Hey,
Ik heb al een aantal topics doorgelezen maar vind het nog wel lastig.
Ik overweeg om een handheld recorder te kopen om tijdens de bandrepetities te gebruiken. We gebruiken nu telkens onze telefoons maar dan kunnen de drums niet meedoen en moet je telkens de gitaar zacht zetten anders dan hoor je er later niks meer van terug.
Ik zoek iets wat je gewoon midden in de oefenruimte neer kunt zetten en als je een idee hebt of een (gedeelte van een) nummer af hebt gewoon op record kunt drukken en op vol volume het er luisterbaar op kunt zetten met alle instrumenten tegelijk.
Oh ja, ik wil het zo goedkoop mogelijk houden :p Ben nou eenmaal een arme student :D
Zelf heb ik een Zoom H1 op het oog. 90 euro bij thomann en bax-shop. Lijkt me een leuk handig dingetje maar zal bijv. de zoom h2n (die 50/60 euro duurder is) een enorme verbetering in geluid opleveren? Ik ben niet zo heel erg thuis in opties en termen van opname apparaatjes. Op de h2n lijken wat meer opties te zitten m.b.t. de microfoons.
Zoom h1 v2: klik hier
Zoom h2n: klik hier
Of zijn er nog andere opties die beter zijn rond dezelfde prijsklasse? Bijv. de Tascam DR-05? Klik hier Die is volgens mij wat beperkter qua microfoon plaatsing tov de andere apparaatjes?
Graag tips, suggesties etc.