PDA

View Full Version : Nieuw in de pedalenwereld!



Bernd Veenema
2 november 2007, 22:41
Hoi iedereen,

Ik ben van plan om mijn Powerball te verkopen om daarvoor in de plaats een Koch Studiotone en een Vox AC30 te kopen. Zie hiervoor mijn topic in het versterkergedeelte van deze website.
Nu heb ik gehoord dat deze versterkers goed om kunnen gaan met pedaaltjes.
Ik heb nodig:
- Een Wah
- Een Tubescreamer/overdrive
- Een Delay
- Een Phaser
- Een Flanger

Voor de Wah heb ik de volgende ideeen:
- RMC-1
- RMC-3
- VOX Wah

Voor de tubescreamer/overdrive had ik het idee om 2 pedaaltjes te kopen. 1 echte tubescreamer voor de blues-achtige dingen en 1 voor de hardrock/metalsounds. Ik heb de volgende pedaaltjes op het oog, maar moet ze nog testen. Graag jullie mening!
- Digitech Bad Monkey
- Maxon OD-808
- T-Rex Dr. Swamp
- Voodoolab Sparkle Drive
- Fulltone fulldrive 2
- Menatone Red Snapper

Voor de delay had ik het idee om voor de T-rex Replica te gaan. Zijn er ook vergelijkbare pedaaltjes van goede kwaliteit?
Voor de Flanger en Phaser heb ik de MXR EVH pedalen op het oog. Iemand ervaring hiermee?

Graag zoveel mogelijk tips. Welke stroomvoorzieningen zijn er te krijgen? Het lijkt mij niet ideaal om alles op 9 volt batterijen te laten lopen.
Verder heb ik een A/B box nodig om de versterkers te kunnen switchen.

Laatst zag ik iemand die 2 versterkers tegelijk gebruikte om zo een stereo 'U2' achtige sound te creeren. Hoe werkt dit?

Alvast bedankt!

DREAMMACHINE
2 november 2007, 22:53
hey, mooi idee om met pedalen aan de slag te gaan. Zeker met die amps die je op het oog hebt.

Check m'n sig, misschien staat er nog wat voor je bij ( wah: rmc 3, tubescreamer: blues pro)

JeeBee
2 november 2007, 23:19
Hoi iedereen,

Laatst zag ik iemand die 2 versterkers tegelijk gebruikte om zo een stereo 'U2' achtige sound te creeren. Hoe werkt dit?

Alvast bedankt!

Dat kan op meerdere manieren, maar een hele simpele is een pedaal te gebruiken met 2 output kanalen (gitaarkabel in input van pedaal; 2 aparte gitaarsnoeren elk op 1 outputkanaal van pedaal naar de input van een versterker). ik speel al jaren 'stereo' en eenmaal gewend is het spelen over 1 versterker dan wel erg mono :seriousf:

Dirk_Hendrik
2 november 2007, 23:24
Hoi iedereen,

Ik ben van plan om mijn Powerball te verkopen om daarvoor in de plaats een Koch Studiotone en een Vox AC30 te kopen. Zie hiervoor mijn topic in het versterkergedeelte van deze website.
Nu heb ik gehoord dat deze versterkers goed om kunnen gaan met pedaaltjes.
Ik heb nodig:
- Een Wah
- Een Tubescreamer/overdrive
- Een Delay
- Een Phaser
- Een Flanger

Voor de Wah heb ik de volgende ideeen:
- RMC-1
- RMC-3
- VOX Wah

Voor de tubescreamer/overdrive had ik het idee om 2 pedaaltjes te kopen. 1 echte tubescreamer voor de blues-achtige dingen en 1 voor de hardrock/metalsounds. Ik heb de volgende pedaaltjes op het oog, maar moet ze nog testen. Graag jullie mening!
- Digitech Bad Monkey
- Maxon OD-808
- T-Rex Dr. Swamp
- Voodoolab Sparkle Drive
- Fulltone fulldrive 2
- Menatone Red Snapper

Voor de delay had ik het idee om voor de T-rex Replica te gaan. Zijn er ook vergelijkbare pedaaltjes van goede kwaliteit?
Voor de Flanger en Phaser heb ik de MXR EVH pedalen op het oog. Iemand ervaring hiermee?

Graag zoveel mogelijk tips. Welke stroomvoorzieningen zijn er te krijgen? Het lijkt mij niet ideaal om alles op 9 volt batterijen te laten lopen.
Verder heb ik een A/B box nodig om de versterkers te kunnen switchen.

Laatst zag ik iemand die 2 versterkers tegelijk gebruikte om zo een stereo 'U2' achtige sound te creeren. Hoe werkt dit?

Alvast bedankt!

Je maakt het moeilijk.

TS-... go for it.
De alternatieven die je noemt voor "metal" sounds zitten mij te dicht bij TS-es om echt een dito, laat staan metal, verschil te maken.

Wah's. Geen commentaar. Met alledrie de genoemde opties zou ik rustig wekenlang de buhne op stappen.

Flange. Niks mis met de evh maar kijk eens verder wat er nog meer aan flanges bestaat, ook vanuit een kostenperspectief. Ik roep Ibanez.

delay... De replica heeft zowel hele positieve als negatieve reacties opgeleverd. Asl alternatief roep ik ten eerste de industry standard DD3 (waar ik persoonlijk niet zo gek op ben maar hij zit in het straatje) en daarna de analoge hoe a la Ibanez AD9 en EH Memory man, al dan niet deluxe. Tristan van dit forum liet me pasgeleden per ongeluk weer even ervaren hoe goed dat ding wel niet is (ofwel, ik ken het apparaat maar met een andere speler klinkt ie totaal verschillend.. Wauw!)

Phase, Smallstone, MXR phase 90, en Ibanez PT707 proberen, daarna je smaak bepalen.

etc etc... smaken verschillen

Bernd Veenema
2 november 2007, 23:52
Ok!
Bedankt voor de tips zover.
Ga binnenkort de boel even testen. Bij een winkel in de buurt staan ze eigenlijk allemaal. Welk pedaaltje is volgens jullie wel geschikt om een mooie hardrock sound te krijgen?

JeeBee
3 november 2007, 00:01
Voor wat het waard is : smaken verschillen.

Praktisch alle T-Rex pedalen zijn van goede klasse, probeer ook eens de T-Rex Mud Honey!
Die EH Memory Man (Deluxe) heeft zeker een mooie delay. De Fulltone fulldrive 2 is er nu ook in de mosfet versie (ietsje vetter). Ik denk wel dat dit laatste pedaal niet echt geschikt is voor een metalsound maar meer voor (hard)rock. Alle genoemde pedalen heb ik zelf al een tijd, uitgekozen na vergelijk met allerlei andere, en ben er zeer tevreden over. Maar dat is ook een kwestie van persoonlijke smaak (dus hoewel ze ook goede recenties hebben, natuurlijk altijd zelf eens uitproberen en vergelijken).

Nitefly7
3 november 2007, 11:27
Mooi plan, zelf heb ik ook 'n Studiotone (moet wel even gerepareerd worden, eindtrapje doet flaky.. maar via de rec.out is t wel erg lekker)

Wah; met je Wolfgang zou ik even gaan testen, de RMC-1 schijnt lekkerder te klinken met singlecoils (of split-coils), dus de RMC-3 is een goede keus, omdat deze kan klinken als vrijwel alle RMC's, waaronder -mijn- Picture Wah..
De Vox wah is 'n klassieker, dus ook erg goed.. Zelf vind ik de oude trouwe GCB-95 ('originele' Crybaby), de Crybaby Classic, de Crybaby 535q en de RMC Picture wah heer-lijk..

TS/OD:
Bad Monkey + OCD
Bad Monkey + Dr. Swamp (voordeel van 3 extra kanalen)
Fulldrive II + OCD
Fulldrive + Dr. Swamp
Bad Monkey/Red Snapper
Fulldrive/Red Snapper

ipv de OCD is 'n Crowther Hot Cake ook erg lekker

en iets erboven is de MI Audio Tube Zone ook zeker 'n aanrader..

Delay:
Can't go wrong with Replica (heb 'm zelf ook, maar niet 'bij de hand')
Ook aan de raden zijn de ouwe getrouwe DD-5 (heb ik volgens mij al bijna 10 jaar ), de DD-3, Ibanezjes AD-9, maar ook iets als de Digitech Digidelay..

Flanger/Phaser:
Iedere phase90 is erg ok, de eVh zeker..
Retro-sonic is ook 'n goeie optie
en 'n -oudere- Ibanez PT-serie is ook errug vet (laatst nog mooi exemplaar in Stockholm kunnen proberen)

Stroomvoorziening in dit voorbeeld hierboven kan 'n simpele OneSpot zijn, maar Dc brick, of misschien zelfs Pedal Power 2 kan ook..

Stereo kan heel makkelijk met de stereo-uitgang van Replica of DD-5..

let wel op dat je niet én A/B'en kunt én stereo kan spelen, tenzij je een parallele loop gebruikt:

gitaar -> Replica dry out -> A/B -> 2 versterkers
gitaar -> replica echo out -> return van een parallele fx loop
en dit is ook niet ideaal...

gewoon 'n 3e versterker erbij pakken :P

Mitch
3 november 2007, 12:44
mild/heavy OD:
hier moet ik echt even twee van mijn grote favorieten aanbevelen: de Subdecay Liquid Sunshine en Blackstar. De LS is qua klank een milde overdrive, maar de toonregeling is heel vernuftig. Je draait de mate van oversturing in het laag en de mate van oversturing in het hoog in en daarna maak je de boel qua toon af met de toonkop. De Blackstar gebruikt dit truukje trouwens ook en het werkt ontzettend goed om voor iedere amp de perfecte sound te krijgen. De Blackstar is een ontzettend lekkere heavy overdrive, geweldige crunch in het tophoog ook. De aardigheid is dat de LS ervóór prima als lead boost te gebruiken is. Niet goedkoop, maar wel erg goed.

phaser:
wat Dirk zegt, luister eerst eens of je meer in het Phase90 straatje zit of in het small stone straatje.

delay:
als je écht naar U2 achtige delays wil in ping pong opstelling en/of met dubbele delay dan zou ik niet 1, 2, 3 naar de T Rex kijken. Het enige bruikbare is de triplet instelling zodat je 'm in triolen kunt tappen in plaats van puur op de tel. Maar als je een beetje serieuze sound wil...de T Rex is gewoon een suffe, alledaagse delay. Daar zijn er zó veel van, alleen deze is een stuk duurder.
Als pure, standalone delay gaat er eigenlijk niets boven de MM Deluxe, zeker door de modulatie. Daar zijn niet zo heel veel alternatieven voor in de goedkopere hoek, wel duurder (Diamond Memory Lane etc.).
De echte 'hakkende' delay bereik je door twee delays te gebruiken naar de beide amps en er dan een tijdsverschil tussen te gebruiken waardoor de echo's van beide na een maat elkaar weer vinden.


Sorry, ik moet nu weg, edit later mijn post wel met aanvullingen....

vinni
3 november 2007, 13:34
Ook ik heb zo mijn voorkeuren....maar daar zal ik je niet teveel mee vermoeien.

Delay : wat je wil zit in de TC Nova delay.
OD : ach zoveel....ben zelf behoorlijk onder de indruk van de GT500.

Overigens ben ik het niet eens met Nitefly over de OCD en Hotcake.
De OCD is een stuk dynamischer en klinkt minder boxey....(leuke term)
Kon de Hotcake niet velen terwijl ik de OCD ook super vind net zoals de GT500. De Crowther en OCD heb ik ca. een jaar gebruikt. De GT heb ik getest.
Hmm...wellicht voor Sinterklaas!

