PDA

View Full Version : Simpele tap delay vraag



Nielsje
3 november 2007, 13:18
Ik ben een beetje op zoek naar een nieuwe delay voor m'n board en ik wil graag een tap delay, omdat dit mij onwijs praktisch lijkt. Ik heb echter nog niet veel tijd gehad om van alles te testen, vandaar ook even deze vraag:

Bij een tap gebasseerde delay, hoe kan je dan hele korte delays realiseren? Moet je dan heel snel trappen, of is de tap te verschalen (dwz, dat de tijd tussen de twee kicks verschaalt wordt en bijv. 10 x zo kort wordt)?

Pedaal wat ik op het oog heb is de headrush, maar dat moet nog blijken uit de praktijk test.

Mitch
3 november 2007, 16:09
Er zijn ook delays waarbij de tap instelbaar is qua tijd, dus bijvoorbeeld 4 keer zo lang als de tijd tussen de taps of juist twee keer zo kort. Derden zijn ook mogelijk. Download anders even de handleiding van de Line 6 Echo Park of de Boss DD20, wordt het je wel duidelijk.
Een pedaal als de DD20, met presets én de mogelijkheid tot tappen geeft je het voordeel dat je een slapback (korte delaytijd) kan opslaan in een patch en langere delays in andere patches.

artnaz
3 november 2007, 16:23
Alle tap-delays hebben toch ook een "gewone" delay-tijd-knop? Wat ik dan doe (of deed, nu ben ik van plan om twee delay's te gebruiken) is de korte delay's gewoon met de knop instellen, precies hoeft het toch niet omdat bij de korte delay's je het verschil toch niet hoort. En langere delay's gewoon tappen...