-
Trooper solo!
Hallo! Kan iemand mij helpen met de trooper solo van Iron Maiden???
http://www.youtube.com/watch?v=d3Ak78uo0UA
Het gaat om stukje 2:21 weet iemand wat de techniek is???
Ik heb al een aantal tutorialvids on youtube gekeken maar ik kom er echt niet uit!
PS: die andere topic van mij doet het niet op 1 of andere manier.. :???:
-
Dit stukje is een bend op A (14e fret G-snaar) dan een B (12e fret op B-snaar) en dan een D (15e fret op B-snaar).
Even het nummer luisteren voor de feeling en timing van dit stukje. Het blijft constant hetzelfde maar met andere timing.
Edit: hij eindigt aan het eind van dat stukje met de A en dan nog een G erachter (12e fret G-snaar).
-
thnx voor je reactie. Zover was ik ook gekomen :) alleen wanneer hij sneller gaat lijkt het wel alsof hij halve bends doet of hammerons... en hier loop ik dus vast zoo frustrerend:makeup:
-
Het word hier meer een soort sweep beweging. A en B downstrokes en dan hammer on op D. Je hoort ook dat de noten niet allemaal zuiver los gespeeld zijn maar dat af en toe de D nog uitklinkt wanneer hij de A al weer bend.
-
hmm.. ok.. nog ben ik een beetje :???: hoor.. :$ heb je msn met cam dat je het mij kan uitleggen of microfoon??:)
-
Gewoon expirimenteren en proberen wat voor jou lekkerste speelt.
Je hoort dat hij eerste keer 8e noot speel gevolgd door twee 16e noten. En dat snellere stuk gaat hij met alle drie naar 16e noten.
Het blijft dus gewoon hetzelfde maar de bend en de B daarna volgen wat sneller op elkaar waardoor de noten wat in elkaar lopen. dat is wat je hoort.
Je kunt het op zo veel verschillende manieren spelen. Zoals ik al zei met 2 downstrokes en hammer-on, je kunt ook alles picken en dan bepaal je nog zelf of je down of upstroke makkelijkste vind.
Ga gewoon rustig proberen. Eerst langzaam, ik ben ook begonnen met helft van de snelheid eerst te spelen en techniek goed te hebben. en dan pas langzaam gaan versnellen. Na tijdje het je beetje feeling in je vingers en gaat het steeds makkelijker.
-
ok thnx ik ga er aan werken dan :dontgeti:
-
Ik heb helaas geen webcam en mic om het voor te doen.
Deze is opzich best duidelijk,
http://www.youtube.com/watch?v=S0q42OrwSpo
-
de dvd heb ik hiervan en echt ik kom er niet uit.. ik ben geloof ik echt dom :(
-
Ik heb die instructie net even bekeken. Lijkt me klare wijn. Gewoon doen wat hij zegt (en wat Thiez ook al zei).
Ik zou ook de eerste twee tonen omlaag aanslaan, maar dan de derde omhoog zodat ik wat minder energie kwijt ben aan een hammer-on en sneller/soepeler terug kan naar de bend op de g-snaar.
Als je trouwens de laatste twee tonen andersom speelt, pull-off van b-15 naar b-12 en dat dan in die aanvankelijke galop-kadans, heb je één van de signature-licks van Angus Young.