Groet,
Vinni

Bernd Veenema
3 november 2007, 13:56
Super dat er zoveel reacties zijn.
Ik ga vanmiddag waarschijnlijk even naar een winkel toe die er wel een aantal heeft staan.
Heb even wat sampletjes gedownload van de subdecay black star en die lijkt mij wel super. Is wel echt het geluid dat ik zoek.
Die EH MM Deluxe is bij mij in de omgeving niet echt te testen. Zag hem bij thomann voor 260 euro staan. Dat is inderdaad meer dan 100 euro goedkoper dan de replica.

Mitch
3 november 2007, 16:04
Zo, ben d'r weer... voor ik een heel delay verhaal ga houden: wil je echt naar de 2 amps setup ? En wil je dan wet/dry of wil je ping pongen (=één delay die zijn delays om en om naar de één of de andere amp stuurt). Ping pongen kan ook met twee delays namelijk, waarbij je ieder naar een amp stuurt. Afijn... er is plenty mogelijk.
Die Black star is echt ontzettend cool. Het is dat ik een dergelijke sound niet gebruik in een band en al redelijk 'vol' zit met scheurpedalen, maar anders kocht ik 'm acuut.

Bernd Veenema
3 november 2007, 16:24
Ik moet even kijken. Ik zal de versterkers niet zo vaak tegelijk gebruiken denk ik. Kan dus wel gewoon wet/dry op de vox ac30 ofzo.
Moet ik nog maar eens rustig over nadenken.
Welke switcher adviseren jullie?

De Radial Switchbone, de Radial Bigshot of de Lehle 1 to 3?
Verder vraag ik me af welke powersupply goed is.
Iemand ervaring met de Behringer PB1000? Dit is een koffer met powersuppy geloof ik.
Verder heb ik gezien:
T-Rex Fuel Tank
Voodoo Lab Pedal Power II
Dunlop DCB10

Nitefly7
3 november 2007, 17:15
Ook ik heb zo mijn voorkeuren....maar daar zal ik je niet teveel mee vermoeien.

Delay : wat je wil zit in de TC Nova delay.
OD : ach zoveel....ben zelf behoorlijk onder de indruk van de GT500.

Overigens ben ik het niet eens met Nitefly over de OCD en Hotcake.
De OCD is een stuk dynamischer en klinkt minder boxey....(leuke term)
Kon de Hotcake niet velen terwijl ik de OCD ook super vind net zoals de GT500. De Crowther en OCD heb ik ca. een jaar gebruikt. De GT heb ik getest.
Hmm...wellicht voor Sinterklaas!

Groet,
Vinni

Voor U2-stuff e.d. is de Nova inderdaad wel heel erg fijn (en bovendien goedkoper dan de Replica....!), was 'm bijna vergeten..

IMHO, de beperkte tijd die ik met de Hot Cake heb doorgebracht, had 'ie genoeg gain-reserve om, i.c.m. een TS-achtige, een geweldige leadtoon te krijgen.
Misschien idd minder dynamisch dan 'n OCD, en zeker geen 'metal/face-melting' kracht als 'n Tube Zone.. maar niet echt 'slecht'..

Bernd Veenema
3 november 2007, 20:12
Maar is die TC Nova ook beter dan de EH MM Deluxe?
Prijs is ongeveer hetzelfde.

Mitch
3 november 2007, 22:29
'Beter' ? De één is een digitale delay met en berg features, de ander een ikoon in analoog delay-land met een geweldige sound. De één is niet 'beter' dan de ander, maar ze zijn gewoon niet te vergelijken.
De vraag op zich geeft al aan dat je, zoals je topic titel al duidelijk aangaf, nogal nieuw bent in pedalenland. Ik denk dat je nu weer in het stadium bent dat je eens wat soundbites moet gaan luisteren online en vooral wat meer gaat testen, als het even kan met iemand die er al wat meer sjoege van heeft. Vul anders je profiel eens aan met je woonplaats, kunnen we kijken of er een vrijwilliger opstaat om je in real life wegwijs te maken in pedalenland ;)

drap
3 november 2007, 22:38
Het ergste komt na het testen. Het kopen. En na een half jaar weer verkopen, en weer kopen, en weer verkopen, enz... Gelukkig heb ik dat allemaal allang gehad! *kuch* :D

Aankopen die vervolgens nooit gebruikt worden, da's ook een leuke btw. Zo heb ik nog wat van dat soort troep liggen...

