PDA

View Full Version : EMG's



telecastermaster
29 januari 2003, 20:08
Gebruik iemand hier EMG actieve pickups?? Weleke heb je en hoe bevallen ze??

SnaeR
29 januari 2003, 20:12
Ik gebruik de EMG 81's Humbuckers. Erg goed voor zware metalen. En ze blijven mooi stil in de studio, geen last van ruis ed.

telecastermaster
29 januari 2003, 20:16
De meeste gehoorde klachten over EMG's zijn:
1) ze klinken steriel
2) ze klinken aanvankelijk zeer indrukwekkend, maar na een tijdje wen je eraan (en mis je een organisch geluid; zie 1).

Commentaar hierop?

skabouter
29 januari 2003, 20:29
ja ! dat is precies wat ik ook altijd hoor.

door de EMG`s wordt je houtsoort teniet gedaan....

Electrical Storm
29 januari 2003, 20:36
"steriel" ???

Ic3gl0vE
29 januari 2003, 20:41
weinig dynamiek ed.

skabouter
29 januari 2003, 20:41
eentonige klanken, niet door natuurlijk hout opgewekt, maar industrieël klinkent en kaal !

denk ik :grin:

Iceman
29 januari 2003, 20:44
Speel zelf metal met zowel EMG81's als met passieve elementen, beide hebben wel wat. Net als met versterkers, wat de 1 mooi vindt, vindt de ander weer lelijk. Hoor met EMG's nog wel degelijk verschil tussen houtsoorten!!

jackson tom
29 januari 2003, 20:51
mensen, bloos zeur niet,
EMG's ZIJN SUPER
ze klinken altijd rete strak, idd geen ruis,
sja, het scheurt, waarvoor ze gemaakt zijn..

ik heb geen klachten over emg's,
ze zijn gewoon super

morris
29 januari 2003, 22:52
neem maar eens een EBMM Luke in je handen, daarna wil je niks anders meer. Emg zorgen er net voor dat het karakter van de gitaar goed naar buiten komt. Ik speel mijn hele leven al met Emg, naast het uitblijven van alle problemen die optreden bij het gebruik van passieve pups, klinken ze ontzettend zuiver en krachtig. Wellicht dat sommigen dat als steriel omschrijven, maar ik niet!!!
De enige passieve pups die ik misschien zou overwegen, zijn de Fralins of Suhrs, maar dat is het dan ook wel!
mijn 2 centjes....

srv-man
29 januari 2003, 23:42
Ik heb de EMG Steve Lukather set (85/SLV/SLV) in mijn Schecter strat zitten. Klinkt gewoon zeer goed en bijkomend voordeel is de ongevoeligheid voor storing etc. De houtsoorten van je gitaar doen er zeker nog wel wat toe.
Over het geluid van Luke, Dave Gilmour en Zakk Wylde heb ik trouwens ook niet veel mensen horen klagen en die gebruiken toch echt allemaal EMG.

Rectifier
29 januari 2003, 23:57
Ik ben't helemaal met m'n 2 voorgangers eens.
Ik heb een gitaar met EMG's een eentje zonder. EMG's zijn niet steriel en hebben best karakter. Ze klinken gewoon retestrak en vooral met veel FX apparatuur blijven ze constant klinken.

MegaDrive
30 januari 2003, 01:14
Ik heb in twee van de 4 gitaren EMG's (81)zitten en ik vind het te gek! Toch heb ik laatst de EMG in mijn EDR470EXSG vervangen door een DiMarzio Steve's Special en dat klonk veeeel beter. Dus datzelfde gedaan in mijn SA-160QM (mahonie) en dat klonk helemaal nergens naar, terwijl ze met de EMG's praktisch identiek klonken. Trek zelf de conclusies maar.

pinchaholic
30 januari 2003, 11:29
Heb zelf emg's 81 en 85 in mijn ibanez en het klinkt fantastisch! De emg 85 klinkt dynamisch en warm en de 81 gebruik meer voor de scheur.

Conclusie :

Doen!

Stitch
30 januari 2003, 12:21
Zijn er ook mensen die een pre-amp schakeling in hun gitaar hebben? Die je met regelbare gain knop in of uit kan draaien. Dan heb je volgens mij best of both worlds of ist niet zo simpel? Dat wou ik nml gaan proberen....

morris
31 januari 2003, 00:17
Op 2003-01-30 01:14, schreef MegaDrive:
Ik heb in twee van de 4 gitaren EMG's (81)zitten en ik vind het te gek! Toch heb ik laatst de EMG in mijn EDR470EXSG vervangen door een DiMarzio Steve's Special en dat klonk veeeel beter. Dus datzelfde gedaan in mijn SA-160QM (mahonie) en dat klonk helemaal nergens naar, terwijl ze met de EMG's praktisch identiek klonken. Trek zelf de conclusies maar.


we hebben het toch wel over gitaren he???
een plankje dat EDR470EXSG heet, dat kan al niet klinken :wink:

vinni
31 januari 2003, 02:50
Ik heb een preamp in mijn tele....nog wel! Haal ik er dit weekend uit....heb'm niet meer nodig....heb een soloswitch op mijn Mesa. T'is er eentje van EMG. Kan tot 20DB boosten....interesse?...mail me even...


Groet,
Vinni