-
Roland JC-85
Hello,
Mijn amp is aan vervanging toe en ik stootte eerder toevallig op een tweedehandse Roland Jazz Chorus 85. Ik kende de 120 en 160 al (veeleer van reputatie). Wie kan er mij iets vertellen over deze amp. Op google vind ik er ook bijzonder weinig over. Iemand enig idee wat het wattage is bijvoorbeeld en hoe het zit met de klank?
Dank!
-
Zonder de amp te kennen denk ik dat gezien de serie 85 slaat op het wattage en dat de klank in wezen niet anders is dan de 50 of 120.
Als je dol bent op eighties clean is dat natuurlijk de amp.
-
Het is de bedoeling om post-rock/ambient met sonic youth-invloeden te spelen. Ik denk dat die wel in het plaatje past...
-
Okee. Met post rock ambient kan je alle kanten op.
Voor Sonic Youth is het ongeveer het tegenovergestelde maar ach, big muff ervoor en wie hoort het.
-
Roland JC-85
JC-85 is volgens mij later gebouwd dan de eerdere JC reeks. Minder Mojo dus. Een JC MOET een tuimelschakelaar hebben en niet een drukknop :-)
-
Eighties hifi clean. Voordeel: hij is neutraal en zal pedalen redelijk goed slikken.
-
Heeft twee keer 10" toch? Dat moet je wel liggen.
-
twee keer 10 inch alu dome speakers. en ipv 2x60w is ie 2x40w
Hij is wel ineens een stuk handzamer. Ik heb mijn originene jc120 ooit de deur uitgedaan wegens sjouwen en speel inmiddels al weer twee jaar graag met de 85.
nog steeds het ultieme clean transistor apparaat. Geluid is rond en prettig. Niet erg direct geluid, dan kun je beter een oude peavey bandid kopen als je transistor clean wil.
Ook prachtig op rhodespiano.
Je hebt nog kleinere stereoversies maar die gaan niet hard genoeg naast een drummer.
En de wereld zit vol met tweedehands 1x12 versies die beroerd klinken. Omdat nou net het mooie zaalvullende stereo er niet op zit.
check goed of de knoppen niet kraken! vooral de distortionknop. De distortionknop op een JC heeft een aan/uit schakelaar en is ERG duur in de vervanging! De mijne is net stevig in onderhoud geweest.
-
Bedankt voor de nuttige uitleg, showband... Hoeveel zou volgens jou een correcte tweedehands richtprijs zijn? Kwestie dat ik me niet laat afzetten...
groeten,
F
-
Er zijn er niet veel van..... Dus de prijs, bij een goede toestand kan toch wel in de buurt van de 300 liggen... Hoger zou me ook niet verbazen.
Een nieuwe JC120 kost 1200 euro....