PDA

View Full Version : tsss....



Tonny
29 januari 2003, 19:47
Hey ik heb 2 videobanden van Vai besteld bij amazon.com. Heb ik ze eindelijk binnen, doen ze et god#@%$#mme niet!!! Ik kon kiezen tussen Amerikaans en Europees VHS...er schijnt verschil tussen te zitten, 2 x raden waar ik voor gekozen heb. Hebben ze me dus toch de verkeerde toegestuurd. No problemo d8 ik, gewoon ff terug sturen. Staat er in de policy dat je enkel tapes mag terugsturen waar het plastic nog omheen zit! Weg 57 euro dus..!

Iemand ervaring met amazon.com of tips wat ik verder kan ondernemen?

Groeten, Tonny

sash
29 januari 2003, 20:08
Als het in de regels staat kan je er verder niets tegen ondernemen. Erg lullig, maar waar.

BLOK182
29 januari 2003, 20:12
misschien kan je een amerikaanse videorecorder bestellen? Sorry flauwe grap, tis idd erg lullig, maar misschien valt er toch nog wat te regelen, ik bedoel, als jij de bon hebt waarop staat dat je Europese banden had besteld, dan is het toch zeker hun fout?

Fluffy
29 januari 2003, 20:18
ik zou toch proberen het terug te sturen, want het is hun schuld.

of je kunt ze weer doorverkopen, op marktplaats ofzo

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fluffy op 2003-01-29 22:06 ]</font>

Tonny
29 januari 2003, 20:29
Jahja, en dan een ander met de ellende opschepen zeker. Ik heb Amzon al even gemailt vanwege die tip hierboven. Ze hebben waarschijnlijk toch gewoon een fout gemaakt. Het lijkt me btw ook nogal logisch om een tape naar Europa te sturen die hier dus ook gewoon werkt.

Wordt vervolgd...Tonny

Ic3gl0vE
29 januari 2003, 20:55
Amazon maakt hier een fout. Jij niet.
Als je een cd van Iron Maiden besteld en je krijgt er een van Jantje Smit gaat die toch ook gewoon terug? ZIJ leveren het verkeerde product, dat hoef JIJ niet aan te nemen

Negative K3 fan
29 januari 2003, 21:42
Op 2003-01-29 20:55, schreef Ic3gl0vE:
Amazon maakt hier een fout. Jij niet.
Als je een cd van Iron Maiden besteld en je krijgt er een van Jantje Smit gaat die toch ook gewoon terug? ZIJ leveren het verkeerde product, dat hoef JIJ niet aan te nemen


Inderdaad, hun leveren jouw het verkeerde product dan zijn ze verplicht het weer terug te nemen volgens mij!

SteavisSmokin
29 januari 2003, 22:03
Er zijn videorecorders die NTSC-playback hebben, daarop kan je wel dus wel die banden bekijken. Misschien kan je 2e hands ergens zo'n ding vinden.

sash
29 januari 2003, 22:08
Vrijwel alle nieuwe videorecorders hebben dat. De onze ook.

Ik zag nu trouwens pas dat jij de Europese gekozen had en zij je de Amerikaanse banden hadden toegestuurd. Je kan ze hier dus op aanspreken alleen ben ik bang dat ze zullen zeggen 'het staat op de doos'.

Tonny
30 januari 2003, 07:44
Ik heb amazon.com gemailt over het gebeuren, en zie hier:

Dear Tonny,

Hello from Amazon.com.

As the cost of return shipping is prohibitively expensive in this
case, there is no need to return the faulty item.

I have requested a refund for the item, including associated shipping
costs. This refund should go through within the next few days and
will appear as a credit of $29.93 on your next credit card billing
statement.

Goed van die gasten dus, ik heb ze even hartelijk bedankt. Kost het me nog wel een bedrag aan internationale overboekingen en belasting maar daar kunnen hun ook niks aan doen. Ik vind het netjes afgehandeld!

Jullie ook bedank voor je reacties jongens!

Laterrr, Tonny.

michielv
31 januari 2003, 13:00
Internationale overboekingen en belasting?
Huh? geld afschrijven van een credit card kost een kwartje ofzo, en van belasting heb ik nog nooit gehoord...

Kheppal heel vaak spulletjes bij amazon gekocht en dat heeft vrijwel nooit meer geld gekost dan de prijs + porto (en dat kwartje van mijn credit card).

Tonny
31 januari 2003, 13:15
Dan heb je waarschijnlijk een ineternationale creditcard ofzo. De SNS rekend zo'n 10 euro voor en internationale overboeking. Verder de verzendkosten die amazon mij doorberekende van 7,97 euro en de importbelasting die ik aan de postbode moest betalen van zo'n 7,50 euro.

Vreemd dus dat jij alleen de prijs plus porto kwijt bent...