PDA

View Full Version : Gekker moet het toch niet worden, of wel



hadv
3 november 2007, 00:54
http://www.samenkopen.net/action/302079

en ja, ik heb ook wat besteld, voor dat geld kan ik het niet laten

Ibanez666
3 november 2007, 01:08
ik wordt zenuwachtig van zijn manier van spelen

TimmU
3 november 2007, 01:37
Ik krijg toch echt sterk de drang om daar ook een paar gitaartjes te bestellen.
Dat is én altijd leuk voor erbij, en het is leuk knutselen!
hmm, iemand ervaring met deze manier? word je niet zéér gemakkelijk voor de gek gehouden enz. De kwaliteit van de gitaren zal niet echt al te shockerend goed zijn, ik heb het meer over het idee van : Ik geef jou geld, jij mij een gitaar. gaat dat allemaal eerlijk?

Mr.Fingers
3 november 2007, 11:09
http://www.samenkopen.net/action_product/302079/437984

Ik vind deze wel erg aanlokkelijk... Spijtig van de inlay's in de neck wel...

johnfrusciante2
3 november 2007, 12:02
Ok ,dat zijn er gave gitaartjes!
Ik ga er denk ik ook wat bestellen:)
Maar er zit geen addertje onder het gras ofzo?

Erik

Riky
3 november 2007, 12:26
Hmmm ik w8 af tot er iemand een gitaar in huis heeft...

ik vertrouw het eigenlijk voor geen meter... een gitaar met floyd voor 90 euro:sssh:

G.G.
3 november 2007, 12:29
Maar er zit geen addertje onder het gras ofzo?


ja, de verzendkosten die er nog bij komen zullen wel gruwelijk hoog zijn, dan de invoerrechten etc..

En dan blijkt waarschijnlijk nog dat het klote kwaliteit is.

Wat is het allemaal met dit soort aanbiedingen net als bij gibsUn. Mensen, dit is brol. Zoek een echt instrument.

Brent Ray Vaughan
3 november 2007, 12:36
Er moet volgens mij ook wel een addertje onder het gras zitten. Ontzettende lage prijzen!
Als er geen addertje onder het gras zit, moet het echt wel dikke rommel zijn.

Voor een goede gitaar, betaal je gewoon veel geld. Prijzen van 60-70 € voor een nieuwe gitaar zouden bij iedereen een belletje moeten doen rinkelen. Als je het geld niet hebt, koop dan een 2de hands Squiertje of London City of zo, dan ben je veel beter af lijkt me.

Als muurdecoratie zitten er wel enkele mooie zaakjes tussen

Dweezman
3 november 2007, 13:07
ik hoor eigenlijk geen gitaar op die filmpjes, maar 'n digitaal fx-ding...


edit: wel héél goedkoop, zeg...

Nobilta
3 november 2007, 17:18
Wat een imitatiebrol zeg.

Mr.Fingers
3 november 2007, 17:33
http://www.ssmii.com/

Ze komen van hier, en het ziet er belabberd uit...

hadv
3 november 2007, 17:46
even ter info. ik heb al meerdere keren met andere samenkoop acties mee gedaan. tot nu toe geen enkel probleem behalve dat een leverancier niet op tijd kon leveren. heb toen keurig mijn geld terug gekregen.
de verzendkosten zitten er bij, worden overigens automatisch berekend als je wat bestelt.

en ja, de kwaliteit zal wel matig zijn, maar ik neem gewoon een gok voor zeer weinig geld. ik kan er nog altijd andere pickups in zetten.

Mr.Fingers
3 november 2007, 17:47
even ter info. ik heb al meerdere keren met andere samenkoop acties mee gedaan. tot nu toe geen enkel probleem behalve dat een leverancier niet op tijd kon leveren. heb toen keurig mijn geld terug gekregen.
de verzendkosten zitten er bij, worden overigens automatisch berekend als je wat bestelt.

en ja, de kwaliteit zal wel matig zijn, maar ik neem gewoon een gok voor zeer weinig geld. ik kan er nog altijd andere pickups in zetten.

