PDA

View Full Version : Inspiratie door nieuwe gitaar...



Rinze
2 november 2007, 23:57
Dus zowaar maar weer eens aan het opnemen geslagen - klik (http://www.rinzesgitaarweb.nl/geluid/deepslide.mp3) - het heet deepslide en er wordt nog aan gewerkt.

EDIT: nou doet de link het wel. Wat ik heb gedaan kun je hier (http://www.rinzesgitaarweb.nl/eigenmuziek.html) (ongeveer) lezen...

Riky
3 november 2007, 10:42
hmm sorry, maar het is niet mijn ding.

Je speelt wel strak, maar persoonlijk vind ik het te eentonig overkomen... terwijl je wel leuke solo's er in heb zitten...
Misschien moeten die iets harder????

:hippie:

Ash ketchum
3 november 2007, 10:48
Ik krijg het sfeertje van 1 of andere computergame als ik er zo naar luister. Vooral door de dreunende bass. Wel leuk gedaan, maar ik vindt het niet echt "gitaarmuziek".

bass blom
3 november 2007, 12:20
pfff kggggg tjsk tsjjk gwaaahh, lachen man :cheerup:

JeeBee
3 november 2007, 12:29
Even los van of ik het geheel mooi vind en enkele leuke solo's vind ik het wel heel apart en erg origineel. Dat verdient op zich al lof imo.

Rinze
3 november 2007, 15:45
Dank voor de tot nog toe redelijk complimenteuze posts. :cheerup:


@Bass Blom: je komt in mijn sig.

JvD.
3 november 2007, 15:52
super vet.. ietsje meer techno, en minder dance in de beat zou ik warderen. Techno-metal for ever!

bass blom
3 november 2007, 15:53
Dank voor de tot nog toe redelijk complimenteuze posts. :cheerup:


@Bass Blom: je komt in mijn sig.

ghegheghe. :D

Rinze
3 november 2007, 16:00
super vet.. ietsje meer techno, en minder dance in de beat zou ik warderen. Techno-metal for ever!

Euhhh.. helaas doe ik maar gewoon iets, wat bedoel je met meer techno en minder dance in de beat? Bedoel ik serieus hoor, ik weet niet zoveel van die genres af, heb 1 plaat van de Prodigy en wat Prong en Nine Inch Nails ( en nog wat diverse mp3'tjes), verder gaat mijn dance-kennis niet. De beats vind ik altijd leuk, maar er zit zo weinig gitaar in vaak, das moeilijk he.

Ik ben gewoon een ouwe lul, ik weet het :sneaky:

Luke-wannabe
3 november 2007, 16:04
Klinkt cool! Is tenminste weer eens wat anders!

bass blom
3 november 2007, 16:04
Euhhh.. helaas doe ik maar gewoon iets, wat bedoel je met meer techno en minder dance in de beat? Bedoel ik serieus hoor, ik weet niet zoveel van die genres af, heb 1 plaat van de Prodigy en wat Prong en Nine Inch Nails ( en nog wat diverse mp3'tjes), verder gaat mijn dance-kennis niet. De beats vind ik altijd leuk, maar er zit zo weinig gitaar in vaak, das moeilijk he.

Ik ben gewoon een ouwe lul, ik weet het :sneaky:

supergoed dat je gewoon maar wat doet, zo komen de beste dingen!
wtf maakt het uit hoe het heet en in welk hokje het hoort :D

Micro-e
3 november 2007, 16:15
Echt te gek! :cooler:
Ik hou van gitaanuziek gecombineerd met dikke beats

TimoSomers
3 november 2007, 16:17
Kicke nummer dude !
Als die fackedup jumpers nou op deze muziek gingen jumpen, ók :chicken: .
Paar lekkere solo's en erg relaxed als achtergrond muziekje, erg gaaf!

HvV
4 november 2007, 10:59
Ik vindt het best geinig. Origineel!

Rinze
4 november 2007, 18:03
Thnx voor de complimenten, nu hoop ik dat er gauw weer wat boven komt borrelen qua inspiratie.

guitarchris
4 november 2007, 19:29
Ik vind het wel... bijzonder..

fransoos
4 november 2007, 22:36
Klinkt cool! Is tenminste weer eens wat anders!

ben ik met luke eens; vet en anders, ben dan wel ouder, maar dit vind ik toch lekkuuuuurrrrr,
van mij mag je nog wel wat posten

Noid
9 november 2007, 11:11
Leuk gedaan! Bij sommige passages moest ik aan Prong denken vooral waar je "tokkelt" en de thematische solo-tjes. Verderop las ik dat je Prong zelf ook al genoemd had. Met die beat is het zoiets als Prong meets Prodigy. Qua productie en strakheid leuke opname. De drums klinken echter te digitaal, waar heb je die mee opgenomen? Qua compositie zou het wellicht nog wat harmonieuzer kunnen.

Rinze
9 november 2007, 13:26
Prong is inderdaad een favoriet (moet de nieuwe plaat nog even halen, schijnt erg goed te zijn). De drums zijn synthdrums uit de RMIV, het is de bedoeling dat ze zo klinken, ik streef niet naar een natuurlijk drumgeluid of gevoel, vroeger wel, maar ik vind het leuker om bewust "kunstmatig" te klinken. Ik stel ze zo af dat ze naar mijn idee goed in het geheel passen.

Qua compositie, tja, het is altijd balanceren tussen goed in het gehoor liggend en minder voorspelbaar. Wat ook meespeelt is dat ik niet zing en toch vrij gitaargericht denk. Maar ik geef toe dat mijn compositorische kwaliteiten nog wel wat fine-tuning kunnen gebruiken. Wordt aan gewerkt :satisfie:

pietjeekes
17 december 2007, 22:44
is wel cool niet direkt mijn stijl maar vetjes is het wel