Dimarzio Superdistortion of Duncan JB?
Ik heb al een beetje gegoogled, maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit.
Ik heb een Dean V met Super Distortions erin. De gitaar klinkt goed, maar er zijn wel wat dingen die beter kunnen vind ik.
Allereerst vind ik hem in de bastonen net niet strak genoeg en ik mis op de een of andere manier wat punch lijkt wel...soort gebrek in de middentonen ofzo..: redelijk wat laag, helder in het hoog, maar daartussen in ontbreekt er wat.
In mijn Les Paul zit een Seymour Duncan JB en over het geluid van die gitaar ben ik erg tevreden: meer punch, het geluid is meer 1 geheel if that makes any sense. Klinkt iets voller/warmer met meer "druk".
Maar goed: dat kan natuurlijk ook aan de gitaar liggen. Een V en een Les Paul zijn natuurlijk verschillende gitaren.
Heb wat filmpjes met vergelijkingen tussen de 2 PU's gezocht, maar eigenlijk weinig bruikbaars kunnen vinden.
Wat ik me afvraag is: zal het veel verschil in geluid opleveren als ik een JB in de Dean V zet? Zal dat wat punchier/voller gaan klinken Heeft er iemand ervaringen met deze Dimarzio Superdistortion en Seymour Duncan JB in dezelfde gitaar? Maakt dat veel uit?
Ik weet het: kan de PU's ook even uit mijn LP halen en ze in de Dean zetten, maar dat is wel weer een werkje...
Graag gebruikerservaringen dus!