Bernd Veenema
4 november 2007, 01:25
Ik ben zeker al bezig met het beluisteren van soundbites.
Het probleem met testen is dat de winkels bij mij in de buurt (Groningen) er gewoon weinig belang bij hebben dat ik al die pedaaltjes ga testen. Tonika valt trouwens wel erg mee, maar zij hebben niet van die boutique pedalen die ik eigenlijk wel zoek. Zij zitten meer in de boss/digitech hoek.
Ik ben nu dus bezig om een selectie te maken om dan vervolgens wat spul te testen. Afgaand op de soundbites vind ik de subdecay black star iig erg vet.
Is echt de sound die ik zoek en ook niet duur. Deze is helaas voor mijn weten alleen te testen bij de Gier gitaarbouw en dat is voor mij weer een heel eind reizen. Hetzelfde geld voor veel andere pedaaltjes als de EH MM Deluxe. Die spreekt mij trouwens wel enorm aan. Ik zit nu aan de volgende pedaaltjes te denken:


- Subdecay Black Star
- Sparkle Drive, Dr. Swamp of Fulldrive
- Electro Harmonix Memory Man Deluxe
- Vox Wah
- MXR Phase 90 EVH
- MXR Flange EVH/ Fulltone Flange

Heeft iemand ervaring met de Behringer PB1000?
Dit is een pedalboard met stroomvoorziening voor 109 euro. Is dit wat?
Of zou ik toch voor een Fuel Tank moeten gaan?
Verder vraag ik mij af hoe belangrijk het is dat de pedaaltjes True Bypass zijn. Maakt dit zoveel verschil? Bij de delay die toch in de loop komt is dat toch inet zo belangrijk?

Nitefly7
4 november 2007, 01:44
Qua stroom heb je genoeg aan een 1Spot of Fueltank (dan heb je wel geen 18v, mocht je die nodig hebben..) !

Je selectie ziet er leuk uit, hoewel ik op basis van je eisen, toch echt die Nova Delay zou willen aanraden.. (of 'm i.i.g. te testen)

maar uhm..
Fulltone Flange?

True Bypass met 5 pedalen is nog niet zo kritisch, zeker niet bij deze keus...
Zelf luisteren of je verschil merkt en zo ja, of dat verschil storend is..

Anders gewoon True Bypass met zoek-functie doen, dan zul je alle zin en onzin van TB horen..



Ik ben zeker al bezig met het beluisteren van soundbites.
Het probleem met testen is dat de winkels bij mij in de buurt (Groningen) er gewoon weinig belang bij hebben dat ik al die pedaaltjes ga testen. Tonika valt trouwens wel erg mee, maar zij hebben niet van die boutique pedalen die ik eigenlijk wel zoek. Zij zitten meer in de boss/digitech hoek.
Ik ben nu dus bezig om een selectie te maken om dan vervolgens wat spul te testen. Afgaand op de soundbites vind ik de subdecay black star iig erg vet.
Is echt de sound die ik zoek en ook niet duur. Deze is helaas voor mijn weten alleen te testen bij de Gier gitaarbouw en dat is voor mij weer een heel eind reizen. Hetzelfde geld voor veel andere pedaaltjes als de EH MM Deluxe. Die spreekt mij trouwens wel enorm aan. Ik zit nu aan de volgende pedaaltjes te denken:


- Subdecay Black Star
- Sparkle Drive, Dr. Swamp of Fulldrive
- Electro Harmonix Memory Man Deluxe
- Vox Wah
- MXR Phase 90 EVH
- MXR Flange EVH/ Fulltone Flange

