hallo allemaal
Ik zoek een goed delay pedaal, maar ik heb geen idee wat goed klinkt. Ik heb een Orange rocker 30 en een Epiphone SG. Ik speel voornamelijk punk. Weet iemand een goed pedaal waar ik veel uit kan halen?
Printable View
hallo allemaal
Ik zoek een goed delay pedaal, maar ik heb geen idee wat goed klinkt. Ik heb een Orange rocker 30 en een Epiphone SG. Ik speel voornamelijk punk. Weet iemand een goed pedaal waar ik veel uit kan halen?
Ibanez DE7
Wat is je budget, wil je nieuw of 2e hands en waar wil je hem voor gebruiken?
het maakt me eigenlijk niet zoveel uit of hij 2e hands is of nieuw, ik wil hem vooral gebruiken voor nummers van u2. mn budget is tot de 150 euro ofzo
Tweedehands kun je een Line 6 DL-4 voor die 150 euro wel scoren denk ik. Fijne daaraan vind ik de tap-tempo, en de drie presets. Echter een nadeel is het ontbreken van een dotted-eigth-functie, dat kun je misschien wel gaan missen als U2-fan. Die functie zit wel op een DD-20 van Boss, op de Line 6 Echo Park (die ik qua bediening niet echt fijn vind), en ook op een nieuwe EHX Deluxe Memory Boy.
Zo, even wat gedachten.
Verder staat er op Marktplaats vaak wel bruikbaar spul.
2e hands vox time machine.
Of 2e hands carbon copy. Staan er aardig wat op marktplaats op het moment.
Erg fijne analoog delay met modulatie. Kun je prima een u2 soundje uit halen.
Als je minder uit wil geven de EHX memory boy of toy.
Voor 149 euro kun je nieuw een TC Electronic Nova Repeater kopen. Hele mooie en veelzijdige delay, en hou je ook nog een euro over om wat uit de muur te trekken. :seriousf:
Heeft die Rocker een effect loop en wil je die gebruiken? De DE7 bijvoorbeeld klinkt geweldig, maar alleen clean óf met crunch in de loop. Andere delays kunnen weer makkelijker vóór de pre amp. De Nova is een veelzijdige aanrader, maar met een tweedehands DL4 of DD20 heb je (voor misschien een tientje of twee meer) wel presets aan boord.
En wil je een analoge delay of een digitale?
Er zijn zo gruwlijk veel delay's dat het moeilijk is om met deze gegevens een geschikte kanshebber te adviseren ;)
Boss DD-7 misschien? Zitten een aantal hele fijne functies op. Tweedehands wel te vinden voor 100 euro.
Ik ben ook op jacht naar een goed delay pedaal. Van de week de MXR Carbon Copy en de Boss DD-7 getest. Allebeide ruk! Ik heb maar weer de Boss DD-3 besteld, daar heb ik jaren mee gespeeld en voldeed mij prima!