http://shoutingboots.radio6.nl/files/2009/05/2884.jpg
Ik vroeg me af wat er op de kop van deze bas zit ( bassist is overigens Harry Emmery ). Weet iemand dit?
Thanks, Arjan
Printable View
http://shoutingboots.radio6.nl/files/2009/05/2884.jpg
Ik vroeg me af wat er op de kop van deze bas zit ( bassist is overigens Harry Emmery ). Weet iemand dit?
Thanks, Arjan
Volgens mij een mechaniek om in één keer de lage E te kunnen stemmen naar lage D of een andere noot (eigenlijk een verlengde toets met een capo voor de normale stemming).
Do-extentie, inderdaad zoals al vermeld hierboven. Een soort van "krul" waarbij je via klemmetjes een E-snaar kunt verlagen naar een C (dus een klem voor E, voor D#, voor D, voor C# en dan de C als open snaar). Voordeel is dat je geen 5e snaar nodig hebt (ze bestaan, 5 snarige contrabassen), nadeel is dan weer dat het ontzettend lastig stemt.
Bedankt Little Jay en Mr. Fingers !!!