-
Boss GT-8 kopen??
Hoi,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een degelijke effectenpedaal. Nu ben ik op de Boss GT-8 gekomen. De GT-10 is ook wel goed maar te duur voor mij.
'k ook al heel dit forum afgezocht om te weten te komen of er een phrase looper in zit. Dit is dus niet het geval. Heeft iemand een idee van een (redelijk) goedkope looper? En wat is jullie mening over een GT-8? Is het de moeite om het te kopen?
Merciekes ;),
Jens
-
Geen ervaring met loopers, maar heb wel een gt-6.
Zitten opzich erg veel dingen in, leuk om allemaal dingen uit te proberen, en als je echt weet wat je wilt, ingewikkelde patches maken. Zelf ben ik er nu op uitgekeken omdat ik wat simpelers wil (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen) en wil em dus weer verkopen. Tenzij ik er ineens weer nut voor vind voor dat ding weg is xD
Al met al leuk spul, maar wel een pokkewerk om allemaal in te stellen soms. Maar je hebt iig wel alles bij de hand, dat is wel weer fijn.
-
Merciekes voor de reactie:ok:
-
Ik heb zelf een GT-8, erg leuk speelgoed. Veel geluiden mogelijk, misschien wel te veel ;). Kwaliteit van de sounds is prima, verwacht alleen niet al te natuurlijke geluiden.
-
Ik heb er ook 1. Gebruik hem met de 4 kabel methode (preamp in de loop), tevens ook de channel switcher. Dus de GT8 doet de chorus, delays, reverb, soms een beetje boost, en natuurlijk de cleans. Clean gaat dus zonder 4km rechtstreeks, erg mooi helder geluid. O ja, ik heb ook een apart volume pedaal ingesteld, zodat ik een wah heb en een volume.
De moeite waard? Ja zeker voor het geld - te krijgen voor 150-175 €. Daarvoor vind je echt niets beters en flexibelers.
Tweaken? Ja, heeft even tijd nodig maar als je amp vanzelf al goed klinkt hoef je op de GT8 niet teveel te klooien. Niet meer als bij pedaaltjes. Het is ook hoever ga je er zelf mee. Je moet het ding wel even leren kennen, dat duurt even ondanks dat ie tamelijk logisch is opgebouwd.
-
-
Als je goed ermee oefent, kan je met een delay op de gt-8 ook heel goed loopen. Een bandlid van mij doet dat.
-
Even een off-topic noob vraagje: wat is loopen?
-
ge drukt op een knop, die pedaal neemt op, ge drukt weer op die knop, die stopt met opnemen en speelt u deuntje opnieuw. Zo kunt ge er nieuwe deuntjes over opnemen, zodat ge ongeveer een one-man band hebt. Het wordt ook wel 'Phrase Loop' genoemd.
-
@ Laszlov2: Hoe kun je dat dan doen, da's wel interessant... :chicken: