-
Nieuw werk band
Zo, maar weer eens wat posten want het is erg stil hier!
Onderstaand linkje is het laatste stuk van een nieuw nummer waar we mee bezig zijn. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden:). Het hele nummer duurt momenteel zo'n 9 minuut 30. Ik post niet het hele gedrocht want er zitten nog stukken bij die niet definitief zijn want ietwat gekunsteld en die gaan in de loop van de tijd geheid nog veranderen. Daarnaast is bijna 10 minuten een lange zit:soinnocent:. Maar dit gedeelte is wel definitief.
Opgenomen tijdens repetitie met een 5-tal microfoons. Ik heb er niets aan gemixt buiten wat balans aangebracht.
Enjoy:
https://on.soundcloud.com/yVJGTR4FDzZeKlNZTf
-
Vooropgesteld: ik vind het in meerdere opzichten van lef getuigen om zo’n groot symfonisch stuk te ‘gaan maken’. Dat vraagt nogal wat.
Zo is het in lang uitgesponnen stukken van de belang de aandacht vast te houden, de luisteraar te blijven boeien/uitdagen, en dat gaat niet vanzelf, dat vraagt om voortdurende afwisseling door het laten horen van briljante geluidscombinaties en/of spitsvondige melodielijnen en/of mogelijk technische hoogstandjes. Je kunt er vast nog wel meer variabelen bij bedenken.
Je voelt ‘m waarschijnlijk al aankomen: ik mis dat hier. Voortdurend vraag ik me af wanneer komt ’t nou? En dat gebeurt niet.
Kortom, ik vind het saai; ik kan er niks anders van maken. Misschien had ik het gehele stuk moeten horen, ik weet het niet.
Maar, laat je door mijn commentaar zeker niet ontmoedigen.
-
No sweat Fobo! Daar kan ik best mee leven en ik begrijp dat je er zo over denkt. In feite bestaat dit gedeelte ook maar uit 2 akkoorden en misschien "voel" je ook beter wat wij bedoelen met dit stuk als je de rest ook zou horen. Ik vind het lied alleen nog niet "af" genoeg. We hebben geprobeerd om met dit stuk middels dynamiek naar een soort van finale te werken. We zijn iedere keer weer erg blij met ons zelf als we dit gespeeld hebben:seriousf:.
Neemt niet weg dat ieders mening gehoord wordt en wellicht is definitief uiteindelijk niet zo definitief. Bedankt voor het luisteren!