PDA

View Full Version : Samick SG



The Mess
3 november 2007, 15:44
Hoi!

Ik ga zometeen (om half 6) een Samick SG testen!
Wat kunnen jullie mij erover vertellen en wat zijn ze ongeveer waard?

Groeten!

Rouzy
3 november 2007, 15:46
Eerst testen, dan lullen! :satisfie:

The Mess
3 november 2007, 15:56
Hoe weet je trouwens dat de body wel of geen multiplex is?

wietse
3 november 2007, 15:57
samick is meestal wel goed, hangt er wel vanaf hoe oud hij is als hij stamt uit de begintijd van samick (hondo e.d) dan kan je hem beter links laten liggen.
wat ik persoonlijk wel belangrijk vind bij een sg is dat hij een gelijmde hals heeft, doordat de body zo dun is wil een bolt on verbinding wel eens voor een erg kwetsbare en dus snel scheurende hiel zorgen.

wietse
3 november 2007, 15:59
Hoe weet je trouwens dat de body wel of geen multiplex is?
kijk goed naar de zijkant van de body, laat het licht er wat over spelen en zie je dan allemaal parallelle lijnen dan is het multiplex en anders voor de zekerheid gewoon het plaatjes van de control cavity er af pakken.

The Mess
3 november 2007, 15:59
samick is meestal wel goed, hangt er wel vanaf hoe oud hij is als hij stamt uit de begintijd van samick (hondo e.d) dan kan je hem beter links laten liggen.
wat ik persoonlijk wel belangrijk vind bij een sg is dat hij een gelijmde hals heeft, doordat de body zo dun is wil een bolt on verbinding wel eens voor een erg kwetsbare en dus snel scheurende hiel zorgen.

Wat is bolt on? Hoe herken ik of ie oud of nieuw is? En hoe zie ik dat ie van multiplex is of niet?

G.G.
3 november 2007, 16:02
kijk goed naar de zijkant van de body, laat het licht er wat over spelen en zie je dan allemaal parallelle lijnen dan is het multiplex en anders voor de zekerheid gewoon het plaatjes van de control cavity er af pakken.

Is niet de meest betrouwbare aanpak. Bij mijn hondo kan je aan de buitenkant echt niet zien dat het multiplex is. Hoeveel je ook speelt met het licht.

Mijn advies: neem een schroevendraaiertje mee, en verwijder een van de afdekplaatjes aan de achterkant. Daar kan je het veel beter zien, aangezien de binnenkant van de cavities niet eindeloos geschuurd wordt.

Ohja... bolt-on is een aan de body geschroefde hals.

wietse
3 november 2007, 16:03
Wat is bolt on? Hoe herken ik of ie oud of nieuw is? En hoe zie ik dat ie van multiplex is of niet?
bolt on ofte wel geschroefd.
en voor multiplex herkennen zie m'n vorige post.

The Mess
3 november 2007, 16:04
Is niet de meest betrouwbare aanpak. Bij mijn hondo kan je aan de buitenkant echt niet zien dat het multiplex is. Hoeveel je ook speelt met het licht.

Mijn advies: neem een schroevendraaiertje mee, en verwijder een van de afdekplaatjes aan de achterkant. Daar kan je het veel beter zien, aangezien de binnenkant van de cavities niet eindeloos geschuurd wordt.

Ohja... bolt-on is een aan de body geschroefde hals.

En als je allemaal 'plakjes hout' op elkaar ziet, dan is het een multiplex?
Ik kan em trouwens weghalen voor 45 euro...
Misschien is het wat leuks :D

bass blom
3 november 2007, 16:05
En als je allemaal 'plakjes hout' op elkaar ziet, dan is het een multiplex?
Ik kan em trouwens weghalen voor 45 euro...
Misschien is het wat leuks :D

nou daar val je nooit een buil aan

The Mess
3 november 2007, 16:06
nou daar val je nooit een buil aan

Jep.. Ik heb nog steeds een backup nodig, en dan kost die Samick nog minder dan dat ik m'n strat zou upgraden!

Luke-wannabe
3 november 2007, 16:07
Gewoon doen dan denk ik.. Zal allicht beter zijn dat Richwood ofzo.

G.G.
3 november 2007, 16:08
€45 euro = gewoon doen. Is het niets, dan strip je hem, en verkoop je hem in onderdelen. Krijg je er aanzienlijk meer voor terug.

