te bouwen...
alleen ik wil eigenlijk duidelijkheid over de spullen
Wat heb je allemaal nodig??? beter materiaa? enz
ik heb zelf ook nog een oude gitaar,kun je bijv ook een nieuwe gitaar maken en dan de elektronica van de oude erin doen? of isda nie slim
help me pleaze..
de groenten en tot sinas :evil:
-
je kan je oude materiaal makkelijk gebruiken voor een zelfbouwprojekt, is alleen maar makkelijker omdat je al een voorbeeld heb van de montage
en voor gereedschap en dergelijken bekijk de faq eens en zoek op internet ook handig is het boek make your own electric guitar van melvyn hiscock
groeten,
Bas
-
-
Het mooie van een zelfbouw gitaar is dat je zelf bepaald wat erin gaat.
Wil jij je oude spul wilt gebruiken, dan kan dat heel goed. Wil je nieuw spul dan kun je er ook van alles in doen. Mogelijkheden zijn eindeloos. Hoe beter het materiaal hoe duurder vaak. Dus de grens is vaak je budget.
Met hout moet je wel ff oppassen. Niet alle soorten zijn geschikt nl.
-
Ja hout is een onderdeel waar je vooral niet op moet besparen...je kan natuurlijk wel een gitaar van mdf bouwen, maar of dat de toon ten goede komt? Informeer anders bij gitaarbouwers, denk dat ze je best wel wat advies willen geven.
-
mdf is toch niet erg als eerste gitaar? beter dan een dure plank mahonie verkloten
-
daarom is het misschien handig om proef te boren/zagen/frezen op een plank waaibomenhout
-
Mdf valt alleen super tegen qua geluid. Meranti of berkenmultiplex heeft al iets meer kwaliteit maar is nog steeds niet al te best. Het bewerkt wel lekker en laat zich een stuk beter lakken.
-
volgens mij is mdf veels te slap
-
Ik zou juist wel goed hout kopen, ook al is het je eerste. Ik heb laats nog een mooie essenplank van 40x60x5 gekocht voor €35,-
Is dat nou te duur?? Ik zou er niet op bezuinigen.