Dus 60€ voor zo'n strat met verzendkosten incluis?

wietse
3 november 2007, 18:59
Dus 60€ voor zo'n strat met verzendkosten incluis?

in belgie is verzekerd verzenden 10 euro, valt dus wel mee.

ik vind deze wel lachen.
http://www.ssmii.com/UploadFiles/Guitar/SHLQ999.jpg

zou je die ook kunnen bestellen bij samen kopen?

de meeste gitaartjes die er staan zie ik als leuke handel niet voor mezelf, die dubbelnek is goedkoop maar ook lelijk jammer had er wel een dubbelnek bij willen hebben.

johnfrusciante2
3 november 2007, 21:25
Ik ga denk ik 2 stratjes kopen hehe.
En dan een frusciante en mayer stratjes van maken.
En aan mijn muur hangen haha :hippie:

Erik

iwamoto
3 november 2007, 21:53
mensen hebben ook niet echt door wat het idee is van samenkopen he, het idee is juist, dat je door in 1 keer veel te kopen bespaart op verzendkosten....

maargoed, ik denk dat een gitaar van 160 euro niet vergelijkbaar is met een custom shop...maar ik snap niet dat mensen dit zelf niet kunnen bedenken....

Jimwoud
3 november 2007, 22:16
Zijn toch normale prijzen voor rommel. Die goedkope richwoods waren maar iets duurder. Die naam al SunSmile, en dat op een metal gitaar, hehe, steengoed dus.

Jammer dat die LP's zo'n lelijke headstock hebben.

Edit: Die hardcases zijn wel ok denk ik. Wil ik wel een LP case van hebben.

Mark1990
4 november 2007, 14:54
Zijn toch normale prijzen voor rommel. Die goedkope richwoods waren maar iets duurder. Die naam al SunSmile, en dat op een metal gitaar, hehe, steengoed dus.

Jammer dat die LP's zo'n lelijke headstock hebben.

Edit: Die hardcases zijn wel ok denk ik. Wil ik wel een LP case van hebben.

het mooie is dus dat je zelf kan kiezen wat er op de headstock komt, omdat er zoveel tegelijk besteld wordt.

A_monkey
4 november 2007, 18:57
misschien dat ik wel een thinlinetje ga bestelle voor de lol :p
ik bedoel het is zo goed als geen geld tog?

Mr.Fingers
4 november 2007, 19:20
http://www.bachmusik.com/system/media/products/prod_42_1145453048.jpg

Nog gekker uit Tsjechië: Een rickenbacker 650 copy voor 108€ (en ze ziet er verdomme lijp uit!)

marter544
4 november 2007, 19:30
mensen hebben ook niet echt door wat het idee is van samenkopen he, het idee is juist, dat je door in 1 keer veel te kopen bespaart op verzendkosten....

maargoed, ik denk dat een gitaar van 160 euro niet vergelijkbaar is met een custom shop...maar ik snap niet dat mensen dit zelf niet kunnen bedenken....

De verzendkosten staan er zelfs bij, en die zijn niet veel.. Zo'n strat van 38 euro is miss wel grappig, maar ik denk dat je er beter 6 setjes snaren van kan kopen :hippie:

F*R*E*A*K
4 november 2007, 19:54
even een woordje wijsheid:
Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook.

G.G.
4 november 2007, 19:56
even een woordje wijsheid:
Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook.

Precies. Je koopt voor €100 een berg rommel ter waarde van €100, en daar betaal je ook nog eens invoerrechten en verzendkosten over.

eens kijken of een of andere Chinees mijn vuilniszak wil kopen, met vers afval.

Weegt 4,5 kg. Kost €100 en invoerrechten en verzendkosten zijn voor de koper.

Jim Haagmans
5 november 2007, 12:06
jezus wat kan die gast kut spelen zeg, word dr echt misselik van gewoon. Trouwens gitaren klinken helemaal bagger. misschien leuk voor een tientje? v.a. 38 euro vind ik wel heel erg overpriced

ExRxIxC
5 november 2007, 12:30
ach, je kan altijd proberen dat 38 euro ding door te verkopen voor 45 ofzo.

Jimwoud
5 november 2007, 14:48
ik zie nergens iets staan over de aanpassingen van de headstock?