The Mess
3 november 2007, 16:10
€45 euro = gewoon doen. Is het niets, dan strip je hem, en verkoop je hem in onderdelen. Krijg je er aanzienlijk meer voor terug.

Ja, het is wel een erg verleidelijk aanbod :)
Het komt ook geweldig mooi uit, want de verkoper woont nog geen 5 minuten fietsen van me vandaan :o
Verder iemand nog iets nuttigs te vertellen? (Ik heb er zin an :D)

wietse
3 november 2007, 16:11
Is niet de meest betrouwbare aanpak. Bij mijn hondo kan je aan de buitenkant echt niet zien dat het multiplex is. Hoeveel je ook speelt met het licht.

Mijn advies: neem een schroevendraaiertje mee, en verwijder een van de afdekplaatjes aan de achterkant. Daar kan je het veel beter zien, aangezien de binnenkant van de cavities niet eindeloos geschuurd wordt.


maar het is wel de manier waarop je het eerst kan checken zonder te schroeven, en ik heb het nog nooit niet kunnen zien op die manier, met het goede licht erbij.
mischien heb ik erg scherpe oogjes maar ik weet ook precies waar ik op moet letten dat scheelt.

en 45 euro is een koopje altijd doen als hij nog goed bespeelbaar is.

The Mess
3 november 2007, 18:35
IK HEB EM :D
Zometeen foto's en specs, nu eerst eten!

The Mess
3 november 2007, 19:03
Volgens mij is het echt hout, er zitten wat butsjes etc. in, maar niettemin een heel leuk gitaartje (en zeker voor dat geld)
Stemmechanieken zijn niet jé van hét, en de toonpotmeters kraken wat, maar ik ben blij! Ik kreeg er trouwens nog een standaard en een ritter gitaartas bij!

Genoeg gekletst! Foto's! :)

http://img236.imageshack.us/img236/7818/samick3qd5.th.jpg (http://img236.imageshack.us/my.php?image=samick3qd5.jpg)
http://img236.imageshack.us/img236/1447/samick2sr4.th.jpg (http://img236.imageshack.us/my.php?image=samick2sr4.jpg)
http://img137.imageshack.us/img137/9595/samick1wa6.th.jpg (http://img137.imageshack.us/my.php?image=samick1wa6.jpg)

nevyn292
3 november 2007, 19:07
gefeli dan maar! ziet er wel grappig uit dat dingetje :jam:

45 euro :o

waarom loop ik nou nooit tegen zoiets aan :sneaky:

Mr.Fingers
3 november 2007, 19:08
Die is wel erg mooi!

Set Neck of geschroefd?

als het een setneck is, is 45 echt wel spotgoedkoop!

The Mess
3 november 2007, 19:09
Die is wel erg mooi!

Set Neck of geschroefd?

als het een setneck is, is 45 echt wel spotgoedkoop!

Je gaat het waarschijnlijk niet geloven maar het is een Set Neck! :D

Mr.Fingers
3 november 2007, 19:12
Je gaat het waarschijnlijk niet geloven maar het is een Set Neck! :D

WAT DE NEUK???!!!??? :o:o:o

En jij hebt zelfs een binding rond je neck (dat heb ik niet op mijn dure SG hoor!)


Ziet er erg mooi & gibsonlike uit (bodyvorm dan he)


Gefeli!

The Mess
3 november 2007, 19:14
WAT DE NEUK???!!!??? :o:o:o

En jij hebt zelfs een binding rond je neck (dat heb ik niet op mijn dure SG hoor!)


Ziet er erg mooi & gibsonlike uit (bodyvorm dan he)


Gefeli!

Ik vind het ook wel een goede grap, ik liep gisteren nog te zoeken naar een goedkope Epi g-400 op marktplaats (die ik natúúrlijk niet kon vinden xD)

wietse
3 november 2007, 19:23
score!!!!!

verdomd mooi koopje, daar ga je nog veel plezier aan beleven de duurdere samicks zijn behoorlijk goed en daar hoort deze bij.

BamBuFan1
3 november 2007, 20:19
Je gaat het waarschijnlijk niet geloven maar het is een Set Neck! :D

Ik bied €46!

The Mess
3 november 2007, 20:20
Ik bied €46!

Sorry, deze blijft bij mij :)