Ik ben op zoek naar een nieuwe amp, wat al uitvoerig besproken is in een ouder topic van mij omtrent de JVM. Ik gooi 't nog eens open, maar dan nog neutraler, wellicht zijn er amps waarvan jullie zeggen, probeer die en die, welke ik nog niet ken.
de wensen:
clean: echt, clean. heel helder, transparant, maar moet ook heel warm kunne klinken als ik dat wil; dynamisch en transparant dus.
crunch: lekkere crunch in de lijn van ac/dc, the darkness, queen, thin lizzy etc etc. gewoon crunchen dus, met veel ballen, zonder poespas.
distortion: gaat verder qua gain waar crunch ophoudt, maar wel met evenveel ballen, heel strak, echt dat 'wapperende broekspijpeneffect'. in de lijn van circus maximus, iron maiden, zakk wylde, 80ies glam rock/hair metal.
liefst met reverb en 2 master volumes. midi schakelbaar boeit me niet.
ik weet dat het clean dat ik wil te krijgen is uit de fender twin, de crunch uit de jcm800 en ac30 en de distortion uit (enerzijds) de mesa mark4 en de 5150, (en de jcm800) maar ik ga echt niet al die amps kopen voor wat ik wil! ruimte noch geld niet beschikbaar daarvoor.
kortom: welke amp raden jullie me aan? en wellicht even belangrijk, welke cab zouden jullie doen?
ik zit met dit lijstje tot nu toe wat mogelijk een goeie optie is:
1: koch supernova
2: VHT sig:x
3: H&K triamp
4: marshall JVM
5: ENGL savage 120 (SE?)
6: ENGL invador
7: mesa roadking
waar ik wel bij moet zeggen, dat ik de laatste 3 nog nooit getest heb, en ik slechts afga op specs en reviews.
als het een 3 kanaals amp is, waarbij de distortionkanalen nog een extra boost/drive optie hebben oid, is ook goed. als het maar goeie kwaliteit is qua bouw en een geweldige tone heeft. ik jaag niet de tone na van amp zus en amp zo, maar gewoon: goeie sound.
qua amp zit ik te denken aan de bogner 212 of 412 (ligt aan budget en hoe de cab 't doet met de amp zelf), maar heb verder totaal geen idee. ik weet wel dat ik de engl cabs veel te 'klinisch' vind klinken.
ps: de Hook captain valt af; die is met high gain gewoon niet punchy en strak genoeg. en dan bedoel ik high gain ala circus maximus. ik speel vooral heavy metal in die richting, maar wil ook veel meer gaan in de blues/jazz/soul richting. vandaag dat de amp dus een goed clean en goed OD moet hebben.