Heeft iemand ervaring met de Behringer PB1000?
Dit is een pedalboard met stroomvoorziening voor 109 euro. Is dit wat?
Of zou ik toch voor een Fuel Tank moeten gaan?
Verder vraag ik mij af hoe belangrijk het is dat de pedaaltjes True Bypass zijn. Maakt dit zoveel verschil? Bij de delay die toch in de loop komt is dat toch inet zo belangrijk?

drap
4 november 2007, 02:24
Sinds wanneer kun je bij Westerhaven niet meer testen? Die is nieuw voor mij :???:

Bernd Veenema
4 november 2007, 11:46
Hoi,

Je kunt bij Westerhaven wel testen hoor, maar volgens mij zijn ze daar gewoon niet zo blij mee. Tenminste, zo'n gevoel krijg ik wel als ik iets wil testen.
Ik ga binnenkort dan even kijken naar die Nova Delay en die MM Deluxe.
Hebben al deze pedalen dan gewoon 9v aansluitingen?
En zijn er veel pedalen met een 18v aansluiting?

E-J
4 november 2007, 11:58
Ik vind het een beetje een gek verhaal :) Je koopt twee mooie combo's, maar als het er toch twee zijn, waarom dan niet één voor een mooi clean geluid (met eventueel een overdrive pedaaltje erbij) en één voor een lekkere oversturing (met eventueel een booster voor het zware werk)? Zo simpel als wat toch? En je hebt dan het beste van beide werelden... ik zou eerder daar naar kijken!

Qua pedalen, staar je niet blind op de duurdere boutique dingen :). Kijk naar de bekendere gitaristen, die hebben vaak tamelijk goedkoop spul, waarmee ze toch een top geluid behalen. Om maar een voorbeeldje te geven, Gary Moore gebruikt nu bijvoorbeeld een Digitech Bad Monkey om zijn Marshalls een boost te geven!

Nitefly7
4 november 2007, 12:07
Hoi,

Je kunt bij Westerhaven wel testen hoor, maar volgens mij zijn ze daar gewoon niet zo blij mee. Tenminste, zo'n gevoel krijg ik wel als ik iets wil testen.
Ik ga binnenkort dan even kijken naar die Nova Delay en die MM Deluxe.
Hebben al deze pedalen dan gewoon 9v aansluitingen?
En zijn er veel pedalen met een 18v aansluiting?

tja, dat testen, ik voel me soms ook schuldig want ja; het is en blijft een 'winkel'..
toch is 't een 'electronica'-winkel, dus bij de Mediamarkt moet je ook iPods kunnen beluisteren of tv's kunnen bekijken..
als ze vervelend doen als jij wilt testen (zijn er testhokjes?.. nomen est omen..!), dan kun je naar 'n andere winkel gaan.. zolang je niet -grondiger- test,of geen idee hebt wat jij als gitarist met 'n pedaal kan.. dan zul je uiteindelijk gewoon teveel tijd en vooral geld verspelen als je 'gokt' op pedalen..

wat nog erger is, waar ik mezelf soms op betrap, is dat ik een goedklinkend pedaal heb, maar dan even toch iets anders in mijn setup wil proberen en dan -soms met een beetje frustratie- een ander pedaal wil aanschaffen...

wat weer afleidt van dat andere aspect van gitaarspelen:
...gitaarspelen..

als ik jou was, zou ik gewoon (heb je OV, of een auto (weet niet hoe oud je bent) even 'n retourtje Jukebox of zelfs Musik-Produktiv doen... pedaal-test-walhalla...

Nova heeft 'n eigen adapter, of zelfs een ingebouwde voeding.. ?
18v komt bij jouw selectie niet voor..
MM Deluxe heeft volgens mij ook geen gewone 9v ingang ingang, maar 24v eigen voeding....