En hoe lang gaat het ongeveer duren voordat die gitaren in NL zijn? Kan wel even duren denk ik.

hadv
5 november 2007, 19:08
Precies. Je koopt voor €100 een berg rommel ter waarde van €100, en daar betaal je ook nog eens invoerrechten en verzendkosten over.

eens kijken of een of andere Chinees mijn vuilniszak wil kopen, met vers afval.

Weegt 4,5 kg. Kost €100 en invoerrechten en verzendkosten zijn voor de koper.
als je nou eerst even zou lezen hoe het zit met de "extra" kosten dan zou je dit soort opmerkingen niet maken. de kostprijs is exclusief vervoer vanaf valkenswaard (dat ligt in nederland voor het geval je dat niet wist). 10 euri voor 10 kg. de rest zit dus al in de prijs van de gitaar inbegrepen.




maar waarschijnlijk wil je het gewoon niet weten...

G.G.
5 november 2007, 19:18
als je nou eerst even zou lezen hoe het zit met de "extra" kosten dan zou je dit soort opmerkingen niet maken. de kostprijs is exclusief vervoer vanaf valkenswaard (dat ligt in nederland voor het geval je dat niet wist). 10 euri voor 10 kg. de rest zit dus al in de prijs van de gitaar inbegrepen.




maar waarschijnlijk wil je het gewoon niet weten...

Oke, nou dat scheelt dan al aanzienlijk in de kosten. Dan nog lijkt het me zonde van het geld. Kan nooit kwaliteit zijn voor zulke bedragen. Misschien wel leuk om aan de muur te hebben hangen,

FenderPlayer
12 november 2007, 20:56
ach....je kan ze idd aan de muur hangen of tijdens een optreden in de fik steken of kapot gooien...altijd al eens willen doen...liever met zon ding dat met een van mn schatjes....maar ik zie ook allemaal kleuropties e.d.?maar hoe lang duurt het dan voor je dat ding in huis hebt?

(kleurkeuze moet wel bij mn muren passen natuurlijk.....altijd al gitaarbehang willen hebben...)

hadv
12 november 2007, 23:07
maar hoe lang duurt het dan voor je dat ding in huis hebt?

dat kan nog wel even duren, op de infopagina staat bestellen in de maand november, dat wachten op vervoer. reken op ergens in januari.

TimmU
13 november 2007, 01:22
ik zou best graag is een aantal van die gitaren willen bestellen, 1 nummertje met zo'n gitaar raggen op 't podium. Voor het nummer aankondigen dat dit m'n lievelingsgitaar is ,dat ik hem overal naartoe meeneem. dan grandioos vernaggelen ( kapot slaan op hoofd van drummer, zanger anaal mee penetreren(overdwars) , in de fik steken, publiek in slingeren , kapot slaan op de grond). lijkt me érg cool!

Orpheo
13 november 2007, 01:26
ik zou best graag is een aantal van die gitaren willen bestellen, 1 nummertje met zo'n gitaar raggen op 't podium. Voor het nummer aankondigen dat dit m'n lievelingsgitaar is ,dat ik hem overal naartoe meeneem. dan grandioos vernaggelen ( kapot slaan op hoofd van drummer, zanger anaal mee penetreren(overdwars) , in de fik steken, publiek in slingeren , kapot slaan op de grond). lijkt me érg cool!

:o sick mind....

Ic3gl0vE
13 november 2007, 01:30
Maar je speelde prog toch?

#55: Do not move on stage.

TimmU
13 november 2007, 01:34
Maar je speelde prog toch?

#55: Do not move on stage.
I know, I know.

koennie
13 november 2007, 14:02
ja als ik dit zie denk ik ook dat t te mooi is om waar te zijn:

http://www.ssmii.com/UploadFiles/Basses/SBN60-b.jpg

maar die wil ik wel voor dat geld, 140 eu...

FenderPlayer
13 november 2007, 14:14
Naja als iemand intresse heeft of zon ding heeft gekocht, laat het me even weten hoe dat gedoe werkt... voor dat geld neem ik er wel minstens 3, altijd leuk om te hebben...rommel....
Je weet maar nooit wanneer het van pas komt. en wat was er nou met dat dingen zetten op de headstock?

