PDA

View Full Version : Ibanez TS-9 VS Ibanez TS-9dx



Herman
3 november 2007, 00:00
Hola,

Ik zit al een tijdje te zoeken naar een gewone normale niet "ge-updrade" Ibanez TS9. Maar nu zag ik op het internet ook de TS-9dx staan. Als ik het goed begrijp is dit gewoon een TS-9 met extra functies. Is één van deze functies dat deze precies (of zo goed als) de TS9 klinkt? En ik heb nu over de andere functies 2 dingen gehoord: 1, Hij kan niet meer "scheuren" als de standaard TS9..2, hij kan wél meer scheuren als een standaard TS9. Welke van de 2 is waar? Dus nog even beknopt, kan ik als ik het geluid van de TS9 (standaard) wil hebben ook voor de TS-9DX gaan?

En dan direct nog maar even een vraagje, tot in hoeverre verschilt het geluid van een TS9 en een TS808. Deze schijnt iets warmer te zijn? En hoe zit het met de gain? Ongeveer even ver?

Bvd! :)

JeeBee
3 november 2007, 00:10
Ik heb de TS-808 gekocht nadat ik hem samen met de TS-9 had uitgeprobeerd.
Beiden hebben dat mooie randje, maar de TS-808 heeft toch nog net iets meer. Mocht je trouwens nog ietsje meer willen dan moet je ook de Fulltone fulldrive 2 (mosfet) eens uitproberen. Uiteraard geeft je eigen smaak de doorslag.

Dirk_Hendrik
3 november 2007, 10:17
Hola,

Ik zit al een tijdje te zoeken naar een gewone normale niet "ge-updrade" Ibanez TS9. Maar nu zag ik op het internet ook de TS-9dx staan. Als ik het goed begrijp is dit gewoon een TS-9 met extra functies. Is één van deze functies dat deze precies (of zo goed als) de TS9 klinkt? En ik heb nu over de andere functies 2 dingen gehoord: 1, Hij kan niet meer "scheuren" als de standaard TS9..2, hij kan wél meer scheuren als een standaard TS9. Welke van de 2 is waar? Dus nog even beknopt, kan ik als ik het geluid van de TS9 (standaard) wil hebben ook voor de TS-9DX gaan?

En dan direct nog maar even een vraagje, tot in hoeverre verschilt het geluid van een TS9 en een TS808. Deze schijnt iets warmer te zijn? En hoe zit het met de gain? Ongeveer even ver?

Bvd! :)

Kan hij klinken als een stockTS9? Ja.
Kan hij meer scheruren dan een stock ts9? Ja
Hoe groot zijn de verschillen met een 808? Minimaal en afhankelijk van de rest van je setup.

Herman
7 november 2007, 12:16
Ik heb nog even een vraagje over het jaartal van een 2e hands TS-9 waar ik op gereageerd heb (of dit nu een re-issue is of niet). Had wat gezocht op het internet, en had een verhaaltje gevonden dat het enerzijds een origineel uit '82 zou moeten zijn, maar anderzijds dat wanneer het pedaaltje een serienummer heeft wat met 206### of 207### begint, het een re-issue is. Maar ook staat er bij dat wanneer het een RI is dat er rechtsboven (aan de onderkant van het pedaaltje) op de sticker de letters "CE" staan om aan te duiden dat het om een RI gaat. Kan iemand mij helpen??
Dit is het serienummer:
206006

Bvd :)

EuroCinema
7 november 2007, 16:08
Ik vond die extra functies van de DX tegenvallen. Ze doen wel ongeveer wat er op het doosje staat dat ze doen, maar klinken in mijn oren gewoon niet zo heel lekker.

Over TS-9 vs 808: er is een verschil te horen, maar ik zou dat zeker niet klakkeloos aanduiden met "warmer". Eens te meer: het beste is om ze zelf te testen en het met je eigen oren te horen.

Herman
7 november 2007, 21:10
Over de keuze ben ik inmiddels uit (langs tonika geweest vanmiddag) en het word gewoon de TS-9. De extra functies op de DX versie was ik ook niet echt van ondersteboven, dus maar gewoon de standaard TS9..goedkoper, en er kan een potmetertje minder kapot gaan .;)

Maar ik zit dus nog met dat serienummer van dat pedaaltje op internet, kan iemand mij daarmee verder helpen?

Herman
8 november 2007, 18:19
*schaamteloze bump!

zjanke
8 november 2007, 19:13
Ik heb nog even een vraagje over het jaartal van een 2e hands TS-9 waar ik op gereageerd heb (of dit nu een re-issue is of niet). Had wat gezocht op het internet, en had een verhaaltje gevonden dat het enerzijds een origineel uit '82 zou moeten zijn, maar anderzijds dat wanneer het pedaaltje een serienummer heeft wat met 206### of 207### begint, het een re-issue is. Maar ook staat er bij dat wanneer het een RI is dat er rechtsboven (aan de onderkant van het pedaaltje) op de sticker de letters "CE" staan om aan te duiden dat het om een RI gaat. Kan iemand mij helpen??
Dit is het serienummer:
206006

Bvd :)



Die CE betekent dat het pedaal voldoet aan de europese normen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de re-issues toevallig van na de periode zijn dat men dat merkteken ging gebruiken. Het serienummer van de mijne begint met 034 en dat is toch echt een re-issue. Wel met extra mojo!

Herman
8 november 2007, 20:04
Zjanke, Je hebt een pm. :)

Dirk_Hendrik
8 november 2007, 20:13
Herman,


Ik heb in de afgelopen jaren meerdere pogingen gezien om serienummers aan periodes te linken. Ik kan me echter niet herinneren dat die ooit successvol waren...

Valoosj
8 november 2007, 21:02
Herman,


Ik heb in de afgelopen jaren meerdere pogingen gezien om serienummers aan periodes te linken. Ik kan me echter niet herinneren dat die ooit successvol waren...

Bij G&L hadden ze daar iets leuk voor gevonden. alle serienummers in een hoed, en dan telkens als er een gitaar af was trok iemand een nummertje