Bernd Veenema
4 november 2007, 12:46
@EJ NL: Ik zal zelf eerst ook te denken om een amp voor het clean te kopen en een amp voor het ruigere werk. Nu wil het feit dat ik bijzonder weinig met overdrives werk. Verder zit ik op kamers en ben ik weekends bij mijn ouders. Ik heb dus 2 amps nodig die ik goed clean kan gebruiken.
Nu heb ik gekozen voor de studiotone en de vox omdat die elkaar goed aanvullen. De studiotone heeft een glasheldere toon, met een aardige overdrive, die volgens mij erg goed te boosten is voor een mooie heldere, gedefinieerde metaltone.
De Vox is juist een erg warmklinkende amp, die ik weer mooi kan boosten voor een mooie vintagerock sound. Verder is de klank van de amp te gek voor veel muziek die ik nu maak. Heerlijke amp om wat blues of pop mee te spelen vind ik. De studiotone is perfect voor jazz-achtige dingen.
Zo hoef ik weekends alleen mijn pedalboard mee te nemen en bij gigs heb ik dan wel beide amps nodig. Verder ben ik ook bezig met een thuisstudio en daar is de studiotone voor gemaakt natuurlijk. Het nadeel van een High-gain amps vind ik wel dat ze vaak veel volume nodig hebben voor een mooie toon en dat kan bij mij thuis gewoon niet.

vinni
4 november 2007, 20:00
Het ergste komt na het testen. Het kopen. En na een half jaar weer verkopen, en weer kopen, en weer verkopen, enz... Gelukkig heb ik dat allemaal allang gehad! *kuch* :D

Aankopen die vervolgens nooit gebruikt worden, da's ook een leuke btw. Zo heb ik nog wat van dat soort troep liggen...

Wat nog leuker is.....
Iets vekopen en dan later weer hetzelfde kopen ! :seriousf:

Zo heb ik al drie Carl Martin Compressors gehad....(allen ook weer verkocht),
Twee Xotic AC's (ook weer verkocht) en twee FX-ENG MoaB Boosters.
De laaste MoaB heb ik nog wel.

Kijk....hoe die pedalen klinken is voor een groot deel afhankelijk van de overige apparatuur.

Vinni

Bernd Veenema
4 november 2007, 20:10
Ok, ik ben nu zover dat ik na het luisteren van een aantal soundbites een aantal modellen heb geselecteerd om te gaan testen.
Als volgt:

TS/lichte OD:
- Menatone Red Snapper
- Subdecay Liquid Shine
- T-Rex Dr. Swamp
- Fulltone Fulldrive 2
- Voodoo lab Sparkle Drive

Heavy OD (Voor een Van Halen, AC/DC en Dream Theater achtige sound)
- Subdecay Black Star
- Krank Maximus? Kent iemand deze?
- EH Metal Muff

Delay
- TC Nova Delay
- EH MM Deluxe

Verder
- T-Rex Fuel Tank
- Lehle 1at3
- Zelfbouw pedalboard
- MXR Evh Phase 90
- MXR Evh Flange 117

Ik weet alleen geen winkel waar ik ze allemaal kan testen. Heb de krank in nederland niet gevonden.

Nitefly7
4 november 2007, 20:37
Wat nog leuker is.....
Iets vekopen en dan later weer hetzelfde kopen ! :seriousf:

Vinni

*fluit, terwijl hij op de grond het antwoord op zijn GAS ziet, een droombeeld van zijn allereerste pedalboard, toen hij nog nooit op TGP was geweest;
GCB-95, DS-1, CE-5, DD-5 *....

"wat zou nou een betere detune geven dan die PS-5.. oh ja, de CE-5 van 10 jaar geleden....of de Arion SCH-1 van 3 weken daarvoor"

desalniettemin, ben ik dik tevreden met dit compacte pedalboard.. en ik vind 'm voor zover 'af'...

mijn gedroomde 'pedalboard-racklade' is echter een heel ander verhaal (maar daar missen ' maar' 3 of 4 pedalen in)

ware het niet dat mijn Lavacable-kabels naar mijn Nederlandse adres zijn gestuurd en ik hier hoog en droog in Zweden zit...

Bernd Veenema
5 november 2007, 10:50
Iemand ervaring met de Metal Muff of de Krank Maximus?

Bernd Veenema
5 november 2007, 23:37
niemand hier?