FenderPlayer
13 november 2007, 15:03
Je schijnt trouwens ook de houtsoort van de body te kunnen kiezen....en eigen inlays...voor dat geld sloop ik de rest gewoon en zet ik er eigen elektronica en pickups in....dan heb je er misschien zelfs nog wat aan....

hadv
13 november 2007, 17:17
en wat was er nou met dat dingen zetten op de headstock?
zo'n fabriek heeft een eigen logo, maar als je veel bestelt kun je er ook je eigen logo op laten zetten (deden de japanse fabrieken vroeger ook). zoals het er nu naar uitziet komt er gewoon GEEN logo op (kun je zelf een decalletje plakken)

hadv
13 november 2007, 17:21
Je schijnt trouwens ook de houtsoort van de body te kunnen kiezen....en eigen inlays...voor dat geld sloop ik de rest gewoon en zet ik er eigen elektronica en pickups in....dan heb je er misschien zelfs nog wat aan....
Dat van die houtsoort klopt niet helemaal, de verschillende types hebben wel verschillende houtsoorten. inlays wel, evenals hardware en afwerking (kleuren enzo). Je moet dus een type kiezen met de houtsoort die jij zoekt. Overigens is het meeste "basswood", maar ik heb er een van mahonie besteld (SG model).
En ik ga inderdaad de pickups vervangen. Dat heb ik in het verleden gedaan met een Cort, dat ding klonk daarna echt super (2e hands Gibsons ipv de standaar Mighty Mite's)

TimmU
13 november 2007, 17:24
Dat van die houtsoort klopt niet helemaal, de verschillende types hebben wel verschillende houtsoorten. inlays wel, evenals hardware en afwerking (kleuren enzo). Je moet dus een type kiezen met de houtsoort die jij zoekt. Overigens is het meeste "basswood", maar ik heb er een van mahonie besteld (SG model).
En ik ga inderdaad de pickups vervangen. Dat heb ik in het verleden gedaan met een Cort, dat ding klonk daarna echt super (2e hands Gibsons ipv de standaar Mighty Mite's)
oké, zodra je em binnenhebt review ? foto's !?

Requiem1991
13 november 2007, 19:24
Op de site van Sun....... staan zelfs gitaren met dikke EMG elementen lol

Lennert
13 november 2007, 23:26
Ik heb wel interesse in die losse bodies op de site van sun, zitten leuke vormpjes tussen! dan kun je de rest bij meer vertrouwde leveranciers halen.

hadv
13 november 2007, 23:36
toch maar even voor degenen die het Samenkopen systeem niet kennen. Er neemt iemand initiatief omdat massa inkoop goedkoop is. Meestal wil die persoon alleen maar iets voor zichzelf, maar is dat te duur. Die organiseert dan zo'n actie, verzamelt de bestellingen, verzamelt het geld en bestelt bij de fabriek, laat het overkomen en zorgt voor de verzending naar de deelnemers. Vaak zijn dit eenmalige acties, dus ga er niet van uit dat als de deelnemers jullie weten te overtuigen van de prijs/kwaliteit verhouding dat je dan de week daarop even een gitaar kunt bestellen.
De huidige organisator heeft als ondergrens een bedrag van 4000 euri (daar is hij overigens al ruim overheen), maar dat geeft wel aan wat zo'n actie allemaal met zich meebrengt (meer dan je lief is in ieder geval).

Noid
19 november 2007, 13:51
Loopt wel lekker die inkoopactie: nu al voor bijna 9000,- aan bestellingen.

wietse
22 november 2007, 19:59
heb er ook maar 2 besteld, 2 tele's de goedkoopste voor 50 en een luxere blonde met binding voor 60.
is het niks dan verkoop ik de boel in onderdelen en zijn ze wel leuk dan kan ik er altijd wat aan verdienen.
mischien doe ik er ook nog een stratje bij voor 38 euro.
leuk voor de handel.

Gitarezzo
22 november 2007, 22:25
Ja hoor mij hebben ze ook weten te verleiden :D Ik ben benieuwd hoe die telecaster van 60 euries zal zijn, hij ziet er iig wel erg mooi uit!